Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää, kun keillään tuttavillani tai työkavereilla ei ole sijoitusvarallisuutta, niin ei voida jutella siitä

Vierailija
16.02.2020 |

:/ Pitäisivät leuhkana.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla on paljon sijoitusvarallisuutta ja hän käsittääkseni päivät pitkät seuraa osakemarkkinoita ja omien sijoitustensa tilannetta. On elääkkeellä ja ei tietääkseni harrasta mitään muuta.

Vierailija
22/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi liittyä johonkin pörssiklubiin. Sieltä varmaan löytää samanhenkistä porukkaa.

Toisaalta ihmettelen niitäkin miten joku jaksaa intohimoisesti seurata jotain markkinoita koko ajan ja perehtyä huvikseen johonkin toimialaan tai yritykseen ja kaiken maailman tunnuslukuihin. Mutta kai tuokin sitten harrastuksesta käy.

Nooo mulla on vähän isompia kysymyksiä. En ole mikään aktiivisijoittaja todellakaan. Mutta pitäähän omaisuutta hoitaa jotenkin, varsinkin tuoreena.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään syytä, miksi juttelisin raha-asioistani tuttavien tai työkavereideni kanssa. 

Ystävieni ja lähisukuni kanssa minulla on muita mielenkiintoisempia puheenaiheita kuin raha. Joskus lähipiirin kanssa jutellaan esim. uusien vuokralaisten hankkimisesta tai metsäkaupoista, harvemmin kuitenkaan siinä sävyssä, että ne ovat "sijoitusvarallisuutta". 

Vierailija
24/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mulla sama ongelma. Kaverit ja kollegat on kaikki persaukisia, ja aina pitää varoa, ettei tule maininneeksi puolen miljoonan arvopaperisalkkua, jonka hoitamiseen menee kuitenkin jonkun verran vapaa-ajastani. Vain sukulaisten kesken voi vapaasti puhua sijoituksista, mutta monet heistä eivät ole muista syistä kovin läheisiä, joten oikeastaan ei ole ketään, jonka kanssa voisi rauhassa puhua sijoituksistaan.

Aika kiva. Salkun koko siis. Onko sinulla muun tyyppistä varallisuutta? Itseä pelottaisi laittaa kaikki osakkeisiin tai rahastoihinkaan. En pidä rahastoista, koska ne eivät maksa osinkoa.

Ap

Oman kodin omistan (velaton kolmio Helsingissä), mutta muuta varallisuutta ei juurikaan ole, tilillä muutama kymppitonni. Kyllähän jotkut rahastotkin maksaa osinkoja, itselläni esim. metsärahastoa, josta saa jopa puolivuosittain tuottoa ulos. Pääosa on tosiaan osakkeissa, kiinteistörahastot myin viime vuonna. Jonkun verran on sitten tällaisia monimutkaisia sijoitusinstrumentteja, jotka maksaa korkoa, jos tietyt indeksit on positiivisia. Näistä on itse asiassa tullut parhaat tuotot viime vuosina.

Vierailija
25/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei sitten mitään muuta keskusteluaihetta ole? Miksi sun pitää just tuosta aiheesta keskustella? Kuulostat tylsältä.

Vierailija
26/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sharevillessä keskustellaan. Ja paljon keskustellaankin.

Jokaisen osakkeen kohdalla on omat keskustelut vuosien ajalta. Rahastojen myös.

Sitten on erikseen suomi ryhmiä, ryhmiä aloittelijoille ja voi jopa keskustella norjalaisten, ruotsalaisten ja tanskalaisten ryhmissä!

Vierailija
27/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jännä että suomen eliitti tänne vauva palstalle kerääntyy, on korkeastikoulutettuja, korkeatuloisia ja pääomasijoittajia, asuntosijoittajia, suomi ei edes ole mikään sijoittajien maa ja silti ne ovat kaikki täällä :D

Vierailija
29/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti jos menisin paljastamaan säästöistä, sijoituksistani ja osingoistani, odottaisivat minun rahamiehenä tuovan joka päivä pullaa töihin tai muuta vastaavaa ja sitten olisin täysmulkku kun en niin tekisi.

Jep! Itse vaan myhäilen mukana kun joku valittaa miten ei tällä palkalla elä tai muutama kymppi tilillä kun palkkapäivään on vielä aikaa..

Niin, eipä se muu auta kun leikkiä mukana kun muilla on tuo "tili sileeks"-strategia ja itse yhtä kuppaisista tuloista olen kaikki kerryttänyt. Elämä on valintoja.

Vierailija
30/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on jännä että suomen eliitti tänne vauva palstalle kerääntyy, on korkeastikoulutettuja, korkeatuloisia ja pääomasijoittajia, asuntosijoittajia, suomi ei edes ole mikään sijoittajien maa ja silti ne ovat kaikki täällä :D

Missä heidän pitäisi sitten olla?

Vierailija
31/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi puhua ystävien kanssa (tai ylipäänsä tuttujen kanssa)?

Minulla on sijoitusvarallisuutta paljonkin eikä ole mitään tarvetta jutella siitä ystävien kanssa. Muutamalla ystävällä on myös, mutta emme puhu siitä kuin korkeintaan silloin, kun tarvitsee vinkkiä jostain hyvästä asiantuntijasta jonkun tietyn asian suhteen. Työkaverit eivät edes tiedä, että minulla on sijoitusvarallisuutta.

Vierailija
32/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö... nopeasti löytyy samanhenkisiä, jos vaihdat finanssialan yritykseen tai käyt esim. sijoitusmessuilla. Facebookista tai alan foorumista löytyy samoin pilvin pimein keskusteluseuraa.

En tykkää keskustella sijoituksista työpaikalla, koska muuten olisi esteenä palkankorotukselle tai muille harkinnanvaraisille eduille... Meillä on sen verran epäpäteviä esimiehiä töissä. Pärstäkerroin ratkaisee. En myöskään käytä töissä Chanelin tai Hermes'n laukkuja samasta syystä...

Tuttu tunne.

Vierailija
33/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtään syytä, miksi juttelisin raha-asioistani tuttavien tai työkavereideni kanssa. 

Ystävieni ja lähisukuni kanssa minulla on muita mielenkiintoisempia puheenaiheita kuin raha. Joskus lähipiirin kanssa jutellaan esim. uusien vuokralaisten hankkimisesta tai metsäkaupoista, harvemmin kuitenkaan siinä sävyssä, että ne ovat "sijoitusvarallisuutta". 

Minulla sama tilanne. Ja raha-asioista puhuminen tai pikemminkin puhumattomuus on kotoa opittu malli (kel onni on, se onnen kätkeköön..). Työssä työasioita, sijoitusasiani ei sinne kuulu. Luulisin, että aika moni kyllä sijoittaa pienimuotoisesti, mutta se kuuluu niihin asioihin, joista ei pahemmin julkisesti keskustella. Ihan jo siksikin, että kukaan ei ole niin vahingoniloinen kun suomalainen, joka saa tietää naapurinsa/kollegansa ottaneen osakemarkkinoilta turskaa..

Vierailija
34/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaikki ole. Nää on muutama prosentti väestöstä. Ajatella.. yks per 30 tai jopa 20 henkeä omistaa osakkeita! Tarkkaile naapuriasi, ne voivat olla poroporvareita!

Vierailija
35/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/47 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi puhua ystävien kanssa (tai ylipäänsä tuttujen kanssa)?

Minulla on sijoitusvarallisuutta paljonkin eikä ole mitään tarvetta jutella siitä ystävien kanssa. Muutamalla ystävällä on myös, mutta emme puhu siitä kuin korkeintaan silloin, kun tarvitsee vinkkiä jostain hyvästä asiantuntijasta jonkun tietyn asian suhteen. Työkaverit eivät edes tiedä, että minulla on sijoitusvarallisuutta.

Siksi, että kaikki eivät sijoita paria hassua pikkusatasta kuukaudessa rahastoon ja leiki siinä varakasta tai että olisi jotain kysyttävää. Vaan on vaikeampia, mm. verotuksellisia kysymyksiä, joita olisi kiva pyöritellä jonkun kanssa esim. viikonloppuna tai kun ei muuten ole saanut asiaa vielä selvitettyä. Tai sitä, että mihin sijoittaa noin miljoonan (peritty).

Ap

Vierailija
37/47 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkun verran, ei paljoa. En todellakaan puhu siitä kenenkään perheen ulkopuolisen kanssa. 

Vierailija
38/47 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juttelemista siinä on? Ai niin, kanalauma haluaa tehdä asevarusteluvertailua.

Vierailija
39/47 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla on ongelmia varallisuutensa kanssa, ota yhteyttä sijoitusneuvojaan. Mulla on paljon erilaisia mielenkiinnon aiheita, joita ei ole kellään tuttavapiirissä tai edes perheessä. Niistä olen etsinyt keskusteluseuraa netistä ja osallistumalla tapahtumiin ihan yksin. Ei ole ongelma. 

Vierailija
40/47 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla ole ylipäätään ystäviä tai tuttavia, kun et tule kenenkään kanssa toimeen.

Eikä se perintökään ole vielä sinun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi