Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon edellisen omistajan postit...

Semmottis
16.02.2020 |

Avaan nyt varmaan pandoran lippaan, kun kysyn tätä, mutta kokeillaan: 😅

Asun perheeni kanssa kolmatta vuotta omistuasunnossa rivarissa. Asunnon omisti ennen meitä n. 50-v mies, joka oli aiemmin asunut tässä yhdessä (ex-)vaimonsa ja 4 lapsensa kanssa, viime vuosina kuitenkin yksin. Mies muutti tästä pois kauppojen jälkeen noin 3 v. sitten. Vaimonsa ja lapsensa (ymmärtääksemme) eivät ole asuneet tässä enää ainakaan 5 vuoteen.

Nyt mua ja perhettäni hiukan kiusaa, koska mies ei ole kääntänyt yrityksensä posteja koskaan pois tästä osoitteesta... Ja yritykselle tulee tänne joka viikko laskuja sekä (erityisesti) perintäkirjeitä, mutta myös kaikenlaista muuta postia. Aluksi kuskasimme niitä postiin väärin osoitettuina, mutta samat kirjeet tulivat silti uudelleen meille ja lisäksi uusia päälle koko ajan.

Mieheni teki jonkin ajan jälkeen Postille ilmoituksen, että tämä-ja-tämä yritys ei sijaitse tässä osoitteessa. Sen jälkeen laskut oli jaeltu seinänaapurillemme, joka tuli niistä hämmentyneenä kysymään (tiesi kyllä, että kyse oli edellisen asukkaan firmasta). Nyt laskut tulevat taas meille. Lisäksi on alkanut tulla miehen lasten nimillä laskuja tähän osoitteeseen. Ex-vaimon nimellä tulee jatkuvasti (sinänsä harmittomia) vaatekauppojen kanta-asiakkuusmainoksia.

Miten näistä pääsee eroon? Ollaan oltu silleen tyhmän kunnollisia, että ei ole pesään pistetty laskuja (vaikka todellakin tekis jo mieli), kun tietääksemme toisen kirjepostia ei saa tuhota... Kovin tiheästi ei kyllä nykyään jakseta niitä enää mihinkään postiin tms. toimittaa.

Ja loppuun vielä, että ko. herran firma on aktiivinen ja toimii edelleen. Miehen henkilökohtainen osoite on salainen eikä siihen osoitettu posti tule meille.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjeitä ei tarvitse vielä postikonttoriin, voit ruksia osoitteen ja kirjoittaa siihen "jaettu väärin, ei asu osoitteessa" ja viedä postit tavalliseen kirjelaatikkoon. Näin mä olen tehnyt, kun edellisten posteja on tullut. Ei ole niitä enää uudelleen jaettu meille.

Meille tulee yhä kolmen vuoden jälkeen vaikka kuinka monelle kirjeelle noin teki. Nykyään ne menee roskiin.

Vierailija
22/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaapa huvikseen muutama kirje ja katso mitä siellä on. Itse sain aiemman asukkaan ulkomailta tilaamat väärennetyt henkkarit postissa, joita yritti omin avaimin hakea kun olin suihkussa. Tämä joskus hirvensalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraattiin selvitys asukkaista

Vierailija
24/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjeitä ei tarvitse vielä postikonttoriin, voit ruksia osoitteen ja kirjoittaa siihen "jaettu väärin, ei asu osoitteessa" ja viedä postit tavalliseen kirjelaatikkoon. Näin mä olen tehnyt, kun edellisten posteja on tullut. Ei ole niitä enää uudelleen jaettu meille.

Tämä on toiminut meillä. Ruksi osoitteen päälle ja maininta "ei asu täällä" ja laittanut oman postiluukun päälle teipillä.

Vierailija
25/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on yrityksen posteista niin maistraatti tai posti on väärä taho.

Asiasta pitää silloin ilmoittaa Patentti- ja rekisterihallitukseen (PRH), joka ylläpitää yritysrekisteriä. Kun tiedot on korjattu sinne, välittyy osoitten päivitys edelleen eri tahoille.

Vierailija
26/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa: kerää niitä vaikka 1 kk ajan, mustaa osoitekenttä, laita kirjekuoreen, osoitteeksi POSTI, ei mitään turhia merkkejä. Jonain päivänä niitä ei enää tule.

Vierailija
27/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toiminut meillä. Ruksi osoitteen päälle ja maininta "ei asu täällä" ja laittanut oman postiluukun päälle teipillä.

Toimii meilläkin. Hyvin harvoin on tullut uudestaan sama takaisin. Taas kirjoitin, että ei edelleenkään asu täällä.

Vierailija
28/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa: kerää niitä vaikka 1 kk ajan, mustaa osoitekenttä, laita kirjekuoreen, osoitteeksi POSTI, ei mitään turhia merkkejä. Jonain päivänä niitä ei enää tule.

Ei pidä mustata osoitekenttää kokonaan. Tulevat takaisin, kun osoite kuitenkin on asuntoosi.

Vierailija
29/29 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, kun ei ole yrityksestä kyse. Mulla oli sama ongelma kuukausia sitten pois muuttaneen edellisen asukkaan kohdalla. Vaikka kuinka palauttelin niitä ruksattuna postilaatikkoon tekstillä vanha osoite, ei asia muuttunut. Aloin kirjoittamaan kirjekuoreen ohjeistuksen uudelle asukkaalle päivittämään osoitetietonsa. Ei vieläkään auttanut. Ongelma loppui vasta, kun kirjoitin kuoriin erittäin rumasanaisesti.

Mikset vain lähetä sähköpostia tai soita tolle miehelle? Olisi kerralla homma kuitattu. Jos ei sekään auta, niin sitten poliisiin yhteys. Jotain vilunkipeliä tossa on, jos ilmoittaa tarkoituksella yrityksensä osoitteen väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän