Mies raivostuu kun lapsi itkee yöllä.
Niin eli meidän 11 kk lapsi heräilee yöllä kerran pari. Mies on alkanut raivostumaan mm.minulle (eli purkaa vtutuksen minuun kun lapseen ei voi.) Ja saattaa huutaa ja töniä.
Lapsellekkin saattaa sähähtää että: "Nyt hiljaa." yms.
Yksi ilta tein sitten niin että menin vauvan kanssa nukkumaan toiseen huoneeseen jotta mies ei heräisi lapsen itkuun koska tämä on alkanut stressaamaan minuakin ja pelkään miehen reaktiota. Mutta toiseen huoneeseen siirtyminen ei miehelle kelvannut vaan raahasi vauvan sängyn takaisin makkariin ja ärisi että tässä ei aleta eri huoneissa nukkumaan.
Mitä v*ttua teen??
Olen kotihoidontuella ja todellakin haluaisin erota, mutta en pysty! Ei ole rahaa ja vaikka palaisin töihin, palkallani ei mitään muuttoa ja takuuvuokria makseta. Luottotietoja ei ole jotta voisin ottaa pienen lainan tai jotain, tosin palaavat vuoden päästä mutta en nyt vuotta pysty tässä olemaan..
Kommentit (66)
Naisten linjan maksuton neuvonta- ja tukipuhelin on tarkoitettu väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille naisille ja tytöille sekä heidän läheisilleen. Päivystys ma-pe klo 16-20 ja la-su 12-16. Puh. 0800 02400
Apteekista hyvät korvatulpat. Toimii.
N18
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa hermostuu, jos ei saa nukuttua. Ymmärrän miestäsi täysin. Toki lapsen parkuminen ei voi tulla yllätyksenä.
Ei voi tulla. Lapsi on kuitenkin kahden ihmisen toimesta saatu alulle. Nyt nainen on yksin vastuussa lapsesta ja joutuu vielä tyynnyttelemään raivoavaa miestään.
Halusiko miehesikin toisen lapsen vai hankkiuduitko raskaaksi "vahingossa"?
Nyt lehmä menit pitkälle! Älä tuu puhumaan perheen asioista nettiin!!! Ja mun näkökulma on ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista hyvät korvatulpat. Toimii.
N18
Demiin. Tämä ei ole noin nuorten palsta.
Vierailija kirjoitti:
Lähde lasten kanssa niin pian kuin pystyt. Vaikka aluksi jonkun ystävän tai sukulaisen luo. Tuollaisen miehen seurassa ei ole turvallista olla. Vaikka olisi kuinka väsynyt, normaali aikuinen ei raivoa vauvan itkuista.
Normaali aikuinen saattaa kyllä täysin umpiväsyneenä raivotakin (kunhan se ei jatkuvaa ole ja raivoaja tajuaa jo kertakeissin, viimeistään 2. kerran jälkeen hakea apua tilanteeseensa) mutta se ei todellakaan ole normaalia että alkaa rempoa jotain sänkyä tai ihmisiä ympärillään.
Ero ei pelkästään ole ratkaisu vaan tässä pitää nyt kyllä heittää kierros turvakodin kautta, jotta saadaan miehen käytös dokumentoitua. Hän on voinut esim. sairastua psyykkisesti ja jos AP vaan muuttelee pois, on isällä yhä täysi oikeus lastensa tapaamiseen. Turvakodin kautta päästään mm. arvioimaan onko mies tapaamisilla mahdollisesti vaaraksi lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lehmä menit pitkälle! Älä tuu puhumaan perheen asioista nettiin!!! Ja mun näkökulma on ihan eri.
Miten idiootti pitää olla, että tulee pelleilemään tällaisella asialla?
Vierailija kirjoitti:
Halusiko miehesikin toisen lapsen vai hankkiuduitko raskaaksi "vahingossa"?
Saitko aivovaurion syntyessäsi vai oletko muuten vain pöljä?
Kaikenlaisten kanssa ne porvoolaiset naiset lapsia tekeekin.
Mutta jos nyt sattuisi totta olemaan, niin vastaavassa tilanteessa olevan täytyy tietysti lähteä, ennen kuin on lapsella aivovamma. Miettiköön sitten siellä itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Se, että käyt fyysisesti vaimoosi käsiksi, ei ole perheen sisäinen asia.
Lähtisin nimenomaan pois sillä välin kun mies on töissä tai reissussa. Tiedän että suuttuisi ihan sikana jos ilmoittaisin eroaikeista.
Ja yleensä kun mies raivostuu, niin sen jälkeen on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Viime aikoina olen alkanut toivomaan että mies löytäisi jonkun toisen jolloin varmaan haluaisi itsekkin erota ja silloin ero olisi sopuisampi ja hän varmaan auttaisi meitä muutossa.
Minulla ei ole täällä niin läheisiä ystäviä joiden luokse kehtaisin mennä lasten kanssa punkkaamaan aluksi. Vanhempani asuvat toisessa kaupungissa, heidän luokse voidaan varmasti mennä, mutta kynnys on korkea. Alkavat sääliä ja udella ja äitini on sellainen joka juoruaa meidän lasten asioita aina kaikille. Oikein nauttii draamasta.. Tietenkään se ei ole este jos on pakko mennä..
Onko täällä ketään kuka olisi rahattomana muuttanut ja saanut siihen apua kelalta? - ap
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu. -Ap
Ja tämä tuli miehelle yllätyksenä?!
Turvakotiin nyt aluksi, siellä saa olla niin pitkään että asiat järjestyvät eli saatte oman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin nimenomaan pois sillä välin kun mies on töissä tai reissussa. Tiedän että suuttuisi ihan sikana jos ilmoittaisin eroaikeista.
Ja yleensä kun mies raivostuu, niin sen jälkeen on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Viime aikoina olen alkanut toivomaan että mies löytäisi jonkun toisen jolloin varmaan haluaisi itsekkin erota ja silloin ero olisi sopuisampi ja hän varmaan auttaisi meitä muutossa.Minulla ei ole täällä niin läheisiä ystäviä joiden luokse kehtaisin mennä lasten kanssa punkkaamaan aluksi. Vanhempani asuvat toisessa kaupungissa, heidän luokse voidaan varmasti mennä, mutta kynnys on korkea. Alkavat sääliä ja udella ja äitini on sellainen joka juoruaa meidän lasten asioita aina kaikille. Oikein nauttii draamasta.. Tietenkään se ei ole este jos on pakko mennä..
Onko täällä ketään kuka olisi rahattomana muuttanut ja saanut siihen apua kelalta? - ap
Turvakotiin. Siellä autetaan myös raha-asioissa. Turha niitä on ennakkoon miettiä, kun on tärkeämpiäkin asioita, kuten sinun ja lasten turvallisuus.
Ap ajattelee enemmän 6 vuotiaan tunne elämän järkkymistä, kuin sitä että kohta vauvalla voi ravistelun seurauksena olla vakava aivovamma/kuolee kun miehellä naksahtaa.
Ap herätys oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Kerran otti yöllä vauvan syliin ja tämä huusi ihan hengen hädässä. Kävin nopeasti lämmittämässä maitoa pulloon ja kun tulin takaisin, pyysin miestä antamaan vauvan minulle tai joko syöttämään hänet itse. Mies vain viskasi pullon pois eikä antanut lasta.
Vauva huusi ja huusi ja kun mies viimein antoi hänet minulle, vauva lopetti itkemisen samantien. Mies pyysi minua sitten laittamaan vauvan sänkyyn ja kun sen olin tehnyt, hän tarttui minusta lujaa kiinni ja tönäsi seinään koska kuulemma v*ttuilin hänelle miten lasta pitää hoitaa! Tästä jo pari kuukautta aikaa. En vittui.llut vaan pyysin että lopettaa lapsen huudattamisen, kun vauva oli ihan hädissään!
Vihaan tuota äijää! En vaan voi ajatella hänestä enää mitään hyvää!
Meillä on esikoinen 6 v, jonka vauva-aikana ei ollut mitään tällaista! Tosin hän oli hyvä nukkumaan jo kuukauden ikäisestä saakka.Tämä tilanne ottaa niin päähän! Ahdistaa kun esikoiselle olisi tulossa viikon päästä kaveri yökylään ja kiva sitten jos mies riehuu yöllä silloinkin. Esikoinen nukkuu yläkerrassa, ja ei tietääkseni ole koskaan näihin herännyt, mutta jos kaverinsa on herkkäuninen. Ahdistaa kaikki! - ap
Ap, pyydä että sinä saat hoitaa vauvaanne eri huoneessa, kunnes vauva lopettaa öisin itkemisen. Vauva ehkä muistaa aggressiivisuutenne/pelokkuutenne jostain hoitotilanteesta öisin, ja itkemisestä on tullut tapa. Vai kestääkö hoivan saanti liian kauan? Vauvan ei pitäisi joutua paljon itkemään saadakseen tarpeensa tyydytettyä. Joka tapauksessa, uskon että kaikille olisi parempi, kun vain yksi hoitaisi vauvaa yöllä eikä toinen sekaantuisi, ellei sitten pelkkänä maidon lämmittäjänä - mutta puhumatta sanaakaan. Yöllä ei höpistä! Onko valot myös ihan himmeällä? Vauva voi hermostua, jos pakotatte liiallisiin ärsykkeisiin. Muistakaa myös, että tuon ikäinen ymmärtää jo jonkin verran puhetta. Ja käytöstä sitäkin enemmän.
Sinuna välttäisin kauhistuneen vauvan "hylkäämistä" isän syliin. Älä nyt vain hänelle sano, mutta voitko olla aivan varma, ettei hän kerran poistuasi puristaisi vauvaa kyljistä vähän kovempaa... ravistaisi edes muutaman kerran.... (on myös isiä, jotka ovat laittaneet tyynyt vauvan kasvoille ja tukahduttaneet jonkin aikaa samalla, kun ovat silittäneet vauvan päätä) Joskus miehet ovat katkeria siitä, että vauva on pilannut heidän rakkauselämänsä. Moni isä on myös kateellinen vauvan saamasta huomiosta, ellei äiti jaksa muuta kuin vauvaa, ja ehkä silloinkin. Anna miehen lämmittää maito, jos hän haluaa, jotta vauvan ei tarvitsisi turhaan stressata niin paljon.
Älä sotke neuvolaa tähän.
Jos jatkatte vielä samassa huoneessa, suosittelen miehelle silikonikorvatulppia. Pyydä tosiaan, että saat hoitaa vauvaa yksin öisin, olitte samassa huoneessa tai ette.
Ymmärrän että univelka raastaa hermoja mutta kyllä miehesi pitäisi pitää hermonsa kurissa. Muistan itsestänikin miten pahantuuliseksi aina tulin kun en saanut yöllä nukuttua vauvan takia. En silti purkanut sitä lapseen.