Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi tätä Suomen empatiakyvytöntä kulttuuria. Kyllä ihmisiä saa halata!!!!!!!!!!!

Vierailija
15.02.2020 |

Mitä ihmeen tarinoita täällä oikein lukee?!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa näin #metoo aikakautena. Voi tulla syytteet perässä

Vierailija
2/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ellei ole varma että se sopii halauksen kohteena olevalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, jos kysyy luvan. Luvatta ei. Minä ainakin säikähdän ja vetäisen motoon, jos joku tuntematon käy yllättäen käsiksi.

Eikä se mistään empatian puutteesta johdu. Ihmisillä on oikeus omaan intiimiin tilaansa, eikä sinne tuppauduta luvatta.

Vierailija
4/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailu ei kuulu meidän kulttuuriimme, jos ihmiset eivät tunne toisiaan kunnolla. 

Vierailija
5/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon lapsi halailee juttuun viittaat niin toki. Se, että lapsi on hyvin itkuherkkä ja roikkuu puoliksi vieraassa aikuisessa on se asia mikä ehkä on hyvä selvittää.

Vierailija
6/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa tulla halailemaan, jos et kuulu lähipiiriini.

Vierailija
7/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla halataan ja poskisuudellaan täällä sanotaan haista v####!

Vierailija
8/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autistinen. Minuun ei saa koskea.

Vierailija
9/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki välitä eivätkä pidä halailusta. Törkeää mennä ketään halaamaan kysymättä.

Ja halailussa ne vasta virukset ja pöpöt leviääkään. Nykyisin ihmiset kieltäytyvät jopa kättelemästä, juuri bakteereiden ja virusten leviämiäsen takia.

Se ei ole mitään empatian puutetta vaan selkeää järjen käyttöä.

Vierailija
10/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halailu ei kuulu meidän kulttuuriimme, jos ihmiset eivät tunne toisiaan kunnolla. 

Hyvin tunteminenkaan ei automaattisesti takaa halailulupaa; yhdeksästä lapselapsestani kaksi ei pidä kuin vanhempiensa ja, nyt aikojen kuluttua, kumppaninsa halaamisesta.

Vierailija
11/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin liittyy mutta itse en tykkää jos randomit tulee halailemaan. En ole halailevaa tyyppiä jollei toinen ole minulle tärkeä ihminen. 383

Vierailija
12/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tunteminenkaan ei automaattisesti takaa halailulupaa; yhdeksästä lapselapsestani kaksi ei pidä kuin vanhempiensa ja, nyt aikojen kuluttua, kumppaninsa halaamisesta.

Ulkomailla mua halailtiin ja poskisuudeltiin naisten toimesta heti ensi näkemällä. Jos tarjosin kättä niin katsottiin kuin hullua. Mut tuotiin pöytään mikä oli täynnä ruokaa ja minut ruokittiin. Tunsin itseni mieheksi!

Vierailija
13/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsuuden kodissa ikinä halattu tai muutenkaan näytetty mitään lämpimiä tunteita.

En tiedä johtuuko juuri siitä, että musta itsestä kasvoi ihminen joka menee todella herkästi halaamaan muita ja oon saanut poikaystäviltäni sanomista siitä. Jotkut oikein säikähtävät ja sit itsekin säikähtää, kun ei tosiaan pahalla tarkoittanut. Yleensä se on ollut jonkinlainen lohdutuksen tai ystävyyden ele.

Oon kuitenkin opetellut pitämään käteni erossa, se on jokaisen omaa reviiriä ja siihen tulee kysyä lupa. En itsekään tykkäisi jos joku muu kun mieheni tai sisareni lapset tulisi iholle ilman lupaa, jopa oman äidin halaus havahduttaa kun ei siihen ole tottunut.

Vierailija
14/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää halailusta muuta kuin lähimpien perheenjäsenten kanssa. Vieraita en halua halata, ystäviä ja tuttujakin vain puolipakolla.

Vierailija
15/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän itse, kuka minua halaa ja kuka ei.  

Esimerkiksi appivanhemmat eivät siihen joukkoon kuulu. 

Vierailija
16/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole autistinen mutta en silti pidä siitä, että minuun kosketaan, Oikein v*tuttaa, jos joku puolituttu tuppautuu iholle ja yrittää halata. 

Vierailija
17/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se aika jäätävä tilanne, jos joku yhtäkkiä halaisi.

Vierailija
18/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt 4 vuoden tuomion tästä, joten ei se sallittua ole. Olen ra,iskannut useita uhreja halaamalla. Minua voisi kutsua sarjahalaajaksi.

Olen usein lähestynyt uhreja käsiaseella ja pakottanut heitä halaamaan minua.

Olen syvästi pahoillani uhrieni puolesta, mutta tuomioni olen jo kärsinyt.

Vierailija
19/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole autistinen mutta en silti pidä siitä, että minuun kosketaan, Oikein v*tuttaa, jos joku puolituttu tuppautuu iholle ja yrittää halata. 

Vinkki: Ongelma ei ole puolitutuissasi.

Vierailija
20/30 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Saa halata, mutta vasta sen jälkeen, kun on kysynyt "saako halata?"

Ystäviä saa halata, jos on aiemmin tehty ns. halauskaupat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi