Myykö kukaan kasvattaja koiraa yksinasuvalle työssäkäyvälle ihmiselle?
Käyn osa-aikatöissä 4 päivää viikossa, jolloin olen poissa kotoa 9 tuntia, eli työpäivän 8 tuntia ja päälle matkat noin 30 minuuttia suuntaan. Muut päivät olisin täysin kotona koiran seurana. Haluaisin kovasti ensimmäisen koiran, mutta haluaako kukaan kasvattaja myydä pentua tällaiseen kotiin?
Kommentit (9)
No tottakai myy, miksei myisi?
Alkuun tuo 9h on pennulle liian pitkän aika, joten siihen kannattaa miettiä joku ratkaisu..
Kyllä meillä tosin pentu on ollut max 8h yksin jo 3kk iässä. Itseasiassa se nukkuu koko työpäivän ajan (kun joskus olen kotona päivällä, niin pentu vetelee sikeitä sen ajan mitä olisin töisdä).
Koira itkee kun on yksin noin pienenä. Kannattaa varmaan ostaa joku vanhempi koira. Itse olin isyysvapaalla tai puppyvapaalla töistä eli ekan vuoden kokonaan pois kotoa ja koiran kanssa. Mentiin heti aamusta pururadalla kävelemään ja heittämään palloa. Koira nukkui rintalihaksieni ja mahani päällä sängyllä öisin. Herätti aamulla puremalla nenää ja nuolemalla kasvoja.
Tietenkin ottaisin koiran niin, että olisin lomalla kotona ensimmäisen kuukauden sen kanssa.
ap
Ei niille kasvattajille tarvitse puhu totta, nehän vaatii ihan älyttömyyksiä. Oon aina saanut haluamani koirat mielistelemällä niitä ja kertomalla just sen mitä ne haluaa kuulla.
Yhdeksän tuntia on kyllä pitkä aika koiralle, varsinkin pennulle olla yksin. Koiran temperamentista riippuen kannattaa varautua eroahdistukseen ja siitä johtuviin tihutöihin kämpässä. Tyynyn ja sohvan repimiset ym on aika tyypillistä yksinäiselle ja stressaantuneelle koiralle. Ja ole valmis lähtemään sitten heti koiran kanssa ulos, johan tuossa aikamoinen pissahätäkin ehtii tulla.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ottaisin koiran niin, että olisin lomalla kotona ensimmäisen kuukauden sen kanssa.
ap
Meinaatko joka pv poistua pitkiksi ajoiksi kotoa? Meillä ei koirat itke yksinoloa kun alusta asti oppineet siihen, nukkuvat sillä välin kun ollaan töissä. Kameralla olen tarkistanut.
nosto