Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan matkustanut junalla Moskovaan

Vierailija
15.02.2020 |

Itse olen miettinyt tällaista reissua ja haluaisin kuulla kokemuksia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut. Yö nukuttiin junassa, aamulla oltiin perillä ja siirryttiin asemalta hotellille. Ei se sen kummempaa ollut.

Vierailija
2/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis helppoa. Meinasin, että pääsisi reissuun ilman lentämistä. Suomihan on käytännössä saari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis helppoa. Meinasin, että pääsisi reissuun ilman lentämistä. Suomihan on käytännössä saari.

Ainahan täältä lentäen tai laivalla lähdetään. Totta.

Vierailija
4/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran matkustin kissan kanssa.

Zinc

Vierailija
5/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa karttaa. Aika kaukana saaresta tämä kyllä on.

Vierailija
6/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kerran Pieksämäelle, on siis jonkin verran kokemusta. Mitä haluat tietää?

Vierailija
7/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa oli. Ensin Allegrolla Pietariin ja sieltä neljän tunnin matka Sapsan-junalla Moskovaan. Sapsaniin piti ostaa lippu etukäteen netistä, kysyttiin passin numerot sun muut tiedot. Lippu ja passi tarkastetaan junan ovella. Näin siis toukokuussa 2015, en tiedä ovatko käytännöt sitemmin muuttuneet. 

Vierailija
8/8 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti työmatkalla, Tolstoilla illalla Helsingistä ja aamulla makuuhytissä nukutun yön jälkeen perillä Moskovassa. Olen matkustanut yksin ja varannut 2 hengen hytin kokonaan itselleni. Vaunut on uusittuja ja siistejä, hyttiemännältä voi ostaa kahvia, teetä, voileipiä ym. Toimiva vaihtoehto sille, että lentää illalla Moskovaan, jonottaa ruuhkassa keskustaan ja yöpyy hotellissa. Allegro-Sapsan - yhdistelmä olisi nopeampi, mutta edellyttää Pietarissa siirtymistä asemalta toiselle ja usean tunnin istumista junissa.