Onko kukaan matkustanut junalla Moskovaan
Itse olen miettinyt tällaista reissua ja haluaisin kuulla kokemuksia.
Kommentit (8)
On siis helppoa. Meinasin, että pääsisi reissuun ilman lentämistä. Suomihan on käytännössä saari.
Vierailija kirjoitti:
On siis helppoa. Meinasin, että pääsisi reissuun ilman lentämistä. Suomihan on käytännössä saari.
Ainahan täältä lentäen tai laivalla lähdetään. Totta.
Kerran matkustin kissan kanssa.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Katsopa karttaa. Aika kaukana saaresta tämä kyllä on.
En ole, mutta kerran Pieksämäelle, on siis jonkin verran kokemusta. Mitä haluat tietää?
Helppoa oli. Ensin Allegrolla Pietariin ja sieltä neljän tunnin matka Sapsan-junalla Moskovaan. Sapsaniin piti ostaa lippu etukäteen netistä, kysyttiin passin numerot sun muut tiedot. Lippu ja passi tarkastetaan junan ovella. Näin siis toukokuussa 2015, en tiedä ovatko käytännöt sitemmin muuttuneet.
Useasti työmatkalla, Tolstoilla illalla Helsingistä ja aamulla makuuhytissä nukutun yön jälkeen perillä Moskovassa. Olen matkustanut yksin ja varannut 2 hengen hytin kokonaan itselleni. Vaunut on uusittuja ja siistejä, hyttiemännältä voi ostaa kahvia, teetä, voileipiä ym. Toimiva vaihtoehto sille, että lentää illalla Moskovaan, jonottaa ruuhkassa keskustaan ja yöpyy hotellissa. Allegro-Sapsan - yhdistelmä olisi nopeampi, mutta edellyttää Pietarissa siirtymistä asemalta toiselle ja usean tunnin istumista junissa.
Olen matkustanut. Yö nukuttiin junassa, aamulla oltiin perillä ja siirryttiin asemalta hotellille. Ei se sen kummempaa ollut.