Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että niin moni poika jättää vanhat tanssimatta? Joka vuosi sama juttu!

Vierailija
14.02.2020 |

Tänäkin vuonna sen sai huomata, että moni lukiolaispoika jätti vanhat kokonaan tanssimatta. Heille olisi kyllä tanssipari löytynyt, mutta poikia itseään ei kiinostanut tanssia. Olivat kyllä ilmoittaneet hyvissä ajoin, viimeistään syksyllä, etteivät aio tanssia. Mutta osa heistä oli kuulemma jo yläasteella päättänyt, ettei aio tanssia vanhoja ja julisti sitä "ilosanomaansa" jo lukion ykköseltä alkaen!

Kyllä on käsittämättömän itsekästä touhua! Mitäpä siitä, jos jollekkin toiselle ei löydy paria, ja hänellä jää tanssit tanssimatta, vaikka haluaisi tanssia, koska MINÄ en halua tanssia! Minä, minä, minä, minä ja vielä kerran minä!

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, mielestäni enemmän minä, minä ja minä on hän joka vaatii toista tanssimaan silloin kun itse haluaa. Siis kun Minä haluan jotain, niin toisenkin on haluttava. Tyttöparilla voi aivan hyvin tanssia.Niin mekin tehtiin minun nuoruudessaini 1960-luvulla. Ja hauskaa oli!

Vierailija
22/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse osallistunut vaikka tyttö olenkin, ihan turha tapahtuma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, samat sanat kai se on toisinkinpäin, tanssijat haluaa pakottaa muut/kaikki tanssimaan, koska "minä minä ja minä". Sama kai se on vaikkei toista tippaakaan huvittaisi tai vaikka aiheuttaisi stressiä tai ahdistusta, koska tanssittava on ja piste, koska minäminäminä.

Kiesus!

Vierailija
24/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin myös väliin jo vuonna -89, taisin olla ainut koko vuosikerrassa. En ole katunut.

Vierailija
25/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista lukioajoistani on jo aikaa, mutta itse jätin moisen pelleilyn väliin. Nimenomaan siis tuosta syystä, että pidin sitä naurettavana pelleilynä, ja olen edelleen samaa mieltä.

Vierailija
26/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla meni ihan överiksi tuo "minäminäminä en halua tanssia" -huuto. Ei jäänyt muuta mielikuvaa kuin "minäminäminä haluan tanssia ja muiden on elettävä sen mukaan". Pata kattilaa soimaa, toisin sanoen.

Minä en osallistunut vanhojen tansseihin, koska en ollut sellainen tyttö, jota kiinnostaa meikit, kampaukset, mekot tai esiintyminen. 

Mitä pojat saavat tyttöjen pukuleikeistä? Olen samaa mieltä, kuin tuossa edellä joku, että moni poika varmaan osallistuu vaan tyttöystävänsä mieliksi. Tekisivät epäilemättä mieluummin jotain muuta kuin kuluttaisivat aikaa opettelemalla tansseja, joita ei missään enää tarvitse. Teennäistä ja turhaa hommaa. 

Vierailija
27/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole tanssinut vanhojentansseja ja kirjoitin oman lakkini 90-luvulla. Ei näkynyt poikia kysymässä,ei edes ne hiljaiset kysyneet minua. Kysyivät vaan niitä lyhyitä ja läskejä tyttöjä ja pottunokkia, ei kelvannut vaalea, pitkä ja kaunis.

Vierailija
28/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma poika ei t0anssinut. Kävi alussa harkoissakin mutta ei kelvannut kenellekään pariksi. Kukaan ei kysynyt, ja oli siellä yksin siksi jätti kesken. Paha mieli on.

Vaikea uskoa... Tyttöjä on yleensä enemmän kuin poikia lukiossa ja pojat yleensä "varataan" hyvissä ajoin. Sitten, jos poikia ei ole tarpeeksi, niin epätoivoisesti pyydetään ykkösiä.

Vierailija
29/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia ei kiinnosta. Mitäpä jos tanssi korvattaisiin parijalkapallolla? Katsos ap kun monikaan poika ei tykkää tanssimisesta, siinä voisi olla se syy. Minäminäminäkään en jaksa tuollaisia typeriä kysymyksiä, missä syyllistetään niitä jotka eivät halua jotain epämiellyttävää tehdä.

Vierailija
30/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin myös väliin jo vuonna -89, taisin olla ainut koko vuosikerrassa. En ole katunut.

Toivottavasti et kuvitellut olevasi Suomen ainoa nuori, joka jätti tanssit väliin vuonna -89.

Et nimittäin ollut. Minäkään en tanssinut tuona vuonna, ja olen nainen. 

Vierailija
31/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä, että tällainen prinsessaperinne ja kilpavarustelu on päässyt jatkumaan teinien keskuudessa. Ja kalliiksikin varmasti tulee, vaan pääseehän siinä keikistelemään selfiekuvissa Kiinasta tilatut hörsyt päällään. Parempi väki tietysti teettää puvut, hankkii kampaukset, helunaripset ja tekokynnet. Mitkä halavatun Linnan juhlat nuo tanssit muka ovat?

Pojat ovat järkeviä, kun heitä ei tuollainen kiemailu kiinnosta. Ennen laitettiin oikeasti vanhat vaatteet päälle, eivät maksaneet mitään. Ja mikä ”valta” muka lukioissa siirtyy - ei niin mikään! Jopa kiusaamista alempiluokkalaisia kohtaan harjoitetaan sillä varjolla, että ollaan ”vanhoja” koulussa.

Tuo pukukäytäntö vain vahvistaa naisen roolia pynttäytyneenä itsensä esiintuojana, joka vielä vaatii, että kavaljeerin pitäisi löytyä, vaikkei poikia kiinnosta koko tanssitouhu.

Missä järki?

Vierailija
32/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poika ei t0anssinut. Kävi alussa harkoissakin mutta ei kelvannut kenellekään pariksi. Kukaan ei kysynyt, ja oli siellä yksin siksi jätti kesken. Paha mieli on.

Vaikea uskoa... Tyttöjä on yleensä enemmän kuin poikia lukiossa ja pojat yleensä "varataan" hyvissä ajoin. Sitten, jos poikia ei ole tarpeeksi, niin epätoivoisesti pyydetään ykkösiä.

Ei ole mitenkään vaikea uskoa. Toinen yksinäinen tanssija. Poikien ongelmia tuntuukin olevan muutenkin vaikea uskoa, empatiaa ei heru, vain tunteiden vähättelyä.

Vierailija
33/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kyseessä on vapaavalintainen lukion liikunnan kurssi, joten se ei ole mikään "pois jääminen" vaan sitä kurssia ei vaan oteta. Samaten, kun ei moni ota vaikka jotain matikan syventävää kurssia. 

Myös tämä ap:n "minä minä" ajatuksen esiin ottaminen on suorastaan törkeän ironista, sillä itsehän hän sanoo, että poikien pitää uhrautua, koska joku täysin tuntematon tyttö haluaa tanssia. Eikö tämä ole sitten sitä minäminä-asennetta? 

Jos poikia ei riitä, niin tytöt voi pyytää muilta luokilta, tai muusta koulusta parin, tai sitten tanssia tyttöpareina, mikä on myös ihan tavallinen juttu. Kukaan ei siis jää "ilman" sen takia, että joku ihan tuntematon poika jossain ei ilmottaudu sille kurssille. Moni tosi saattaa jäädä ilman paria, koska kukaan ei halua hänen kanssaan tanssia ja ne on yleensä poikia ne.

Vierailija
34/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oikeastaan olisin kovastikin halunnut tanssia vanhat. Olen kyllä myöskin liikunnallisesti kömpelö ja pelkäsin siitä tulevan nöyryyttävää (kuten yläasteen tanssitunneista). Peruin kurssin syksyllä.Nyt seiskaluokkalainen tyttäreni sanoi ettei halua tanssia vanhoja (oletin ettei osaa sanoa vielä), kun kysyin ohimennen.

M39

Vierailija
35/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman poikani lukiossa kaikki pojat tanssivat. Moni jo 1:llä ekan kerran, koska poikia oli niin vähän.

Ihana tapahtumahaun vanhojen tanssit on!

Vierailija
36/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika jätti juuri tanssit väliin, ilmoitti jo syksyllä ettei aio tanssia.

Ei ilmoittanut syyksi muuta kuin että "ei kiinnosta eikä halua", mutta itse epäilen syyksi myös sitä, että on aika ujo poika, jännittää julkisia esiintymisiä ja varmaan vielä vastakkaista sukupuoltakin, sitä tanssimista... Sallittakoon hänelle turvallinen sivustaseuraajan rooli. Ehtinee tanssittamaan naisia myöhemminkin.

Vierailija
37/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole tanssinut vanhojentansseja ja kirjoitin oman lakkini 90-luvulla. Ei näkynyt poikia kysymässä,ei edes ne hiljaiset kysyneet minua. Kysyivät vaan niitä lyhyitä ja läskejä tyttöjä ja pottunokkia, ei kelvannut vaalea, pitkä ja kaunis.

Johtui varmaan luonteesta.

Vierailija
38/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukiossa oli aikanaan pakolliset! itsenäisyyspäivän tanssiaiset, en muista oliko ollenkaan vanhojen tanssia. Kerran olin mukana, hankalaa rytmitaidottomalle. Sitten lukiot yhdistyivät, eivätkä tanssiaiset olleet enää pakollisia. Joo, en mennyt enää.

Vierailija
39/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä nekin juhlat ovat nykyään todella, kuin naikkosten pukujuhla? Poikien osa on olla statistina mustassa puvussa.

Juuri tämä! On mennyt jo ihan sairaaksi koko PUKUkekkerit, kun tytöt saattavat käyttää jopa tonnitolkulla pukuun, jota käyttävät yleensä vain sen yhden päivän ajan. Ja pojat pönöttävät niiden iänikuisten tylsien tummien pukujensa kanssa. Oma poikani ei suostunut osallistumaan moiseen, vaikka isänsä yritti maanitella. Ilmoitti jo viime vuonna, että häntä on ihan turha maanitella, ei aio mennä ja piste. Hän on tyypillinen teinipoika, jota kiinnostaa vaan pelaaminen yms. Ei ole eläissään tanssinut missään, kun ei vaan kiinnosta. Miksi pitäisi pakosta osallistua tuollaiseen, vastoin omaa tahtoa.

Vierailija
40/88 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevia naisettomia vätyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi