Onko realistinen tavoite pudottaa elokuun loppuun mennessä 14 kg?
En aio ryhtyä pussikuurille, vaan ihan oikeita ruokia syömällä. Antakaa kiltit ohjeita...
Kommentit (41)
Ei varmaan kannata laittaa lähtömittoja eli pituus ja paino, vai mitä aloittaja. Kun sillähän ei ole mitään merkitystä oletko 180cm ja 150 kilonen vaiko 160cm 50 kiloa painava mies/nainen.
Mulla on tähtäimessä saada 15kg pois heinäkuun alkuun mennessä mutta ylipainoa on melkein 30kg joten tästä lähtee ehkä helpommin kuin normaalipainon sisällä laihduttavalla. Ruokavaliolla mennään, syön monipuolisesti mutta pieniä annoksia. En urheile kotona tehtävää venyttelyä ja pientä kahvakuulaharjoittelua (kevyet painot) lukuun ottamatta.
Lähtömitat tosiaan unohtuivat mainita, sorry.
Lähden vähän päälle 83 kg:sta eli tavoite on, että paino alkaisin 6:lla.
Ap
Ei ole realistinen mutta jos saat puoletkin niin se on hyvä yritys oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LP
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä saatte noin nopeasti putoamaan? Itse saan syödä todella vähän ja tarkkaan harkiten mitä syön, ja silti paino putoaa n. kilon, korkeintaan kaksi kiloa kuussa. Pudotan kyllä normaalipainon sisällä.
No daa! Kai se nyt putoaa, jos sitä on liikaa! Kehosi yrittää varmaan kertoa sinulle jotain. Kuten että normaalipainoisen ei pidä laihduttaa. Jos olet tyytymätön kehoosi, mene salille - huom ei lenkille - muokkaamaan sitä ja unohda typerä kituuttaminen.
Tämä on yleinen harhaluulo, että salin aiheuttamat muutokset näkyisivät aina ihmisestä. Kyllä pitää naisen olla normaalipainon alarajoilla, että oikeasti ne lihakset erottuisivat hyvin.
Puhut nyt ilmeisesti lihaserottuvuudesta. Se onkin naiselle lähes mahdoton tavoite. Mutta se, etteivät lihasten rajat erotu, ei todellakaan tarkoita, että lihakset eivät kuitenkin vaikuttaisi ulkonäköön.
Ihmiset, jotka painavat yhtä paljon mutta joilla on merkittävästi eri rasvaprosentti, näyttävät aivan erilaisilta. Ja luultavasti se vähemmän rasvainen on myös paljon terveempi.
Mitä arvelet ulkonäöllesi tekevän, jos lisäät viisi kiloa läskiä kehoon, verrattuna siihen, että lisäät viisi kiloa lihasta? Eikö ole eroa timmillä vatsalla ja kiinteillä reisillä verrattuna hölskyvään löysään mahaan ja selluliittireisiin?
Salitreeni on todellakin muuttanut minun kroppaani parempaan, kiinteämpään ja ryhdikkäämpään suuntaan, vaikka rasvaa onkin sen verran, että six pack ei näykään. Se ei btw näy lähes kenelläkään naisella, jolla on normaali rasvaprosentti ja joka ei käytä steroideja tai Photoshopia. Viimeksi mainitut ovat monen Instagram-tähden vartalon salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Karppaamalla onnistuu ainakin.
Niin onnistuu,mutta on epäterveellistä ja kilot tulee takaisin,ei ole oikeata painonhallintaa
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pituus on 165 cm.
Ihan realistinen tavoite.
Itse painoin 73 kg, pituutta 160 ja pudotin kymmenisen kiloa neljässä kuukaudessa. Söin 1200-1800 kcal päivässä liikunnan määrästä riippuen. Välillä pidin myös välipäiviä, joina söin enemmän. Jos kaloreihin mahtui, herkuttelin myös jos siltä tuntui. Aluksi paino putosi nopeasti mutta tahti tietysti hidastui.
Minulle helpointa on luopua hiilareista, joten söin lähinnä kasviksia ja kalaa/kanaa ja jätin pastan, riisin ja perunan. Hiilarit tulivat hedelmistä, satunnaisista ruisleivistä ja herkuista kuten palasta suklaata ja lasista viiniä.
Kävin salilla monta kertaa viikossa ja siirryin laitteista vapaisiin painoihin ja yritin tosissani haastaa lihaksia. Tein hyvin vähän aerobista hikijumppaa. Kävelin paikasta toiseen, tunnin tai puolitoista päivässä.
läskiläkslätkimään-nou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onnistuu,mutta on epäterveellistä ja kilot tulee takaisin,ei ole oikeata painonhallintaa
Kerrotko, mikä siinä on sinun mielestäsi epäterveellistä? Ja miksi ne kilot tulisivat takaisin?
Mitä korkeampi lähtöpaino, sitä realistisempi tavoite.
Tätä palstaa lukemalla oppii painon pudottamisen olevan mahdotonta. Kaloreita ei oikeasti ole olemassa. Paino vaan nousee vaikkei syö mitään.
Realistinen tavoite. Mutta myös kova. Tehtävissä mutta ei tule olemaan helppoa.
Tsemppiä projektiin. Voit myös olla ylpeä itsestäsi vaikka onnistuisit vain 75 prosenttisesti.
läskiläkslätkimään-nou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosi epäterveellistä syödä oikeaa ravitsevaa ruokaa.
Kilot tulee takaisin ihan millä laihdutustavalla tahansa, jos laihtumisen jälkeen palaa entisiin tapoihin.
Salitreeniä 3-4 kertaa viikossa, lisätty sokeri kokonaan ruokavaliosta pois ja selvitä oma kulutuksesi netistä löytyvillä laskureilla ja vähennä siitä 500kcal/päivä jonka mukaan syöt päivittäin, niin alkaa tuloksia väkisinkin tulla!
Toki vaatii ainakin alkuun ruokien punnitsemisen ennen kuin silmä tottuu sopivan kokoisiin annoksiin. Tai sitten etsit jotain nyrkkisääntöjä esim minkäkokoinen annos hiilihydraatteja ja minkä kokoinen määrä proteiinia on sopiva jne, joiden mukaan kokoat annoksesi lautaselle niin ei tarvitse vaakaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
minkäkokoinen annos hiilihydraatteja ja minkä kokoinen määrä proteiinia on sopiva jne
Monissa elintarvikkeissa on molempia. Jopa niissä proteiinipatukoissa on yhtä paljon hiilihydraatteja kuin proteiineja, jopa niissä proteiinivanukkaissa on yhtä paljon hiilareita kuin protskujakin. Rahkassa ja monissa muissa maitotuotteissa on näin jne. On vaikea jakaa elintarvikkeita hiilareihin ja proteiineihin.
Vierailija kirjoitti:
Tehokkain sopiva proteiinidieetti ja painoharjoittelu. Muuten se pudotus lähtee lihaksista.
Ei tarvi painoharjoittelua. Voi treenata ihan oman kehon painolla, tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja ennen kaikkea syödä ravitsemussuositusten mukaisesti niin, että saa kaikki tarvittavat aineet. Kannattaa googlettaa Terveyskylän esimerkki lihavuusleikatun päivän aterioista. Lihavuusleikattu tarvii noiden lisäksi vain multivitamiinin ja kalsiumtabletin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minkäkokoinen annos hiilihydraatteja ja minkä kokoinen määrä proteiinia on sopiva jne
Monissa elintarvikkeissa on molempia. Jopa niissä proteiinipatukoissa on yhtä paljon hiilihydraatteja kuin proteiineja, jopa niissä proteiinivanukkaissa on yhtä paljon hiilareita kuin protskujakin. Rahkassa ja monissa muissa maitotuotteissa on näin jne. On vaikea jakaa elintarvikkeita hiilareihin ja proteiineihin.
Eihän noi mainitsemasi edes ole ruokaa.
liikunnalla tuo on ihan mahdollista, hiki valumaan tunti kaks päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole realistinen mutta jos saat puoletkin niin se on hyvä yritys oikeaan suuntaan.
Siis mitä helv*ttiä, ap: n tavoite on pudottaa pari kiloa kuukaudessa, mitä vaikeaa siinä on, varsinkin kun on ylipainoinen? Itse olen laihtunut vuoden alusta 6 kiloa, vaikka lähtöpaino 10 kiloa vähemmän kuin ap:lla. Pituus suunnilleen sama.
Minulla todettiin lokakuussa kakkostyypin diabetes. Joulukuussa olin juuri tuon 14 kiloa laihempi. Söin viikolla kasviksia ja hedelmiä ja join paljon vettä. Viikonloppuisin söin normaalisti paitsi ei perunaa eikä leipää. Kävelin työmatkat yht. noin 6 km päivässä.
Ei ollut rankkaa.
No kyllä se salilla käynti kiinteyttää.Eihän ne lihakset välttistä näy mutta kyllä se kropassa muuten näkyy.Mulla oikeesti reippaasti ylipainoa ja tässä yhessä vaiheessa aina joku tuli kysymään oletko laihtunut paljon?Oon et en sitten grammaakaan...Ja kysyjä väittää että varmasti oot laihtunut ainakin 10kg.Enkä ollut muuta tehnyt kun käynyt salilla.
No nyt olen saanut painoa onneksi lähtemään alaspäin.
Aloittajalle ei ole mahdoton tavoite,jos jaksat pitää itsesi ruodussa.Mulla ruokavalio jossa saa syödä ja silti painotippuu,kunhan vaan saa itsensä pysymmään ruokarytmissä ja herkut jättää kauppaan.
Tsemppiä!