Joudun psykiatriselle osastolle (15v)
lääkäri siis määritteli minut psykoottiseksi. Kuitenkin osastohoito pelottaa ja en haluaisi ottaa antipsykootteja, joita lääkäri sanoi, että joudun käyttämään.
Kommentit (70)
Miten osastolta pääsee pois nopeiten? -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis harhaluuloja. Eli olet harhainen. Eikö skitsolääke ole silloin oikea?
En ole harhainen ja en tarvitse lääkkeitä.
Mielenterveyspotilaiden keskuudessa on hyvin yleistä että he itse luulevat olevansa terveitä, vaikka oikeasti tarvitsevat hoitoa
Tätä ilmiöt kutsutaan nimellä sairaudentunnottomuus, ja se on hyvin yleistä varsinkin nuorilla
Tuooa termillä "sairaudentunnottomuus" voidaan oikeuttaa mikä tahansa hoto. Ehkä itsekin olet sairaudentunnoton, jos et hyväksy että sinua aletaan lääkitsemään.
Tämähän on varmaan provo. Miksi ap ei ole jo hoidossa, jos lääkäri on niin määrännyt? Miten muka olisi vauva palstalla kyselemässä lääkkeistä sun muusta? En oikein usko, että olisi mitenkään mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on niinku suurin hankaluus ?? Ne harhat? Millaisia ne on ?
harhaluulot, luulen et mua myrkytetään ja kaasutetaan naapurista.
Trollin kirjoitus.
Suurin osa skitsofrenikoista ei itse katso tilannetta tuollatavalla "ulkoapäin" samalla tiedostaen harhansa.
Trolli, pölli peikko satujaan kirjoitteli, tarkoituksenaan haukkua mielenterveysongelmista kärsiviä
Trolli on. Ei harhainen kykene erittelemään mikä on harhaa ja mikä ei. Ehkä joskus myöhemmin, mutta harhojen ollessa päällä, ne ovat totta eikä yksikään ihminen saa vakuutetuksi, että harhoissa ollaan. Kun oireet oppii tunnistamaan, voi ymmärtää milloin on kyseessä harha, mutta se ei onnistu 15 vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Trolli on. Ei harhainen kykene erittelemään mikä on harhaa ja mikä ei. Ehkä joskus myöhemmin, mutta harhojen ollessa päällä, ne ovat totta eikä yksikään ihminen saa vakuutetuksi, että harhoissa ollaan. Kun oireet oppii tunnistamaan, voi ymmärtää milloin on kyseessä harha, mutta se ei onnistu 15 vuotiaalta.
Ei ole. En mielestäni ole skitso/harhainen vaan kärsin somaattisesta ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on niinku suurin hankaluus ?? Ne harhat? Millaisia ne on ?
harhaluulot, luulen et mua myrkytetään ja kaasutetaan naapurista.
Trollin kirjoitus.
Suurin osa skitsofrenikoista ei itse katso tilannetta tuollatavalla "ulkoapäin" samalla tiedostaen harhansa. En ole trolli.
Trolli, pölli peikko satujaan kirjoitteli, tarkoituksenaan haukkua mielenterveysongelmista kärsiviä
Luin joskus kirjan jossa naista hoidettiin harhojen takia skitsona. Kaikenlaisten vaiheiden jälkeen päätyi sitten dialyysiin koska MUNUAISET poks. Munuais- ja lisämunuaisvaivat saattaa olla yks syy.
Pitää aina tutkia ennenkuin hutkii.
Vaadit kunnolla. Puhu vanhempien kanssa. Onko suvussa ollut jotain elimellisperäistä, josta vois tulla ongelmia?
"paljon tuvallisemmaksi" piti tietenkin kirjoittaa.