Onko nyt Tunisiasta tulevat puhelut uusi petosyrityd?
Mulle on tullut tänään kaksi puhelua Tunisiasta. En vastannut, koska en tunne ketään sieltä. Puhelimeni näyttää mistä maasta puhelut tulevat. Nämä olivat +"216 27 989 770 ja +216 26 753 622. Onko muita joille soitettu?
Kommentit (8)
Minä sain eilen puhelun tunisiasta. En vastannut. Huijausyrityksiä...
Tunisiasta tuli, estin ko. suuntanumeron. Olen estänyt myös sateliittipuhelmesta (880,881,882) tulevat soitot. Pystyisikin kerralla estämään kaikki ulkomaisista numeroista tulevat soitot, sieltä kenenkään tartte mulle soitella. En vaan ole keksinyt miten se tehdään.
Ap. Jatkaa : nämä + 216 alkuiset puhelut ovat luultavasti niitä häläripuheluita joista kerrottiin lehdessä. Ne ovat hyvin lyhyitä, koska tarkoitus on, että numeroon soitetaan takaisin.
Eilen oli tullut myös tietokoneelle puhelu oudosta numerosta.
Nyt on joku huijauspuheluiden aalto menossa.
Asiasta kerrottu monessakin eri mediassa. Noihin ei pidä vastata.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on joku huijauspuheluiden aalto menossa.
Asiasta kerrottu monessakin eri mediassa. Noihin ei pidä vastata.
Joo, eikä missään tapauksessa soittaa takaisin, maksaa useita kymppejä. Myös ihan suomalaisista numeroista on soitettu ja yritetty saada vastaaja avaamaan tietokoneensa ja asentamaan sinne joku ohjelma (muka teknisestä tuesta soittavat). Uskon kyllä, että siihen halpaan ei niin vaan kukaan menekään, kelle nyt jostain teknisestä tuesta muka pyytämättä soitetaan.
80v tätini soitti helmikuussa tietämättömänä lyhyesti takaisin Tunisiaan. Muutama sekunti. Nyt sai laskun Elisalta 350€ neljän tunnin puhelusta. Varokaa. Onneksi Elisa tuli puoleen väliin vastaan. Tein ulkomaille soittamisen eston kaikkiin lähipiirin puhelimiin. Käytämme WhatsUppia.
Noissa numeroissa saatetaan puhua myös suomeksi, sillä kyse ei ole oikeista numeroista. Puheluita tulee joskus suomalaisista, todella lyhyistä numeroista, ja toisinaan ulkomaisista numeroista, joita käytetään vain "valenumeroina". Usein yrittävät saada sanomaan kyllä, ensimmäisenä kysymyksenä aina "onko puhelimessa Maija Maijanen".
Viime viikolla yksi puhelu tuli, en vastannut minäkään, kun luki Tunisia.