Saako kunnallisen perhepäivähoitajan valita itse?
Hakiessa kaupungilta kunnallista päivähoitopaikkaa (perhepäivähoitajalta), saako siihen itse vaikuttaa, mille perhepäivähoitajalle lapset menee hoitoon? Vai määrätäänkö lapset vain jollekin, jolla on paikkoja vapaata? Saako paikan suhteen esittää jotain toiveita?
Kommentit (7)
Toiveita voi esittää, mutta toiveet ei välttämättä toteudu.
Aikoinaan hain lapsille hoitopaikaa perhepäivähoidosta. Minulle kerrottiin, kenellä hoitajilla oli vapaita paikkoja ja sain valita niistä. Valitsin hoitajan, joka asui naapuritalossa. Asun pienellä paikkakunnalla, en usko, että kaupungeissa saa valita.
Saa esittää toiveen. Jos paikkoja on, niin toive toteutetaan. Ainakin täällä keskisuuressa kaupungissa.
Kannattaa ainakin käydä pph:n kotona ja katsastaa ympäristö ensin ja että on kouluttautunut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ainakin käydä pph:n kotona ja katsastaa ympäristö ensin ja että on kouluttautunut.
Tämä kyllä ehdottomasti kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnalliset PPH:t ovat aina koulutettuja ja perhepäivähoidon ohjaaja käy säännöllisesti kotikäynneillä heidän luonaan.
Tietysti voit sitä toiveita.