Valehtelin töihin olevani sairas, vaikka en ole
En mennyt tänään töihin. Oon nukkunut kaksi yötä sitten ehkä 3-4h, toissa yönä yhden tunnin ja viime yönä en tosiaan saanut taas unta silmäystäkään. Enkä ole nukkunut päiväunia.
Yöllä soitin töihin ja valehtelin olevani oksennustaudissa. En kehdannut sanoa, etten ole saanut kahteen vuorokauteen nukuttua kuin tunnin. Sain sitten kaksi päivää sairaslomaa. Tuntuu, että lintsaan, koska valehtelin, vaikken olisi kyllä ollut työkykyinenkään.
Oletko koskaan valehdellut poissaolosi syytä töistä tai lintsannut töistä? Miksi?
Kommentit (2)
Olen muutaman kerran sanonut olevani sairaana vaikka en ole ollut fyysisesti sairas, jollain tapaa psyykkisesti kyllä. Tai eihän se nyt edes valehtelua ollut itse asiassa. Eihän pomolle kuulu se, mikä vaivaa.
Yhden ainoan kerran. Kissa pääsi illalla pyykkejä lajitellessa vaatekaappiin, jäi sinne yöksi jumiin, ja aamulla ei voinut kuin todeta tapahtuneen. Oli hädissään pissinyt mun alusvaatelaatikkoon. Ilman rintaliivejä työskentely sula mahdottomuus, ovat sen verran painavat riipparit että käveleminenkin sattuu. Ei kun kilautus työnantajalle että oksutauti iski, onneksi oli niin hiljainen vaihe työmaalla että meni ilman sen kummempia kyselyitä ja saikkulappuja yhden päivän poissaolo läpi.