Pitäs kai tehdä rikosilmoitus... Neuvoja!?!
Minkä sortin rikosilmoituksen voi tehdä tapauksessa, jossa entinen ystävätär ei palauta kiusallaan lainaamaansa omaisuuttani (arvo n. 400e).
Katselin kyllä sähköisen rokosilmoituksen linkkejä, mutta niistä ei yksikään osu tähän kategoriaan. Enkä ole tähän 43 ikä vuoteen mennessä joutunut koskaan rikosilmoituksia tekemän, niin olen aivan pihalla.
Vinkkejä arvon naiset!! Muuta en halua, kuin vain omaisuuteni takaisin ja jotta voin blokata kyseisen ihmisen kokonaan elämästäni, olen katsellut ja kuunnellut kaikesta valittamista, kaiken haukkumista ja joka asiasta suuttumusta, on se tossa miehellenikin skitsoillut, mutta nyt tää on loppu. Reilu 6 vuotta, kiitti ja riitti!!
Kommentit (31)
Onko lainasta tehty velkakirja? Jos, niin eikös sellaisen voi laittaa perintätoimiston kautta perintään. Ottavat tosin siitä oman osuutensa. Eihän tuo rikosasia ylipäänsä ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko lainasta tehty velkakirja? Jos, niin eikös sellaisen voi laittaa perintätoimiston kautta perintään. Ottavat tosin siitä oman osuutensa. Eihän tuo rikosasia ylipäänsä ole.
Sori, kyse olikin tavarasta. Toivottavasti joka tapauksessa on paperi olemassa, mistä näkyy, että kyse on sinun omaisuudestasi ja se on vain lainassa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aika vaikea, jos sinulla ei ole "lainasta" mitään dokumenttia.
Ja vaikka olisikin poliisi tuskin lähtee tutkimaan tapausta ja rikosilmoitus palautuu teksitillä, että rikoksen tutkinta on lopetttu vähäisen näytön ja rikoksen pienuudesta johtuen. Eli valtiolle ei kerry saatavia, joten tapausta ei oteta edes tutkintaan.
Onko sinulla kuittia tavarasta? Edes verkkopankista tulostettu kuitti, jossa näkyy liikkeen nimi ja summa. Entä millainen teidän viestintä asiasta on ollut, nekin voivat todistaa että tavara on sinun ja hän ei sitä halua palauttaa.
Matkalaukkujen palautuksesta on keskuteltu viestein (oma ja entisen ystävättären mies, joka on ihan mukava ja asiallinen)
Mutta kun tää kaakattaja on taas sotkeutunut asiaan, niin koko hommaa ei saa vain hoidettua
Eli viestejä on tallella, eiks tollanen mene dokumentista?
Täytyy olla todiste siitä, että henkilö on lainannannut tavaran sinulta. Kirjallinen todiste, tai jokin muu yhtä pätevä.
Ilman todisteita asiaa ei tutkita, kuka tahansahan voisi väittää mitä tahansa jostakin lainaamisesta, mutta jos ei ole todisteita, niin mitä kukaan voi tehdä.
Ja asia näyttää jo aika vanhaltakin, joten ei sinun auta kuin niellä tappiosi.
Itsehän töppäilit, kun luotit noin kalliin tavaran ystäväsi haltuun.
Tuo on varkaus. Tuntuu että niin aloittaja kuin moni vastaajakin takertuu liikaa siihen kuinka se tavara on väärään osoitteeseen alunprrin päätynyt. Tämänhetkinen tilannehan on, että henkilö A:lla on henkilö B:n omaisuutta, eikä A ole aikeissakaan palauttaa sitä. Eli varkaus, näpistys tms.
Vierailija kirjoitti:
Matkalaukkujen palautuksesta on keskuteltu viestein (oma ja entisen ystävättären mies, joka on ihan mukava ja asiallinen)
Mutta kun tää kaakattaja on taas sotkeutunut asiaan, niin koko hommaa ei saa vain hoidettuaEli viestejä on tallella, eiks tollanen mene dokumentista?
Ehkä meneekin, mutta kuten edellä jo joku totesi, niin ei poliisi lähde tutkimaan 400 euron arvoista asiaa.
Mulle teki sukulainen vastaavalla tavalla. Sanoin "jollet maksa niin kerron kaikille hoitojas ja pomojas myöten minkälainen oikeasti olet." Ei maksanut. Kirjoitin sitten perusteellisen selvityksen asiasta varoituksen kera ja lähetin sen kaikille sen facekavereille. Velkansa kuitattu, kasvonsa menettäny. Kannattiko vttuilla. Ihihihihihhiii.
Jos poliisi ei auta niin varmaan julkinen häpäisy seuraavaksi. Kerro yhteisille tutuillenne tästä. Saattaa ihmiset alkaa karttaan moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tää kaakattaja on taas sotkeutunut asiaan, niin koko hommaa ei saa vain hoidettuaEli viestejä on tallella, eiks tollanen mene dokumentista?
Ehkä meneekin, mutta kuten edellä jo joku totesi, niin ei poliisi lähde tutkimaan 400 euron arvoista asiaa.
No, kuuden vuoden jälkeen mikään tavara ei ole sen alkuperäisen hinnan arvoinen :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle teki sukulainen vastaavalla tavalla. Sanoin "jollet maksa niin kerron kaikille hoitojas ja pomojas myöten minkälainen oikeasti olet." Ei maksanut. Kirjoitin sitten perusteellisen selvityksen asiasta varoituksen kera ja lähetin sen kaikille sen facekavereille. Velkansa kuitattu, kasvonsa menettäny. Kannattiko vttuilla. Ihihihihihhiii.
Niin olet kasvosi menettänyt sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetän kasvoni sillä että varoitan muita toisen epärehellisestä toiminnasta jotta osaisivat itse pitää varansa? Ok. Tosin, minusta ei ole kuvia netissä eivätkä he tiedä nimeäni ellei sukulaiseni ole sitä kaikille kertonut. Ja mitä sitten vaikka olisikin kertonut? Olen heille silti edelleen kasvoton joten kasvoni ovat säilyneet. Menetinkö kasvoni nyt sinun silmissäsi? Et edes tiedä kuka olen xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetän kasvoni sillä että varoitan muita toisen epärehellisestä toiminnasta jotta osaisivat itse pitää varansa? Ok. Tosin, minusta ei ole kuvia netissä eivätkä he tiedä nimeäni ellei sukulaiseni ole sitä kaikille kertonut. Ja mitä sitten vaikka olisikin kertonut? Olen heille silti edelleen kasvoton joten kasvoni ovat säilyneet. Menetinkö kasvoni nyt sinun silmissäsi? Et edes tiedä kuka olen xD
Siis lähetit nimettömänä herjausviestejä? Sinähän todellinen sankari olet. Ja vielä ylpeilet sillä.
Anna olla ja unohda. Ole samalla tyytyväinen, että pääsit eroon.
Pikkusumman takia ei kannata mielenrauhaansa menettää.
Taitaa olla aika vaikea, jos sinulla ei ole "lainasta" mitään dokumenttia.