*****ENSIKOIDEN JUHANNUS (pe-su)*****
Oonkohan mä sokeutumassa vai eikö pinoa oo vieläkään aloitettu? Jos ei niin kaikki taitaa olla juhannus riennoissa:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7626140&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (31)
Tulin vaan pikasesti lukemaan kuulumiset, ulla-maijkin oli käynyt taas. oot jo noin pitkällä:) aika se vaan menee nopsaan, vaikka välil itestä tuntuu menevän hitaasti.. mut ens viikolla mullaki alkaa jo 17 viikko ja se tuntuu aika huimalta.
Mä oon ollut töissä torstaista asti ja tiistaina vast seuraavaks vapis. Eli juhannus menee töissä, ja vähän päälle. Mut oon ihan mielellään töissä, kun saa enemmän rahaa.. Ja kun ei tässä vois mitään ottaakaan, ni eipä tuo haittaa.
Tervetuloa uudet enskat! Sussu_89 oli ainakin tänään liittynyt mukavaan joukkoomme. Onnea.
Helmikuu: Toivottavast on jo parempi olo. Ihana mies sulla, kun on huomaavainen:)
Mä vaan oottelen et alkais jo liikkeet tuntumaan. oon yrittäny kuulostella ja tunnustella, en malttais oottaa.. Se on varmaan ihana tunne. Mistä sitä tietää vaikka Kandi oisitkin tuntenu jo liikkeitä. Yksillöllistähän se on. No ehkä sä sit myöhemmin huomaat oliko ne niitä vai ei.. :)
Queen oli käyny ahkerasti pitämässä pinoa pystyssä. Ja lenkillä myös. Mun ois kans päästävä, mut en ikinä töitten jälkeen jaksa, kun seissy 8 tuntia. Käy ihan hirveesti jalkoihin nyt. Ei oo kyl ennen tullu jalat näin kipeeks seisomisest. Joka ilta ne on ihan puhki.¨
Nyt lähen unten maille. Kirjotinkin enemmän ku oli tarkotus.
Halit kaikille. :)
lara 15+5 (ollaanhan jo sunnuntain puolella) :)
tai ainakin loppujuhannusta :)
Sussulle tervetuloa joukkoon!
Aattoiltaa vietettiin ystävien seurassa rattoisasti grillaillen ja saunoen. Saimme kuulla iloisia uutisia, kun yksi pari kertoi odottavansa pikkukakkosta syntyväksi helmikuussa :)
Eilinen ja tämä päivä ollaan sitten oltu vaan ihan kotosalla.
Omaan napaan kuuluu edelleen saikulla oloa (välillä meinaa käydä vähän aika pitkäksi..). Kaapo myös ahkerasti muistuttaa olemassaolostaan potkuttelemalla säännöllisin väliajoin :)
Sitten yksi kysymys: Onko teillä muilla ollut sellaista tunnetta, että välillä ei saa tarpeeksi happea? Pitää siis vetää vähän väliä oikein kunnolla ilmaa keuhkoihin, kun tämä " kohtaus" tulee päälle.
Viipero rv 20+6
Mä taas täällä häiriköin;)
Ihana ilma:))) Käytiin just soutelemassa ja nyt pitäis jotain ruokaa kehittää..Pulla tais nukahtaa veneen keikkumiseen kun potkuttelu loppu heti:)
Viipero: En tiedä puhutaanko samasta asiasta mutta musta tuntuu välillä siltä että henkeä ahdistaa eikä keuhkoja saa vedettyä täyteen..masu varmaan jotenki painaa, mulla tuo tunne taitaa tulla enemmän silloin kun on syöny tai juonu paljon vettä ja maha on täynnä.
Queen ja Pulla rv 33+4
Queen on pitänyt juhannuspinoa näköjään kiitettävästi pystyssä=D Piti tulla aattona toivottelemaan juhannukset tännekin puolelle mutta en jaksanut enää kirjautua...typykän kanssa oltiin kaksin ja eilen ei sitten konetta avattu ollenkaan kun oltiin koko perhe koolla juhannuksen kunniaksi=)
Ull-Maijn viikkoja ihmettelin täällä minäkin, mutta kyllä se aika tosiaan rientää=) Onhan se tuo meidänkin neiti reilun viikon kuluttua jo 3 kk!
Viime yön typy nukkui tosi kivasti, 22.30-7.00. Isäntä tuossa aamulla ihmetteli meidän tuuria, kun on osunut meille näinkin hyväuninen vauva. Tosin ei isukki tainnut tietää että äiti sai pari kertaa herätä laittamaan tuttia suuhun=) Meinasi olla vähän heikko olo, kun illalla tuli juotua peräti 3 siideriä ja päähänhän ne humpsahti pitkän tauon jälkeen=D Katteltiin muka leffaakin siinä pikkupienissä ja nukkumaan alettiin vasta kolmen aikaan..mutta ihan rentouttavaa oli tuokin ja saatiin porukalla tässä päikkäritkin nukuttua=)
Ja tiiättekö, kyllä se tosiaan maistuu HYVÄLLE kun on jaksanut näinkin pitkään olla ilman=D
Tämmöstä raporttia meidän vauvalandiasta tällä kertaa...toivottavasti kaikilla oli hyvä juhannus. Voikaahan paksusti;)
-Ankka & Alisa 2kk 3viikkoa-
Perjantaina oltiin kavereiden mökillä illalla ja ennen puolta yötä jo kotona.Ja eilen mentiin anoppilaan ja äsken tultiin kotiin.Iha ku ois raskauspahoinvointi alkanu uudestaa.Tosi huono olo tulee vähä välii,melkee oksettaa ja rintaakii vähä välii vihloo.Mulla kyl vieläki tää flunssa vähä päällä,nyt 2 viikkoo kestäny.Mitäköhä muuta.......menkkamaisia jomotuksii välillä,selkäkipua, ja syömään ei pysty normaalisti ku kahesta leivästäki tulee jo niin ähky että oot sit monta tuntii sen jälkee niiiiiiiiiin ahistunu ja tuntuu että räjähtää koko maha!HUH!Närästääki niiin prkleesti eikä töihinkää huvittas enää mennä.No nih,nyt tuli kunnon valivali viesti!!!!Joha helpottaaaa!Niin ja se vielä etku käy makaamaan varsinkin iltasin niin päähän tulee ihan tajuton paineen tunne,sit o pakko käyä istumaan.
Mites muuten,vuotaako teillä rinnat?Mulla alko jo varmaa 4vk sitten tihkuttaa ja esim.viime yönäki oli lakanalla varmaan noin 20cm halkasijaltaan oleva läntti.........liivinsuojuksii käytän jo sillon tällöin. :)
Queenikö se oli kävelly 8km?Uuuh kateeks käy..itte en oo rv18 jälkee pystyny ku ehkä korkentaan kilometrin matkan käpyttelemään massukipujen takia.
Onnea uusille plussanneille!!!
Misäs Fio?
Hauskaa sunnuntaipv!!!
-Pepsi ja Pimpula rv29+0...jihaaaa uus viikko taas!!!!
Huuh! Ihan kamala olo..tuntuu että ei pitäis syödä yhtään mitään kun aina sen jälkeen tulee niin turvonnu ja oksettava olo että yäk!
Tänään ollu myös kipuilua alavatsalla, inhottavaa :( Pelottaa että menee kesken tai jtn.. tuli yhtäkkiä kauheen kökkö olo, että mikään ei oo hyvin ja mikään ei varmaan tuu menee hyvin! argh!
ja nyt tästäkin tuli tällai valivali viesti, höh..
Taidan mennä nukkumaan jos tää kökkis menis pois..
heippa nokialtakin.
jussi meni ihanan rauhallisesti, helsingissä. ketään ei näkynyt missään, paitsi lintsillä. hotellissakin oikein pahoittelivat kun oli niin hiljaista. mut eipä se meitä haitannut, jos nyt kolme tarjoilijaa ihan vaan meitä palvellakseen on ravintolassa töissä kun ei muita asiakkaita näkynyt. aikas blingbling-olo kyllä oli. eilen herättiin viiden jälkeen ja lähdettiin aamukävelylle merihakaan, kallioon, kruunuhakaan ja noihin muihin mitä hotellin ympärillä oli.
oma napa: vointi vaihtelee vielä. jos edellisenä päivänä syö huonosti, seuraavana päivänä huono olo. massu ja rinnat turvoksissa, muuten voi olla että paino edelleen pudonnut... (oon kyllä ihan oikeesti yrittänyt syödä)
poppiupau: minä ainakin perjantaina 1. hääpäivän kunniaksi illallisella join sen 12 cl punaviiniä, joka kunnon ruuan kanssa kuuluu. ja sanoi mulle neuvollassakin täti ettei siitä mitään haittaa ole jos nyt joskus ruuan kans sen viinin juo tms, koska muuten en tavallisesti oo pahemmin juonutkaan.
kandi: sinä töissä? mulla nyt ollut kaks vapaata jussia, mut kyllä silloin sijaisena olin aina jussit töissä. tuo tehtävän teko juhannusaattona oli varmaan tosi mieltä ylentävää? ;) ja kyl se meri oli hienon näköinen, huoneen ikkunasta näkyi meri ja korkeasaari, niitä ihailin. mut kyllähän tää tosiaan aikas tylsä vaihe on. onkos sinullakin muuttunut nuo viikot ultrassa? kun aiemmin olin vähän edellä, mut nyt näytän olevan päivän jäljessä. pahoinvointi melkein kadonnut, väsymys onneksi tallella. massun turvotuksen vaihtumista vauvamassuksi odottelen. rinnat on kans kasvanut, maitobaari valmistuu... eikös noita liikkeitä nyt 15 viikolta asti voi jo hyvinkin jotkut alkaa tuntemaan, eli kyllähän ne sinullakin niitä voi olla.
sussu:tervetuloa mukaan. kyllä nuo oireet kovasti tutuilta kuulostavat. ite ajattelin siltä kannalta, et jos kerran oireita on, niin eiköhän siellä kaikki ole ihan ok.
helmikuu07: me tänään kerrottiin meidän vanhemmille ja mun veljille. äitillä se linja että saan ite kertoo myös sedille/tädeille yms. veljen häät tuossa kuukauden päästä, eiköhän siellä jo immeiset sit tiedäkin. tosin voipa olla että silloin jo pikkuisen näkyykin. tuo syöminen tuttu juttu, mullakin paino pudonnut kun ei oo ruoka tahtonut maistua. pitäs vaan koittaa ittensä pakottaa syömään, koska tiedän se parantavan seuraavan päivän oloa...
tikru ja simppis rv 13+4
[color=cd00cd]No niin, nyt on sitten juhannuskin lusittu:/ Olin perjantaista asti porukoilla ja nyt sitten kotiuduin. Oli kyllä sinänsä ihan mukavaakin, oli meitä aikas paljon tuolla maalla juhannusta viettämässä, serkkuja ym.. mutta minä se olin ainoa joka lipitti mehua ja limpparia perjantain ja lauantain. Miekkonen oli viettämässä juhannusta muuallakin kavereittensa kanssa.. oli se aina välillä meidänkin kanssa mutta mikäpä sillä menessä.
Noh, onneksi ei nyt ole tulossa mitään koko kansan juhlaa vähäänaikaan!
Poppis: mä sitten samastuin sinun tekstiin.. olisi voinut olla suoraan minun suustani!! Ja samoin kandivaiheen tekstiin samaistuin.
Juominen ei minulle nyt niin suuri juttu ole ikinä ollut, mutta kyllä sitä seurassa kaipasi muutamaa sidukkaa ja sitä huoletonta nousuhumalaa:) Kaippa sitten joskus... =) Minäkin suurimman osan iltaa istuskelin vaan hissukseen omissa oloissani, kun muilla meni aikas kovaakin välillä. Samoin meinaa olla tuo pinna aikas tiukalla aina välillä.. ei sitä vaan jaksa hymyillä koko ajan kuin hangonkeksi, kun muut nauttii ympärillä juhannusjuomaa ja polttaa tupakkaa.
Muutenkin on nyt mieliala ollut aikas maassa:/ Kaiken järjen mukaan, kaiken pitäisi olla nyt loistavasti, mutta ei, mieliala menee sellaista vuoristorataa, etten meinaa perässä pysyä.. ja mikä pahinta 80% ajasta olen ollut kuin maani myynyt!! Voi, kun tämä naisen elo on yhtä myllerrystä! Tiedän, että pikkuinen siellä masussa on ja olenkin onnellinen siit, mutta sitten taas toisaalta.. plaah:( Noh, kai nämä tunteet tästä tasaantuu.. mahan kasvamista odottelen kuin kuutanousevaa ja samoin liikkeitä, mutta niinkuin kandivaihe sanoi, niin nyt on NIIN tylsä vaihe menossa että!!
No niin.. tulipahan ryvettyä ja ruikutettua..anteeksi siitä:/ Toivottavasti nämä mielialat alkaa kohta kohoamaan.
Voikaahan hyvin. Koitan ensikerralla olla hieman positiivisemmalla tuulella:)
Siru ja tiituli rv 10+5 VASTA!! [/color]
Juhannus on juhlitu ja palattu möksältä kotiin. Nyt katsellaan Englannin matsia, joten pikaisesti tässä tauolla teitä moikkaan.
Juhannus meni mukavasti ja rauhallisesti melkein aurinkoisessa ilmassa. Mukana mökillä oli mun pikkuserkku kahden poikansa ja niistä vanhmemman tyttöystävän kanssa. Pelailtiin mölkkyä, saunottiin ja erityisesti syötiin. Päikkäreitäkin vedettiin ihan huolella. Eilen sentään jaksettiin käydä myös lenkillä. Muuten meni mukavasti, mutta tänonään tuli miehen kanssa vähän matsin poikasta, kun se herätti mut päikkäreiltä pakkaamalla kamoja. No minä unenpöppörössä aloin paiskoa kamoja kassiin. Harmitti, kun oltiin sovittu, ettei ole kiire kotiin. Mies hermostui, kun mä möksöilin ja siinä sitä sitten oltiin: mies kiukkuaa ja minä itkeä tihrustan... Saatiin kuitekin sovittua ja nyt ollaan taas ihan kamuja. Käytiin vielä varmuuden vuoks hakemassa jätskit kaupungilta, että mieli paranee... =)
Sen verran vielä omaa napaa, että juhannuksen aikana taisin kokea ekat harjoitussupparit. Jännästi veti vatsan ihan pinkeeks pieneks hetkeks. Miltään se ei oikeestaan muuten tuntunut. Ja huomenna on sitten neuvola. Kiva mennä sinne puntarille näitten juhannuskilojen kanssa - ja vielä vieras terkka siellä. Toivottavasti ei mikään virkaintoinen vastavalmistunut!
Queenilla oli naapurit pitäneet juhannustunnelmaa ylhäällä. Mistä niitä aina riittää?
Poppis: et sä mitään itsekäs ole, ei se muitten kännäämisen katseleminen mitään kivaa ole.
Kandikin pääsee nyt odottelemaan ihan tosissaan, koska liikkeet alkaa tuntua enemmän. Ne tuntuu tosi vinkeiltä, kun ne ekaa kertaa tuntee.
Burde pääsee Italiaan häihin - kuullostaa mahtavalta!
Onneks Kristallille ja vaaville ei käynyt kuinkaan kolarissa. Aina ne vaan pelästyttää.
Sippu kertoili vaavin hikasta. Ajatuskin pistää naurattamaan! :o)
Sussulle ja Timpalle tervetuloa!
Mörötin, meidän vaavi tykkäs torstaina potkia ultralaitetta. Kiusa se on pienikin kiusa, taitavat ajatella meidän masukit. ;o)
Kaikille muillekin terkkuja ja hyvää vointia. Nyt alkoi taas matsi, joten eikun soffalle takas...
-Amy ja EkaVekara rv 22+3
taidetaan puhua samasta asiasta. Mullakin tuo hengenahdistus liittyy yleensä siihen, että on syönyt (ja ehkä vähän liikaakin.) Voihan se olla että kun tämä maha on alkanut pikku hiljaa hivuttautua ylöspäin, niin jää keuhkoille vähemmän tilaa. Pahinta on olla sohvalla ja nojata taapäin puoli-istuvassa asennossa; tuntuu että ei saa tarpeeksi happea. Silloin sykekin on yleensä lähempänä 90-100:aa. Terkka sanoi että voi johtua myös matalasta hb:sta (sehän kuljettaa happea). Kuulemma ennen vanhat ihmiset tunnisti raskaana olevan haukkovasta hengityksestä.
Tuntuu vain välillä että onko tämä ihan normaalia, pitääkö lähteä kohta ensiapuun ja happimaski naamalle :) Kun valitin tästä ja joistain muistakin vaivoistani miehelle, tuo vain totesi tyynen rauhalliseen tapaansa: " kulta, sä oot raskaana" :D
Viipero & Kaapo rv 20+6
... ja terveiset vessasta! Tulimme sukukierrokselta, jonka ansiosta automatka aiheutti valtaisan pahoinvointikohtauksen sis. päänsärkyä, pyörrytystä, oksentamista ... yhhhh... piti jo kesken matkan pysähtyä ja laatata pari kertaa. Kiva, kiva, kiva.
Oltiin jussi kotona. Nukuin päivällä ja valvoin yöllä. Yöllä ei yksinkertaisesti nukuta.
Mummoradio oli toiminut tehokkaasti ja nyt koko suku tietää. Oli ihana ja aidosti positiivinen vastaanotto. Kuulin jo suosituksen siitä, että yksityislääkäri kannattaa hankkia ja synnytyspaikkaa harkita, PKKS ei ole kuulemma hyvämaineinen... (Kiva, just kun toteaa - itselleen - että synnytys pelottaa, niin kuulee tuollaista) Ja että 50-luvulla neuvolassa kehoitettiin syömään PALJON. Samaa kehoitettiin minulle (yritin saada yhtä suupalaa alas oksuamatta). Seurasi saarna että syön liian vähän. Hyväähän ne tarkoittavat :-)
Vielä enemmän alkoi pelottamaan oksuamisen lomassa, jos vauva tuleekin kesken. Ja blaa blaa... vaikka vasta viime viikolla lääkäri vakuutti, että kaikki on kunnossa. Minusta - muinoin (vielä kaksi kuukautta sitten) järkevästä ihmisestä - on tullut vessassa asuva hermokimppu. Yhyyyyyyy!!! Mies kantaa kurkun palasia ja vettä, joka taas saa itkettämään, koska on niin huomaavainen.
Joo, mutta huomenna on uusi päivä niinhän se menee. Palaan vessan pariin nuokkumaan. ;-)
Hyvää jussin jatkoa, älkää hukkuko.
Helmikuu ja toukka 8+2