Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun katselee opettajien työtä, herranjumala!

Vierailija
13.02.2020 |

Onneksi ei tarvitse päivääkään tehdä kyseistä hommaa, niin sekopäistä työtä... kuunnella niskoittelevia kakaroita... sitä remuamista, huutoa, vastaanhangoittelua. Huhhuh!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja oli mun toiveammatti neljännelle luokalle asti. Onneksi onneksi onneksi mieli muuttui. 

Vierailija
2/7 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatillinen opettaja ja koen, että työni on mukavaa ja helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pyrin opettajakoulutukseen 90-luvun lopulla. Onneksi en päässyt. Nyt on kaikki paremmin.

Tai lomia on kyllä vähemmän kuin opettajilla, mutten ymmärrä miten opet jaksavat lapsia edes niillä lomilla. Ryyppäisin raskaasti jos olisin opettaja.

Vierailija
4/7 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämässäni tajunnut miksi kukaan haluaa olla opettaja. Se on helvettiäkin syvempi kauheus. Jo lapsena olin sitä mieltä, vaikka silloin opettajan työ oli vielä ihan ok, ja mielipiteeni työn hirveydestä on vain vahvistunut ajan myötä.

Vierailija
5/7 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo peruskoulutuksessa menee ilmeisesti pieleen tai jää korjaamatta, jos joku tahtoo opettajaksi.

Vierailija
6/7 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan elämässäni tajunnut miksi kukaan haluaa olla opettaja. Se on helvettiäkin syvempi kauheus. Jo lapsena olin sitä mieltä, vaikka silloin opettajan työ oli vielä ihan ok, ja mielipiteeni työn hirveydestä on vain vahvistunut ajan myötä.

Monet "joutuvat", eivät pääse.

Jos töitä haluaa saada ja tehdä.

Julkinen salaisuus.

Tunnen monia ei-ainakaan-opettajaksi - opeja.

Itsekin olin sellainen. Nyt eläkkeellä.

Muuten, open työssä on kyllä paljon hyvääkin. Enkä meinaa tällä lomia.

Vierailija
7/7 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo valmistuin aineenopettajaksi ja järkytyin ensimmäisellä työpätkälläni pahasti.

Se työmäärä oli aivan hirveä, istuin illat yksin suunnittelemassa monipuolisia ja pedagogisesti päteviä tunteja niille kiittämättömille apinoille. Välillä meinasi sydän repeytyä rinnasta, kun raivostutti niin paljon töissä: melu oli kova, oma ääni kähisi, osa oppilaista ei ymmärrä normaalia kommunikaatiota eikä käytöstapoja. Hyppivät silmille ja sylkevät päälle ja kotiväki on ihan samanlaista. Olisi pitänyt olla poliisi, psykiatri ja sosiaalityöntekijä samalla.

Pysyvää työpaikkaa en löytänyt, koska opettajista ei ole pulaa. Tein sijaisuuksia ja totesin, että samanlaista on joka paikassa. Vaihdoin ammattia ja nyt on parempi. Paska palkka ja kamala työ.