En tajua ihmisiä, jotka eivät maksa vuokriaan ja kohtelevat huonosti vuokra-asuntoa
Eikö nämä ihmiset tajua, että hankkivat itselleen ja vuokranantajalle (varsinkin yksityiselle vuokranantajalle) pitkäaikaisen ongelman?
Suurin osa vuokranantajista on piensijoittajia ja hekin voivat joutua vuokrarästien tai vuokra-asunnon kaltoin kohtelun takia pahoihin maksuvaikeuksiin. Sanomattakin on selvää, että seuraava vuokralainen jatkaa näiden edellisen vuokralaisen aiheuttamien kustannuksien maksamista korkeimmilla vuokrilla.
Ei siis kannata itkeä, jos vuokrat ovat "liian" korkeita, jos ei osata elää ihmisiksi.
Kommentit (31)
Työkaverilla oli ihan oudot tyypit vuokralla. Asuntoon oli tehty muutoksia, oiotto sähkön otossa, rikottu irtaimistoa, vuokrat oli tullut miten sattui. Verta seinillä ym. Lapset laitettiin valehtelemaan asioita.
Onneksi kiinteistön omistajat pääsivät eroon niistä elämänsä näyttelijöistä. Kukahan niiden seuraava uhri on.
Meillä varastettiin vuokranantajan omaisuutta.
Noi on just niitä vähäosaisia. Sosiaalihuolto maksaa ja kuuntelee niiden valituksia.
Vierailija kirjoitti:
Noi on just niitä vähäosaisia. Sosiaalihuolto maksaa ja kuuntelee niiden valituksia.
Toisinsanoen laiskoja ja muiden siivellä helpolla pääseviä. Koskakohan keskituloisten mitta täyttyy ja niitä ei napostele enää pitää yllä tätä huijausyhteiskuntaa vaan aletaan siirtyä Amerikan malliin.
Meillä oli sijoitusasuntona parvekkeellinen kaksio. Siitä oli lopulta pakko luopua koska: Ensimmäinen vuokralaisen poikaystävä tuli riehumaan huusholliin niin, että kerrankin poliisit joutuivat murtamaan asunnon oven.
Oikein arvattu, meidän piti itse maksaa uusi ovi, koska vuokralaisella ei ollut rahaa ja se poikaystäväkin läksi sitten lusimaan.
Toinen tapaus ei saanut maksettua vuokriaan oikein mitenkään. Jäi velkaa parin kuun vuokran.
Kolmas tapaus olikin sitten jo ihan omaa luokkaansa. Vuokralainen kysyi voiko hän ottaa asuntoon kissan. Tokihan se meille sopi. Vuokranmaksu kävi hänelle kuitenkin niin monimutkaiseksi tehtäväksi, että hänkin jäi velkaa. Emme myös tajunneet, että yksi kissa tarkoittikin hänen mielestään kolmea kissaa, yhtä koiraa, lähemmäs kymmentä marsua ja/ tai hamsteria ja kolmea kania.
Asunnon hän jätti tällaiseen kuntoon: Jääkaappi, tuo maailman vaikein puhdistettava kapine, oli tietysti homeessa. Keittiössä yleensäkin näytti siltä kuin kaksi sokeaa viisivuotiasta olisi yrittänyt paistaa lettuja.
Olohuoneen ja makuuhuoneen seinät ja lattia olivat pilalla koska eläinten kusta, paskaa ja likaisia kuivikkeita oli ympäriinsä. Parvekkeen lattiaa ei näkynyt ollenkaan koska hän oli lapioinut eläinten jätöksiä sinne kuin tunkioon kuten navetassa tehdään. Lattialla romotti kaksi isoa hyllykköä, joissa oli vieläkin erittäin likaisia pieneläinten häkkejä.
Asunnossa jouduttiin tekemään suuri remontti otsonointineen.
Möimme kämpän pois. Ei yksinkertaisesti jaksa sellaista stressiä.
Itse olen asunut ja asun edelleen vuokralla ja minulle olisi suuri häpeä, jos vuokra olisi viikonkaan myöhässä tai kämppä olisi ollut lähtiessäni huonommassa kunnossa, kun sinne muuttaessa.
Tuli muuten mieleen kun viitisen vuotta sitten jouduin kysymään soskusta apua silmälaseja varten, virkailija kysyi " Jaha, ja paljonko sulla on sitten vuokrarästejä?"
Meinasin tipahtaa tuolilta ja vastasin ettei penniäkään eikä tule olemaankaan. Virkailija oli iloisesti hämmästynyt!
Tosiaan taitaa nykyään olla, että vuokran maksamatta jättäminen on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Hyi mitä aaseja vuokralaisina voi olla.
Välillä yllättää, että saman peruskoulujärjestelmänkö nämä ovat käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sijoitusasuntona parvekkeellinen kaksio. Siitä oli lopulta pakko luopua koska: Ensimmäinen vuokralaisen poikaystävä tuli riehumaan huusholliin niin, että kerrankin poliisit joutuivat murtamaan asunnon oven.
Oikein arvattu, meidän piti itse maksaa uusi ovi, koska vuokralaisella ei ollut rahaa ja se poikaystäväkin läksi sitten lusimaan.
Toinen tapaus ei saanut maksettua vuokriaan oikein mitenkään. Jäi velkaa parin kuun vuokran.
Kolmas tapaus olikin sitten jo ihan omaa luokkaansa. Vuokralainen kysyi voiko hän ottaa asuntoon kissan. Tokihan se meille sopi. Vuokranmaksu kävi hänelle kuitenkin niin monimutkaiseksi tehtäväksi, että hänkin jäi velkaa. Emme myös tajunneet, että yksi kissa tarkoittikin hänen mielestään kolmea kissaa, yhtä koiraa, lähemmäs kymmentä marsua ja/ tai hamsteria ja kolmea kania.
Asunnon hän jätti tällaiseen kuntoon: Jääkaappi, tuo maailman vaikein puhdistettava kapine, oli tietysti homeessa. Keittiössä yleensäkin näytti siltä kuin kaksi sokeaa viisivuotiasta olisi yrittänyt paistaa lettuja.
Olohuoneen ja makuuhuoneen seinät ja lattia olivat pilalla koska eläinten kusta, paskaa ja likaisia kuivikkeita oli ympäriinsä. Parvekkeen lattiaa ei näkynyt ollenkaan koska hän oli lapioinut eläinten jätöksiä sinne kuin tunkioon kuten navetassa tehdään. Lattialla romotti kaksi isoa hyllykköä, joissa oli vieläkin erittäin likaisia pieneläinten häkkejä.
Asunnossa jouduttiin tekemään suuri remontti otsonointineen.
Möimme kämpän pois. Ei yksinkertaisesti jaksa sellaista stressiä.
Itse olen asunut ja asun edelleen vuokralla ja minulle olisi suuri häpeä, jos vuokra olisi viikonkaan myöhässä tai kämppä olisi ollut lähtiessäni huonommassa kunnossa, kun sinne muuttaessa.
Tuli muuten mieleen kun viitisen vuotta sitten jouduin kysymään soskusta apua silmälaseja varten, virkailija kysyi " Jaha, ja paljonko sulla on sitten vuokrarästejä?"
Meinasin tipahtaa tuolilta ja vastasin ettei penniäkään eikä tule olemaankaan. Virkailija oli iloisesti hämmästynyt!
Tosiaan taitaa nykyään olla, että vuokran maksamatta jättäminen on ihan normaalia.
Kuulostaa ihan hirveeltä.
Vuokralaisten oikeudet ovat liian hyvät. Niitä pitäisi laskea, kun aines alkaa olemaan näin huonoa.
En ymmärrä. Asun itse ihan kaupungin vuokra-asunnossa ja koitan elää mahdollisimman siististi niin että kaikki paikat pysyy kunnossa. Eteiseen olen porannut seinään kiinni peilin ja sekin tuntui vähän pahalta. Itse ajattelin jäljet paikata ja maalata kun joskus muutan.
moni vaikea vuokralainen on oikeasti mielenterveysongelmainen, joka dumpattu avohoitoon vaikkei selviydy yksin. ja ei ole sukulaisia hoitamas esim.psykoosipotilas. näitä käy sääliks, samoin vuokranantajaa.osittain sairaat vanhukset kans ei pysty selviytyyn ja hoitaan kotia. ei ole tahoa joka valvois näitä asumisia, sairailla vanhuksil,jos ei ole tiukkoja sukulaisia valvomas etuja.
osa on huume ja alkoholi tyyppejä sekä koijareita, ei ole tarkotuskaan maksaa ja kämppä varmasti paskana,säälittää vuokranantaja ja naapurit.
ratkaisu vois olla näille tyypeille, joil ei elämänhallintaa joku palvelu kerrostalo, jossa siivous ja poliisi ja sairaanhoitopalvelut.
ite oon ollu ihan tavis vuokralaine yksityisil,ihan kivoja vuokranantajia ollu. vuokrat on korkeita, just nostaa vuokria nämä häiriköt kun on tehtävä iso remontti jos osuu bingo kohdalle.
No se on vähän voi voi, jos vuokranantaja sen takia joutuu maksuvaikeuksiin. Ei pidä alkaa vuokraan asuntoja jos ei sen verran oo pohjalla pätäkkää, että pystyy sitten kustantamaan juurikin näiden elämänkoululaisten sotkut ja maksamattomat vuokrat. Sitä kun ei ikinä voi tietää, kun ottaa vuokralaisen, että hoitaako varmasti vuokrat ajallaan ja pitääkö asunnon siistinä.
Aina uutisissa puhutaan näistä huonoista vuokralaisista. Miksi ei puhuta huonoista vuokranantajista? Monet vuokranantajat kuvittelevat että heillä on vain oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Mutta jännästipä heidän mielestään vuokralaisilla taasen ei muuta olekaan kuin velvollisuuksia.
Hyi mitä aaseja vuokralaisina voi olla.