Ulkonäkösi vaikutus ihmissuhteissa?
Kaikkia ei varmaan kiinnosta tämä aihe eikä tarvitsekaan.
Oletko pannut merkille, että miten ulkonäkösi vaikuttaa muihin ihmisiin, ja siihen miten sinuun suhtaudutaan? Mitä mieltä olet tästä ja koetko sen vaikuttavan hyvällä tai pahalla tavalla?
Ajatus tuli siitä kun eräs tuttuni kysyi minulta sen jälkeen kun olin kertonut että olin laihduttanut 40 kiloa ja olin siis normaalipainoinen, niin hän kysyi minulta että "eikö olekon ihmeellistä miten erilailla ihmiset suhtautuu????"
Nojoo, jonkin verran erilailla mutta lukiessani joidenkin ylipainoisten juttuja esim. siitä, että miten kaduilla ihmiset kommentoi ties mitä, niin nämä tällaiset eivät ole kohdallani paikkansapitäviä. Ehkä joskus kun olen erittäin radikaali ollut tyyliltäni, teini-iässä, sekä eniten ollut tuota ylipainoa, silloin ehkä kaksi kertaa elämässäni olen kuullut tuntemattomalta jonkun kommentin. Siis nuo kommentit ovat laskettavissa yhden käden sormin, ja tiedän normaalipainoistenkin niitä saavan.
Koen myös että olen kaunis myös ylipainoisena, mikä monien mielestä pitääkin paikkansa.
Ja tähän saa kommentoida laihat, lihavat, omasta mielestään kauniit tai tavalliset tai ihan minkä näköiset ihmiset tahansa.
Kommentit (45)
Olen isorintainen ja blondi. Tuntuu, että ihmiset pitävät monesti minua tyhmänä, vaikken sitä ole (äo n. 120, pääsin yliopistoon opiskelemaan kielenkääntäjäksi). Olisin mieluusti nainen vähän pienemmällä rintavarustuksella. Joskus olen värjännyt hiuksiakin tummaksi ja punaiseksi, koska olen kokenut, että ihmiset pitävät minua isotissiblondina.
Näytän äidiltäni, joten ne jotka tuntevat äitini olettavat minun olevan samanlainen kuin hän. Se on häiritsevää, sillä olemme luonteiltamme kuin yö ja päivä, enkä introverttina ole niin ekspressiivinen, että väärinkäsitykset asiasta korjaantuisivat luontevasti. Usein koen näitä oletuksia kohdatessani olevani umpikujassa, jossa ei ole muuta mahdollisuutta kuin että näille ihmisille jää minusta todella negatiivinen kuva.
Muuten en usko ulkonäölläni olevan ihmissuhteisiini paljoakaan merkitystä. Olen melko tavallisen näköinen, normaalipainoinen talliainen.
Olen kaunis, siro, söpö ja helposti lähestyttävän näköinen. Ihmiset suhtautuvat minuun positiivisesti, saan helposti apua ja kannustusta. Sen sijaan uskottavuutta auktoriteetti asemassa on vaikea saada. :D Eipä tuo haittaa, on kivaa olla söpö. Muut olkoon niitä uskottavia auktoriteetteja.
En ole kaunis mielestäni, en nyt kai kauhean rumakaan. Ihmiset kohtelee minua mielestäni ihan ystävällisesti tai neutraalisti.
Paitsi kerran kun oltiin juhlista tulossa ja olin tälläytynyt ja matkalla käytiin parissa kaupassa, niin joka kerta minulle avattiin ovi ja yhden kerran kehoitettiin jonossa menemään edelle. No avataan niitä ovia muulloinkin, mutta ei nyt ihan noin usein.
Nyt kun on vauvavuosi menossa ja näytän ihan räjähtäneeltä niin ihmiset on kyllä ihan ystävällisiä edelleen.
Eli en siis ole huomannut mitään vaikutusta yleensä.
Olen 30v mies ja kuulemma komeakin, mutta minua ei oteta vakavasti koska näytän joltain kaksikymppiseltä.