Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä kokemus kuntouttava työtoiminta

Vierailija
13.02.2020 |

Kävin uteliaisuudesta kattomassa ja kyllä niin pilipali touhua et huhhuh tuo ei kyllä piristä yhtään enemminkin masentaa onneks mä pääsin opiskelemaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osassa paikoista jäätävää orjatouhua, yhdessäkin siivottiin koko paikka aina kerran viikossa, raahattiin painavia mattokääröjä tampattavaksi jäisellä pihalla ja luututtiin lattioita 9€ päiväpalkalla, ei ollut moti korkein siinä kohtaa pölyä köhiessä loppupäivän. No mutta,ei tarvi heidän käyttää siivouspalvelua.

Vierailija
2/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lisää aiheesta

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen seurannut sivusta yhden yhdistyksen touhua ja siellä on aivan kamalaa! Olen koettanut ohjata ja opastaa työntekijöitä kun käyn, sillä aktiivit vain haukkuvat, eivät opasta ja haukkuvat, kun työntekijät eivät ole tehneet asioita, joita ei ole opastettu tekemään. Sitten ihmettelevät, kun työvoimatoimiston kautta ei tahdo saada työntekijöitä. 

Vierailija
4/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on osassa paikoista jäätävää orjatouhua, yhdessäkin siivottiin koko paikka aina kerran viikossa, raahattiin painavia mattokääröjä tampattavaksi jäisellä pihalla ja luututtiin lattioita 9€ päiväpalkalla, ei ollut moti korkein siinä kohtaa pölyä köhiessä loppupäivän. No mutta,ei tarvi heidän käyttää siivouspalvelua.

Meidän yksikössä oli aika paljon poissaoloja. Poissaolijoiden alueet annettiin kahdelle paikalle olleelle. Ylläri joista toinen paloi loppuun. Homma jatkuu samanlaisena taas seuraavalla viikolla, eikä ketään kiinnosta. Parhaimmillaan yksi ihminen on siivonnut yhden kerroksen kokonaan siirtyen seuraavana päivänä toiseen kerrokseen.

Kuulemma on viikkoja jolloin ei juuri ketään näy tuolla osastolla paitsi tietenkin itse ohjaajat

Vierailija
5/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tommonen touhu pitäis lailla kieltää orjia pidetään naurunalasena siellä ilmaseks

Vierailija
6/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeisen kerran kuntouttavassa 2008. Tehtävämme oli kiertää kaupunkia pakulla vetäjän apuna ja tuhota kodittomien majoja. Mieti. Tein sitä pari viikkoa, kunnes sanoin että nyt jotain muita hommia mulle ihan mitä vaan. Moni kuntouttavassa kävijöistä oli itse ollut asunnoton jossain vaiheessa, yksi taisi olla silläkin hetkellä. Mentiin metsään ja pantiin asunnottoman tukikohta paskaksi ja kannettiin kaikki roskiin. Kodittoman viimeinen turva ja omaisuus todennäköisesti. Näin Helsingissä 2008.

Vierailija
7/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei sossu pelle kyllä luulis työ haluja tulevan kun tuet loppuu. ei meidän muiden ole mikään pakko luuserita elättää. tuet pois ja kuusen alle multa ei ainakaan tule sääliä

Vierailija
8/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä tykkään.

Ensi viikolla näytttely. On leffaa ja konserttia.

Eikä tehdä töitä.

Vierailija
9/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut maksaa loisimisen kirjoitti:

hei sossu pelle kyllä luulis työ haluja tulevan kun tuet loppuu. ei meidän muiden ole mikään pakko luuserita elättää. tuet pois ja kuusen alle multa ei ainakaan tule sääliä

Maksat jatkossakin. Tuet ei lopu.

Vierailija
10/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rahaa kuntouttavaan työvoimintaan ja työkokeiluun ei ala kasvaa puussa, vaan ihan samalla tavalla sinä elätät edelleen. Lisäksi noissa on välillä porukkaa, joka ei noihin kuulu ja heillä teetätetään normaaleja palkkatyöläisille kuuluvia asioita, mikä vääristää kilpailua ja pienet firmat eivät pärjää kilpailussa, kun toiset saavat tekijöitä esim. vastavalmistuneita ilmaiseksi, vaikka se ei noiden tarkoitus ole. 

Vierailija
11/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähä just laitoin et pääsin opiskelemaa tais sulla mennä ohi ei aivotoimintaa taida olla😂

Vierailija
12/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiluuserit löytyy Arkadianmäeltä. Siellä täysin toimettomat tyhjänpuhujat nostavat moninkertaisia palkkioita veronmaksajien piikkiin. 

Niitä sinä elättelet ja äänestätkin vielä.

Vierailija
13/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tyyppi on töissä, hyvä esimerkki että myös ääliö voi saada töitä. Ei ymmärrä mitä aloittaja kirjoittaa, eikä osaa kyllä itse kirjoittaa. Tosin en usko, että on. Kirjoitustaidottomuus ei kaikissa töissä haittaa, mutta lukemansa pitäisi kyllä ymmärtää kaikissa töissä. En keksi mitään työtä, missä ei tarvitsisi ainakin vähän osata lukea, tai sitten pitää olla jatkuva ohjaus. 

Vierailija
14/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mees nyt apukoululainen tavaamaan. Opit vaikka kirjoittamaan vaikka et lukemaasi ymmärräkkään.

Vierailija
15/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen kokemus, että itse toiminta oli kyllä ihan okei (siistiä toimistohommaa) mutta kyllä se motivaation tappaa, kun kuukaudesta toiseen käyt siellä käytännössä ilmaiseksi ja koko ajan puhutaan paskaa siitä, että saat jossain vaiheessa palkkatuetun työsuhteen. Hommani olen hoitanut varmasti niin hyvin kuin ne voi hoitaa, mutta palkkatukea ei vain voi saada. 

Vierailija
16/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun aikana sielä oltiin pienissä ja osalla oli tukevat rauhoittavat alla. Myös pössyttelijöitä oli kun tupakkatauolla haisi joku muu kuin tupakki.

Että hyvät puitteet on jollain nuorella tutustua kaikenlaisiin paheisiin, jos ainoa ongelma oli vain se nettipelailu ja valvominen :)

Onkohan ajat muuttuneet vai muuttuneet vain sankemmiksi?

Vierailija
17/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun aikana sielä oltiin pienissä ja osalla oli tukevat rauhoittavat alla. Myös pössyttelijöitä oli kun tupakkatauolla haisi joku muu kuin tupakki.

Että hyvät puitteet on jollain nuorella tutustua kaikenlaisiin paheisiin, jos ainoa ongelma oli vain se nettipelailu ja valvominen :)

Niille joiden lukutaito on Raamatun lukua varten, niin kerroin tuossa että se kuntouttava voi olla pahimmillaan syrjäytymisen oppikoulu.

Vähän sama kuin vankiloista herjataan että rikollisten yliopisto :)

Niin sitä tarkoitin. Vanhempien kannattaisi olla valppaina, kun oma lapsi tai nuori aikuine nlaitetaan kuntouttavaan. Tarkkailua ettei vaan mene pahemmaksi, jos se ongelma oli vain nettipelailu ja valvomiset.

Vierailija
18/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta kannattaa kertoa työnohjaajille. Nykyään masennus voidaan hoitaa lääkkeillä

Vierailija
19/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä samaa tarinaa olet kertonut 15 vuotta, niinkö ?

Mitään aktivointia ei voida suorittaa, koska oppivat pahoille tavoille. Parempi vain makoilla peräkammarissa?

Zinc

Vierailija
20/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi_n kirjoitti:

Masennuksesta kannattaa kertoa työnohjaajille. Nykyään masennus voidaan hoitaa lääkkeillä

Tuossa tavallaan luodaan oma luokka, joka työllistää monia sektoreita. Syö pillereita suoraan lääketehtaiden uumenista niin vastikkeellisesti saat kuntoutustukea.

Oma luokkansa. Porukka joka on vähän korkeammalla kuin kodittomat on.

Heitä ei voi jättää vapaaksi eräällä tavalla perustulon alle, vaan vaaditaan työllistämään näitä sektoreita. Joko käymällä kerran vuodessa lääkärillä, kuntouttavassa viikottain ja hoitajalla tai psykologilla tms.

Ja mä en tiedä onko tossa mitään järkeä?

Mitä jos nämä ihmiset saisivat sen RAHANSA ILMAN PAKKOLÄÄKINTÄÄ.

Ei niissä ole mitään vikaa.

Ympäristö ja se mihin he ovat pudonneet on syynä alakuloon. Ei sitä lääkkeillä paranneta.

Vaan ympäristöä ja tilannetta muuttamalla.

Kun töitä ei ole kaikille.