Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä kokemus kuntouttava työtoiminta

Vierailija
13.02.2020 |

Kävin uteliaisuudesta kattomassa ja kyllä niin pilipali touhua et huhhuh tuo ei kyllä piristä yhtään enemminkin masentaa onneks mä pääsin opiskelemaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

cheeers kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun aikana sielä oltiin pienissä ja osalla oli tukevat rauhoittavat alla. Myös pössyttelijöitä oli kun tupakkatauolla haisi joku muu kuin tupakki.

Että hyvät puitteet on jollain nuorella tutustua kaikenlaisiin paheisiin, jos ainoa ongelma oli vain se nettipelailu ja valvominen :)

Onkohan ajat muuttuneet vai muuttuneet vain sankemmiksi?

Niille joiden lukutaito on Raamatun lukua varten, niin kerroin tuossa että se kuntouttava voi olla pahimmillaan syrjäytymisen oppikoulu.

Vähän sama kuin vankiloista herjataan että rikollisten yliopisto :)

Niin sitä tarkoitin. Vanhempien kannattaisi olla valppaina, kun oma lapsi tai nuori aikuine nlaitetaan kuntouttavaan. Tarkkailua ettei vaan mene pahemmaksi, jos se ongelma oli vain nettipelailu ja valvomiset.

Ohis, mutta jos pystyy lukemaan Raamattua niin lukutaito ei voi olla ainakaan huono. Raamattu on aika vaikeaselkoinen kirja.

Vierailija
22/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun aikana sielä oltiin pienissä ja osalla oli tukevat rauhoittavat alla. Myös pössyttelijöitä oli kun tupakkatauolla haisi joku muu kuin tupakki.

Että hyvät puitteet on jollain nuorella tutustua kaikenlaisiin paheisiin, jos ainoa ongelma oli vain se nettipelailu ja valvominen :)

Ja tätä samaa tarinaa olet kertonut 15 vuotta, niinkö ?

Mitään aktivointia ei voida suorittaa, koska oppivat pahoille tavoille. Parempi vain makoilla peräkammarissa?

Zinc

Parempi mun mielestä antaa heidän skeitata vapaana kuin taivaan linnut. Räpätä porttikongeissa ja tehdä freestyleä. Toteuttaa itse itseään.

Ei ne mitään vauvoja ole.

Totuus on ettei töitä ole ja antamalla heidän toteuttaa itseään voi jopa syntyä työpaikkoja. Esimerkiksi räp-työpaikkoja tai skeitti-työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cheeers kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille joiden lukutaito on Raamatun lukua varten, niin kerroin tuossa että se kuntouttava voi olla pahimmillaan syrjäytymisen oppikoulu.

Niin sitä tarkoitin. Vanhempien kannattaisi olla valppaina, kun oma lapsi tai nuori aikuine nlaitetaan kuntouttavaan. Tarkkailua ettei vaan mene pahemmaksi, jos se ongelma oli vain nettipelailu ja valvomiset.

Ohis, mutta jos pystyy lukemaan Raamattua niin lukutaito ei voi olla ainakaan huono. Raamattu on aika vaikeaselkoinen kirja.

Joo hyväksyn ton ohiksen. Ei varmasti tarvitse siihen enää kommentoida yhtään. Perusta oma ketju tolle tulkinnoille.

Vierailija
24/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut maksaa loisimisen kirjoitti:

hei sossu pelle kyllä luulis työ haluja tulevan kun tuet loppuu. ei meidän muiden ole mikään pakko luuserita elättää. tuet pois ja kuusen alle multa ei ainakaan tule sääliä

Sää kuulostat aika symppis ihmiseltä!

Vierailija
25/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi_n kirjoitti:

Masennuksesta kannattaa kertoa työnohjaajille. Nykyään masennus voidaan hoitaa lääkkeillä

Lääkkeet voivat olla lisänä masennuksen hoidossa, mutta eivät ne yksinään masennusta poista.

Vierailija
26/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätserin aikana 80-luvulla annettiin kunnon mittavat tuet työttömille, niin sen johdosta tuli paljon menestyneitä pändejä briteistä.

Tässä on hyvä esimerkki siitä miten vastikkeettomuus voi tuottaa ja antaa ihmisille vapautta luoda niitä työpaikkoja. Et jos pitää käydä joka päviä jossain palikoita rakentelemassa ja runkkaamassa zinkkiksen mieliksi, niin paskaakos siitä oppii kitaraa soittaa ja syntikkaa käyttää. Tot noi.

Vierailija
27/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankin f kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

cheeers kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hyväksyn ton ohiksen. Ei varmasti tarvitse siihen enää kommentoida yhtään. Perusta oma ketju tolle tulkinnoille.

Se oli vaan kommentti, älä nyt siitä suutu. :D

Vierailija
28/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt mitä tuo on, joten kävin kelassa kuuntelemassa. Terveyteni kun ei ole hääppöinen, eikä tule tästä sinänsä paranemaankaan, ja kykenen olemaan vain osapäiväisesti töissä. Olen kuitenkin ihan töissä tälläkin hetkellä. Kuulemma työkokeilu olisi minulle oikein hyvä vaihtoehto. Kysyin mitä se on, niin kuulemma moniammatillisella tiimillä toimitaan. Kysyin että mitä siinä tehdään, niin tuetaan moniammatillisesti sitä työllsitymistä. Kysyin että mitä on tämä moniammatillisuus ja miten se poistaa kroonisen sairauteni. Kuulemma tukee sitä työssäolemista heidän tiimi hiin hyvin että! En saanut vastausta vaikka kysyin että mitä tä

mä konkreettisesti tarkoittaa, että missä tämä tapahtuu tämä tukeminen, niin kuulemma järjestetään palavereita ja kysellään miten menee ja tuetaan siten. 

Lopulta sain tietooni että minun olisi pitänyt ilmoittaa työnantajalleni että menen johonkin random  yritykseen(joka minun olisi pitänyt itse etsiä) töihin ilmaiseksi, ja sitten minua tuetaan siihen työhön(en tässäkään vaiheessa tosin tiennyt mitä tämä tukeminen on) . Eli käytännössä irtisanoa itseni jotta PÄÄSEN tekemään töistä ilmaiseksi, ja joku tsemppailee minua siinä. Voi hevonvittumitä järjetöntä rahan ja resurssien tuhlausta. Päätin nyt sitten jatkaa vähin äänin niin kuin tähänkin asti.

Vierailija
29/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin työllistin itseni hyvin erikoisella tavalla kun olin työttömänä. Sen lisäksi neuloin aivan valtavia määriä neuleita, sekä perheelle että hyväntekeväisyyteen. Mm. Vaaka ry silloin kun toimi vielä sai muutaman tekemäni kokonaisen peiton ja pienellä porukalla neulottiin myös tilkkuja, joista yksi innokas kokosi peittoja. Mutta mietin mitä voisin tehdä ja lopulta keksin itselleni yritysidean. En minä sillä paljoa tienannut, mutta kun pystyin tekemään hommaa kotona tietokoneella, niin ei ollut kulujakaan. Tunnistamisen vuoksi en kerro mitä tein, koska sitä hommaa ei nyt kamalan moni päätoimisesti tee, mutta se oli vähän vastaava kuin joku säveltämien, kirjan kirjoittaminen tai sanottaminen, pitkälti siihen verrattavissa. En olisi saanut jostain yhdistyksen toimitilojen siivoamisesta, jota vielä usein tehdään yksin tai jonkkun vaikeasti työllistettävän kanssa, yhtään mitään.  

Vierailija
30/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lisää aiheesta

Zinc

Eipä olisi Clint tullut kiekkoammunnan maailmanmestariksi, jos olisi pitänyt käydä jossain työtoiminnassa työllistämässä turvatyöpaikkoja.

Eli Clint meni aavikolle ja otti kiekkokoneen. Sitten se ammuskeli niitä. Suoraan lonkalta. Käyttämättä tähtäystä. Hänethän tunnettiin siitä että tuntumalta ampui. Sama mitä Wild Bill Hickups aikoinaan teki.

Hänhän oli lääkäri ja ei saanut parannettua edes omaa tuperkuloosiaan.

Toteutti kuitenkin sitten aitoa lahjaansa ja jätti lääkerollin hommat vähemmälle.

Yksi neuvo miten ammutaan lonkalta on se, että pitää ampua peniksellä. Ei pidä ampua kädellä vaan peniksellä.

En ammu kädelläni vaan kun ammun, ammun penikselläni.

Eli tämä on lonkalta ampumisen tekniikan salaisuus.

Käsi vain tukee revolveria lonkkaa vasten. Homman voi hoitaa suoraan kotelosta.

Tämä oli Wild Bill Hikkaupsin pravuuri.

Tähän väliin voisi laittaa Hank Williamssia soimaan -Hey Good Lookin-  .

Clint Eastwood on meille miehille miestenmies ja komistus. Siinäpä silmä lepää ja kukapa ei tahtoisi olla niin miehekäs kaveri ja hyvä pyssymies.

Vierailija
31/33 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei sossu pelle kyllä luulis työ haluja tulevan kun tuet loppuu. ei meidän muiden ole mikään pakko luuserita elättää. tuet pois ja kuusen alle multa ei ainakaan tule sääliä

Tukiluuserit löytyy Arkadianmäeltä. Siellä täysin toimettomat tyhjänpuhujat nostavat moninkertaisia palkkioita veronmaksajien piikkiin. 

Niitä sinä elättelet ja äänestätkin vielä.

En mä enää ole niitä suurimpia verovaroin elättämiä suorastaan pelkkien suurien suunnitelmien suuria puheenpitäjiä olekkaan äänestänyt vuosiin!!!!

Tyhjä äännestyslappu on parasta, mitä voi valtiollisissa vaaleissa antaa!

Vierailija
32/33 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomi_n kirjoitti:

Masennuksesta kannattaa kertoa työnohjaajille. Nykyään masennus voidaan hoitaa lääkkeillä

Lääkkeet voivat olla lisänä masennuksen hoidossa, mutta eivät ne yksinään masennusta poista.

Jos masennuksen aiheuttajaa ei poisteta, niin masennus kyllä jatkuu ja jatkuu jatkumistaan, ja lääkkeet vaan turruttavat ihmisen ajattelemasta sitä masennuksensa aiheuttajaa, ja se on monenkin työttömän ihmisen syy juurikin taloudellinen ahdinko ja työpaikkojen puute ja jos niitä onkin, niin  oma pääsemättömyys töihin!

Vierailija
33/33 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukiluuserit löytyy Arkadianmäeltä. Siellä täysin toimettomat tyhjänpuhujat nostavat moninkertaisia palkkioita veronmaksajien piikkiin. 

Niitä sinä elättelet ja äänestätkin vielä.

En mä enää ole niitä suurimpia verovaroin elättämiä suorastaan pelkkien suurien suunnitelmien suuria puheenpitäjiä olekkaan äänestänyt vuosiin!!!!

Tyhjä äännestyslappu on parasta, mitä voi valtiollisissa vaaleissa antaa!

”Tyhjä äännestyslappu on parasta, mitä voi valtiollisissa vaaleissa antaa!”

Reps. Kaikkea sitä kuuleekin. Häviäjän puhetta.

- eri