Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tinderissä Mikalle valkeni, mitä on yksin­huoltajien köyhyys – HS:n lukijat kertovat, miten raha­tilanne romahti eron jälkeen"

Vierailija
13.02.2020 |

Lukiko kukaan tämän päivän Hesarista otsikon juttua? Onko tilanne usein oikeasti niin paha, että yksinhuoltajat elävät jopa köyhyysloukussa eron jälkeen. Avioliiton päätyttyä ositus saattaa auttaa edes hetken aikaa, mutta kuinka moni teistä on ollut samassa tilanteessa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ositus? Häälahjaksi saatiin käsipyyhepari. Ex ukko otti sinisen ja minulle jäi vaaleanpunainen. Hän päätti jakaa ne näin. Muu hankittu ja saatu omaisuus jäi miehelle ja minulle velat niistä. En lähtenyt riitelemään. Vapaus siitä narsistista oli tärkeämpi kuin mikään raha tai omaisuus.

Vierailija
22/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulle jäi eron jälkeen hyvä taloustilanne: olen keskituloinen ja yksi lapsi. Rahaa meni ennen miehen harraste- ym menoihin tosi paljon, lisäksi ostettiin enemmän ruokaa, herkkuja, viinejä ym. Jää säästöönkin mukavasti. Mutta jos olisin pienituloinen ja olisi enemmän lapsia niin pulassa olisin tässä yksinhuoltajuudessa. Ei ihme että syntyvyys laskee: ei kukaan halua joutua köyhäksi yh:ksi jos/kun ero tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no elättäjäähän he hakevat tinderistä, ei rakkautta.

Niinhän sinä itsellesi uskottelet. Kai se on helpompaa uskotella itselleen että “en kelpaa naisille koska minulla ei ole rahaa” kuin kohdata se totuus joka on “en kelpaa naisille omana itsenäni”. Ehkä joku vois kelpuuttaa sinutkin, jos keskittyisit tuon kyräilyn sijasta positiivisiin asioihin.

Vierailija
24/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku, joka luki jutun referoida artikkelin ydinkohdat tänne, koska se on maksumuurin takana.

Ei siinä oikein ollut mitään ydinkohtia. Eri yksinhuoltajat kertovat miten rahat ovat eron jälkeen tiukemmalla, ei sen kummempaa.

Ja onhan se nyt selvä, että kahden talouden ylläpito tulee kalliimmaksi kuin yhden. Se etävanhempikaan ei voi asua ihan yksiössä, pitää olla tilaa lapsille, kun tulevat käymään. 

Vierailija
25/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, elämme köyhyysloukussa. Oliko se uutinen? 

Ja se on teille ämmille ihan oikein ! Itse olette lähteneet, rikkoneet perheen ja paskoneet lapsienne lapsuuden, joten se on vain oikeus ja kohtuus että olette köyhiä hooria. Olisitte kunnon vaimoja ja äitejä lapsillenne, ja pitäisitte perheenne kasassa siihen asti kun kakarat on sen 18 v. ja alkaisitte vasta sitten perseilemään, kun siitä ei ole mitään haittaa eikä se muutenkaan enää ketään kiinnosta.

Pitäisikö ottaa Venäjän malli, jossa yhteiskunnalta ei saa mitään tukea ja äidit on pakotettuja sietämään vaikka mitä.

Tuo olisi JUSTIINSA sitä mitä suomi kaipaisi ! Kyllä pitäisi, todellakin.

Haaveilet siis siitä, että yhteiskunta pakottaisi naiset kestämään kurjuutta, koska itselläsi eivät rahkeet riitä tekemään kodista paikkaa, jossa kukaan muu haluaisi olla vapaaehtoisesti? Selvä. Haaveile vaan ja tikahdu omaan luuseriuteesi.