No miksi armeija sitten vapauttaa ne "ahdistuneet" laiskottelijat? Auttaisivat niitä ja antais lääkkeitä/muita ratkaisuja kuin vapautus!
Armeija itse aiheuttanut tämän paon armeijasta. Liian helpolla vapauttavat nuoret. Tottakai se on helpompi vaan sanoa että ahdistaa suihku ja amennä kotiin. Näin kävi sukulaispojallekin. Sai vapautuksen. Toki jos on joku psyykkinen kriisi pääällä ei siihen ole pikaratkaisuja, ehkä vuoden lykkäys toimisi- mutta antaisivat sairaslomaa ja lääkkeet muille, terapiat sinne paikan päälle, niin ei tarvitsisi kotiin lähettää 30% miehistä! Ihan naurettavaa , ei tästä tule mitään, että joka kolmas ei käy armeijaa ahdistuksen takia!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki inttiin halusi tai ei. Jos ei tahdo pärjätä niin tupakavereille lupa kouluttaa niin että alkaa pärjäämään.
Ollessani alokas yksi vanhwmpi jäxteri heitti pitkällä tupapenkillä pataljoonan komentajaa (tikit lärviin), hakkasi alimitoitetun spol-partion (joista toinen värvätty) ja vasta seuraavat neljä saivat rautoihin.
Sotakäräjillehän siinä mentiin, mutta eipä tarvinnut enää jatkaa palvelustaan. Kun eivät katsoneet että saisivat kuriin millään eikä tuota pahansisuista pirunriivaamaa oikein kukaan uskaltanut alkaa kouluttaan.
Av-mamma joka makaa laiskana kotona eikä hae töitä koska "ahdistaa ja masennus", haukkuu teinipoikia laiskoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma joka makaa laiskana kotona eikä hae töitä koska "ahdistaa ja masennus", haukkuu teinipoikia laiskoiksi.
hetkonen...olisin itse voinut mennä armeijaan, mutta olin yli-ikäinen, ei otettu!
Ja, olen myös kokenut ahdistusta. Totta kai voi olla niitäkin niin pahasti sairaita joille esim. 2 v. lykkäys olis i parempi. Mutta että KOKO ikäpolvestä 30% muka kärsisi niin rajuista ahdistuksista ettei koko 9 kk armeijasta tulisi mitään, ei voi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Really...mä tuunkin sit Helsinki-Vantaalle. Tsekataan se Lontoon lento..
Olen menossa toiseen suuntaan mutta jos haluat niin voidaan sopia tapaaminen ulkomaan terminaalin sisäänkäynnin luokse 28.2. noin klo 00.15.
Minulla on päällä sininen puku ja minulla on ruskeasankaiset silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hetkonen...olisin itse voinut mennä armeijaan, mutta olin yli-ikäinen, ei otettu!
Ja, olen myös kokenut ahdistusta. Totta kai voi olla niitäkin niin pahasti sairaita joille esim. 2 v. lykkäys olis i parempi. Mutta että KOKO ikäpolvestä 30% muka kärsisi niin rajuista ahdistuksista ettei koko 9 kk armeijasta tulisi mitään, ei voi olla mahdollista.
Varmasti suuri osa on niitä joita ei vain homma kiinnosta. Mutta huvittavaa tässä on se, että perus av-mamma on myös laiska, joka laiskuuttaan peittääkseen kertoo olevansa masentunut ja ahdistunut. Joten ovatko he oikeutettuja kritisoimaan teinipoikia samasta asiasta jota tekevät itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, tässä on sellainen juttu, että kyseisessä paikassa on melko lailla tappavia aseita. Ei yksinkertaisesti voida ottaa minkäänlaista riskiä että joku sekoaa lopullisesti (lääkkeet voivat joskus jopa edistää tätä). Armeijaan ei tästä syystä sovi ahdistunut tai muuten mielenterveydeltään järkkynyt ihminen.
hetkonen...ei ahdistuneisuus ole yhtä kuin murhanhimoinen! tai että ahdistuneisuus johtaisi johonkin "lopulliseen sekoamiseen"! Niin kuin sanoin, lääkkeitä , terapiaa iltaisin, ja jos on huono päivä niin sairaslomaa, niin kuin jos on kuumetta. Mutta että koko armeijasta vapautus!
EI ahdistuneisuus tarkoita psykopatiaa, murhanhimoa, tai että tappaa kaikki jotka eteen tulee. ÄLYTÖN AJATUSKIN!
Ei tietenkään. Mutta, kun ne ei voi tietää kuka se on kenellä pimahtaa niin vapautetaan sitten.
Eräs poikani ystävä, joka työskentelee armeijassa, kertoi myös huumeiden käytön olevan iso syy keskeyttämiseen. Niiden käyttö on lisääntynyt kovasti.
Kylläpä on väkivaltaista porukkaa täällä purkamassa traumojaan. Miltä tuo kaikki kuulostaisi ,jos kohteena olisikin NAINEN ...
(tyyliin," Naiselta on hakattava hampaat kurkkuun ja hakattava sakin hivutusta antaen tavoille ja jos ei muu auta niin seinää vasten vaan mokomatkin vellip....naiset ?)
miettikääs vähän tuota ja sitä miten Suomessa tuollaiset teot hyväksyttäisiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesto on 165 päivää. Noin 6 kk. Mutta ei pysty, tulee äitiä ikävä, kun pitää olla melkein viikko aina erossa.
Ohis
No ei muuta ko tytöt sinne vajetta paikkaamaan! Hyvin mahtuu.
Mielestäni asepalveluksen pitäisi olla joko kaikille pakollinen sukupuolesta riippumatta tai täysin vapaaehtoinen.
Käsittämätöntä että vielä vuonna 2020 armeijaan on ns. pakko mennä, tosin käsittääkseni vapautus on aika helppo saada ja sivarikin on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Reippaat naiset joutuvat armeijaan ja puolustamaan noita neitejä.
Pakko kai se on, kun ei riitä miehiä puolustamaan Suomea. Ja kyllä, olen armeijan käynyt nainen.
Kellään ei ole tässä ketjussa näköjään käynyt mielessä, ettei armeija tarvitse niitä ahdistuneita tai muita vastaavia. Ihan ilmankin niitä on varusmiehiä aivan riittävä määrä maanpuolustuksen tarpeisiin.
Jos varusmiehistä on pulaa, niin ulotetaan asevelvollisuus koskemaan koko ikäluokkaa eikä vain miehiä. Tuplaa heti varusmiesten määrän ja parantaa tasa-arvoakin. Win-win!
Kun ei voi käydä yhtäaikaa suihkussa tai wc:ssä. Kaikilla ei ole omaa korsua eikä suihkuakaan? Ja joutuisi toisen kanssa olemaan lähekkäin samassa haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni asepalveluksen pitäisi olla joko kaikille pakollinen sukupuolesta riippumatta tai täysin vapaaehtoinen.
Käsittämätöntä että vielä vuonna 2020 armeijaan on ns. pakko mennä, tosin käsittääkseni vapautus on aika helppo saada ja sivarikin on vaihtoehto.
Erittäin monissa maissa on käytössä valikoiva asevelvollisuus. Sen avulla saadaan riittävä määrä sotilaita, mutta toisaalta ei olla velvollisia kouluttamaan sellaisia joita ei tarvita ja/tai jotka eivät ole soveliaita sotimaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa tilanteessa mielestäsi sitten olisi heidän taholtaan (ja myös sinun taholtasi joka sanot ) jotain hyvin pitkälle vietyä ja kierotunutta , suoranaista naiseuden itsehalveksuntaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kai se on, kun ei riitä miehiä puolustamaan Suomea. Ja kyllä, olen armeijan käynyt nainen.
Harva naimisissa oleva nainen kai sinne lähtee. Eivätköhän he enneminkin ole niitä neiti-ihmisiä, jotka sinne menevät.
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole tässä ketjussa näköjään käynyt mielessä, ettei armeija tarvitse niitä ahdistuneita tai muita vastaavia. Ihan ilmankin niitä on varusmiehiä aivan riittävä määrä maanpuolustuksen tarpeisiin.
Ei ole riittävä määrä. Mutta naiset pelastavat tilanteen.
Armeijaan voisi käydä suuurimmalta osin jo etänä. Ymmärtää eri joukko osastojen tarkoituksen, ymmärtäää miten ne käyvät sotaa erilaisissa tilanteiiissa ja olosuhteissa, milllä tavoin ne tukevat ja puolustavat alueita ja muiita joukko osastoja. Ymmärtäää maaston käytttöön liittyvät perusteet. Hallitsee käyttämänsä vastuualaueensa järjestelmät.