Te, kenellä ei ole eteisessä kunnon säilytystilaa, kertokaa millaisia säilytysratkaisuja teillä on takeille yms
Eteinen on 7 neliöinen kauttakulkupaikka, oviaukkoja on 5. Säilytystilaa on siis lievästi sanottuna haasteellista järkätä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ikean oven päälle laitettavat naulakot on ainakin meillä helpotus (useampi ovi eteisessä). Plus tosiaan "kenkäkaappi" -nimellä löytyy Ikeasta todella pieneenkin tilaan meneviä säilytysratkaisuja.
Huonekorkeus ei anna myöten oven päälle tulevalle säilytystilalle. Täytyy tsekata noi kenkäkaapit. Ap
Meillä on pintaremppa juurikin meneillään, joten säilytysratkaisuja ei tällä hetkellä oikein ole paikoillaan lainkaan, mutta olen kyllä niitä jo pohtinut. Meidän ongelma on eteisen ja tuulikaapin kapeus, sillä leveyttä on vain 1,2 m. Pituutta löytyy hieman paremmin, ja ehjää seinäpintaakin, mutta ongelma on juuri tuo, ettei tavarat voi tulla kovin pitkälle seinästä irti. Ostin jo Jyskistä kaksi kenkäkaappia, jotka olivat kapeimmat mitä markkinoilta löysin, vain 15 cm. Kengille, joissa ei ole paljon vartta, tuo riittää kyllä hyvin, kun miehelläkin vain 43:n kengännumero. Tätä isommat kengät tuskin enää mahtuisivatkaan. Suurimman osan takeista olen ajatellut säilytettäväksi sitten liukuovikaapissa muualla kuin eteisessä, mutta muutamille käyttötakeille ajattelin ihan naulakkoa, sellaista johon takin saisi siististi myös henkarissa, siis nimenomaan siten että takin selkäpuoli olisi seinää vasten, eikä perinteisesti siten poikittain, miten ne ovat tangossa. Lisäksi olen ajatellut riippuvia koreja naulakkoon, johon saisi sitten hanskat, pipot ja muut pikkuvaatteet. Lähinnä olen päättänyt sen, että eteisessä ja tuulikaapissa säilytetään vain muutamia käytössä olevia vaatekappaleita ja kenkiä, toki helpottaa se, että olemme ihan kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikean oven päälle laitettavat naulakot on ainakin meillä helpotus (useampi ovi eteisessä). Plus tosiaan "kenkäkaappi" -nimellä löytyy Ikeasta todella pieneenkin tilaan meneviä säilytysratkaisuja.
Huonekorkeus ei anna myöten oven päälle tulevalle säilytystilalle. Täytyy tsekata noi kenkäkaapit. Ap
Ilmaisin ehkä itseäni huonosti, tarkoitin oveen itsessään kiinni tulevia naulakoita. Siis koukuilla oveen tulevat. Eikä edes kiinni vaan päälle. Googlaa ikea ovinaulakko. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisin ehkä itseäni huonosti, tarkoitin oveen itsessään kiinni tulevia naulakoita. Siis koukuilla oveen tulevat. Eikä edes kiinni vaan päälle. Googlaa ikea ovinaulakko. :D
Heh, ok. Kuva selvensi asiaa. Ymmärsin tosiaan että oviaukon yläpuolelle asennettavia naulakoita/hyllyjä. Ajattelinkin että varmaan hankalat käyttää jos on yhtään lyhyempi pituudeltaan :)
Ap
Meillä itse asiassa olisi eteisessä tilaa, mutta siinä on neljällä seinällä ikkunoita niin että mitään kaapia ei mahdu. Meilä on siis naulakko takkeja varten. Hattuja, hanskoja, pipoja, tumppuja, huiveja ja muuta tilbehööriä varten on ikkunan alle mahtuva lipasto.
Takkeja roikkuu naulakossa ne, mitä käytetään tähän vuodenaikaan säännölisesti (juuri nyt kun vuodenaika on vähän epäselvä, siinä on kyllä aika monenlaista takkia). Ne, jotka ovat selvästi eri vuodenaikaan kuuluvia tai muuten harvvemmin käytettäviä, on kerätty vaatehuoneeseen.
Takkien säilytystä ongelmallisemmaksi itse koen kenkien säilytyksen. Kenkiä on paljon koko ajan käytössä ja varsinkin saappaat ja nilkkurit, joissa on vartta, eivät tahdo sopia mihinkään kenkätelineisiin.
Kenkäteline on ollut pakko nostaa olohuoneen puolelle, eteiseen ei mahdu millään. Pari käytössä olevaa takkia mahtuu eteisen seinällä oleviin koukkuihin. Huivit ja muut pakko pitä yläkerrassa makuuhuoneen kaapissa, vähän sähläämistä toki välillä mutta ei oikein muutakaan voi. Eteisessä olevan vessan oven päälle on laittanut tuollaisen ovinaulakon, johon mahtuu tarvittaessa vieraiden takit.