Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasan 2 kk sitten tilattu Aliexpress paketti tuli. Olen saanut jo rahat pois reklamaation kautta:(

Vierailija
12.02.2020 |

Mitään ei ole tehtävissä. En voi enää maksaa pakettia. Hintaa oli hiukan yli 3 e ettei sen suurempaa. Ettei vaan meidän posti olisi töpännyt?

Jää kyllä paskan maku suuhun, ei voi mitään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tilata samalta myyjältä jotain saman arvoista ja liittää tilaukseen viestin, ettei tuotetta tarvitse lähettää syystä, että sait edellisen ilmaiseksi.

Kuka jaksaa alkaa säätämään jotain 3 euron takia!

Postin pitäisi laittaa toimintonsa kuntoon, että paketit tulisi ajoissa eikä vaan levitellä käsiään.

Hyvä kysymys että missä paketti on viettänyt 2 kuukautta aikaa. Joku yksinäinen postisäkki postin tiloissa, jossain nurkassa?

ap

Koronaviruksen syytä.

https://yle.fi/uutiset/3-11204562

– Kuukaudessa tulee reilu miljoona lähetystä. Niistä arviolta ainakin noin puolet on viivästyneenä, kertoo Postin kansainvälisen verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne.

Syynä ongelmiin on se, että tietyillä alueilla Kiinassa ihmisiä ei ole viruksen takia töissä tekemässä tuotteita, pakkaamassa niitä ja kuljettamassa eteenpäin. Esimerkiksi Wuhanin alueella postia ei täysin normaalisti jaeta.

Olen tilannut tämän vuoden puolella 3 pakettia ja kaikki tulleet perille. Jos postin väite pitäisi paikkansa niin etenkin näiden pakettien olisi pitänyt jäädä tulematta.

Tulematta ja hukkaan on joutuneet postin lakon aikaiset paketit.

ap

No niin ovat, monella muullakin. Niitä on kuulemma palautunut Kiinaan mistä niiden pitäisi saapua taas Suomeen. Meillä on oikeus pyytää rahat takaisin, mutta ei mitään velvollisuutta ottaa myyjään yhteyttä jos paketit myöhemmin tulevat. Saattavat tullakin, who knows. Ja itse en rupea niistä ainakaan makselemaan siinä tapauksessa.

Ei niin.

Suomen Posti osoittautui heikoimmaksi lenkiksi. 

ap

Vierailija
22/25 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin reklamaation tuloksen: Lopullinen tuomio.Täysi palautus:(

Ei mitään mahdollisuutta maksaa:(

Nyt saan huonon maineen postin takia!  Nyt olen sitten ahkerien kiinalaisten silmissä nillittäjä! Haen korvauksia postilta!

ap

Periaatteessa Suomen Posti on minulle  velkaa henkisistä kärsimyksistä muodollisen 100 euroa. Taidan kuitenkin jättää summan perimättä. 

Tämän kerran.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut aliexpressistä vuosikaudet eikä yksikään paketti ole ikinä jäänyt matkalle. Joakus on mennyt pari kuukautta, mutta aina on tulleet perille.

Melkoinen ääliö tai kokematon saa olla jos menee rääkymään jostain muutaman euron paketista joka tulee viiveellä. Kaikissa niissä yleensä kestää enemmän tai vähemmän.

Olen minäkin tilannut paljon vuosien mittaan, mutta vuoden 2019 loppupuolelta alkaen posti Suomessa on sössinyt kovasti. Ennen ei ikinä mennyt kahta kuukautta, nyt menee ylikin ja nimenomaan niiden ei-kirjaamattomien pikkulähetysten kanssa, joita posti vihaa. Todellisuudessa postinkantajille ne taitavat olla sitä kannettavaa, jota ylipäätään vielä lähetetään, kun kirjeitä ja kortteja ei enää niin lähetellä.

On kyllä tahditonta vihjailla, että joku on ääliö tms., jos miettii ap:n tavoin asioita. Joillakin sentään omatunto vielä toimii. Ja pienistä puroista ne miljoonaomaisuudetkin usein kertyvät.

Vierailija
24/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut aliexpressistä vuosikaudet eikä yksikään paketti ole ikinä jäänyt matkalle. Joakus on mennyt pari kuukautta, mutta aina on tulleet perille.

Melkoinen ääliö tai kokematon saa olla jos menee rääkymään jostain muutaman euron paketista joka tulee viiveellä. Kaikissa niissä yleensä kestää enemmän tai vähemmän.

Olen minäkin tilannut paljon vuosien mittaan, mutta vuoden 2019 loppupuolelta alkaen posti Suomessa on sössinyt kovasti. Ennen ei ikinä mennyt kahta kuukautta, nyt menee ylikin ja nimenomaan niiden ei-kirjaamattomien pikkulähetysten kanssa, joita posti vihaa. Todellisuudessa postinkantajille ne taitavat olla sitä kannettavaa, jota ylipäätään vielä lähetetään, kun kirjeitä ja kortteja ei enää niin lähetellä.

On kyllä tahditonta vihjailla, että joku on ääliö tms., jos miettii ap:n tavoin asioita. Joillakin sentään omatunto vielä toimii. Ja pienistä puroista ne miljoonaomaisuudetkin usein kertyvät.

Jos luvataan toimitus tietyssä ajassa, niin myyjä ottaa silloin vastuun ja korvaa asiakkaalle, vaikkei viivästys hänestä johtuisikaan. Ei ole mitään syytä potea huonoa omatuntoa, jos käyttää oikeuttaan asiakkaana.

Vierailija
25/25 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luvataan toimitus tietyssä ajassa, niin myyjä ottaa silloin vastuun ja korvaa asiakkaalle, vaikkei viivästys hänestä johtuisikaan. Ei ole mitään syytä potea huonoa omatuntoa, jos käyttää oikeuttaan asiakkaana.

No ehkä ei, mutta jos tuntee, niin ei siinä ole mitään väärää. Onhan se vähän kurja tilanne. Eivät kaikki ole riemuissaan saadessaan jonkin muutaman euron hintaisen tavaran ilmaiseksi. Noissa myyjissä on ihan pienyrittäjiäkin. Itsekin valitsen aina mieluiten sellaisen myyjän, joka ei ole vielä tehnyt kauppaa tuhansittain. Tietysti myös reklamoin, jos tavara ei saavu tai on viallinen tms.

Asian laajempi puoli on tietysti se, että postimaksut nousevat, jos myyjät katsovat, että eivät uskalla tarjota edullisimpia postitusvaihtoehtoja, koska Suomen posti suhtautuu hommaansa niin leväperäisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan