Uusi naapuri ja sekavat jutut
Meidän rivitaloon muutti viikko sitten uudet naapurit. Äiti ja kolme pientä lasta. Olen tavannut tätä äitiä jo muutaman kerran pihalla. Olen pari kertaa huomannut jutellessamme , että hänen jutut ovat todella outoja jopa voisi väittää mielenterveysongelmiksi. Joka toisessa lauseessa kertoo kuinka häntä seurataan ja vainotaan kaikkialla ja hänen etsittävä turvapaikka lapsille? Olen vähän hämilläni ja enkä ensimmäisinä viikkoina haluaisi alkaa tekemään lastensuojeluilmoitusta? Mutta pistää miettimään syvästi mikä lasten tilanne kotona?
Kommentit (12)
Mistä sinä tiedät seurataanko ja vainotaanko?
Ehkä sillä on väkivaltainen entinen tai joku trauma joka tehnyt olon turvattomaksi? Voisit ohjata turvakotien ja poliisin luokse kysellä enemmän mistä turvattomuus johtuu.
Oletko kouluavustaja Lars? Sulla huono suomen kieli. Kun olet kaksikielinen.
Vainoaminen on nykyään rikosasia et siitä saa tehdä rikosilmoituksen. Että taidat ap olla aika vanha kun et seuraa aikaasi.
Kyllä suurimmat ongelmat löydät kun katsot peiliin. Sieltä pilkistää tyhmännäköinen naamari ja pieni pili ensimmäisenä.
Zinc
Jos on todellista eikä provo, onhan tuollainen ihan hanurista. Toisaalta pistää miettimään, kuka sitä naista vainoaisi, ellei juurikin sosiaalitoimi aikaisempien harhojensa vuoksi, sinällään täysin mahdollinen skenaario. Kyllä mä tuossa tilanteessa sossuille vinkkaisin.
No jos häntä seurataan ja vainotaan ja hän on traumatisoitunut niin eihän se ihme ole että juttelee sellaisia. Kun se nyt on vaan niin että aika moni mies on väkivaltainen ja parisuhteet on aikamoista psykoilua ja niistä kauhukokemuksusta jää rikki lopuksi ikäänsä. Ihminen se traumatisoitunutkin on silti.
Jos äiti kärsii ajatuksesta, että häntä vainotaan, niin älä ainakaan ujuta viranomaisia hänen peräänsä sellaisella uhkailumentaliteetilla. Se ei johtaisi mihinkään hyvään, paitis siinä tapauksessa, että on ilmeistä olettaa lasten olevan välittömässä huostaanottotarpeessa.
Kyllä nyt vaan pitäisi se ilmoitus tehdä, jotta voidaan saada varmuus siihen että lapsilla on turvallista kotona.
Millaisia suomalaiset ovat? On siinä naapuri.
Tuo on kyllä yleistä vainoharhoissa nimikin sen jo sanoo. Jos joku konkreettisesti vainoaisia ja seuraisi normaali ihminen ottaisi yhteyttä poliisiin eikä levittelisi juttua jollekkin puolitutulle naapurille.
Niin varmaan juu... Katso peiliin!