Ostettiin uusi auto saatiinkin esittelyauto
Tulikin toisessa kaupungissa esittelyautona ollut auto.
Ensin sanottiin, että 3-4kk menee, auton tekemiseen ja toimitukseen. Tehtiin tilaus.
Viikon päästä ilmoitettiin, että tehtaan varastolla on meidän tilausta vastaava auto valmiina joten se tuleekin 2-3 viikon päästä. Tämä toki kävi hyvin.
Kun auto tuli, selvisi, ettei se mistään tehtaan varastosta tullut vaan on ollut jo muutaman kuukauden toisessa kaupungissa olevassa liikkeessä esittelyautona. Kilometrejä ei toki paljoa ole ajettu, mutta koeajoissa ollut.
Olenko turhan niuho, kun sanoin ettei käy? Myyjä kysyi vaan, että haluatko siis, että tilataan uusi auto?
Mitä hittoa! Sellaisestahan meillä on sopimus.
Hinta Ei siis senttiäkään halvempi olis tällä esittelyautolla.
Kommentit (35)
Ostin uutta autoa vuonna 2016. Autosta oli ihan uusi liikkeessä ja toinen lähes identtinen esittelyversio (jotain 1500km ajettu). Luulin että tuon esittelyauton saisi selvästi halvemmalla. Yllätyin kun ei olisi ollut juuri lainkaan halvempi. Itse asiassa oli halvemmilla vanteilla varustettu joten se huomioiden hinnassa ei mitään eroa.
Yleensä nuo esittelyautot on myyty hieman paremmilla varusteilla, mutta perusauton hinnalla. Itse en hyväksyisi AP:Lle tarjottua autoa uutena.
No jos myyjä tulee hinnassa esim. 10 000e vastaan, niin asiahan on ihan ok.
Käytetty on tietenkin halvempi ..
Zinc
Ei tartte hyväksyä. Alennus tai uusi tilaukseen
Esittelyauton voi saada nopeammin mikä sinänsä on jo rahanarvoinen etu ostajalle.
Vierailija kirjoitti:
Esittelyauton voi saada nopeammin mikä sinänsä on jo rahanarvoinen etu ostajalle.
No miten sen nyt ottaa, eikä auton voi vaihtaa vaikka seuraavanakin vuonna vasta.
Porvoossa?
Ei kai kukaan myy käytettyä autoa uutena, sehän olisi huijausta, ja jäisi vielä välittömästi kiinni kun asiakas katsoo rekisteriotetta.
Jos taas myyjä kysyy, että sopisiko esittelykäytössä ollut käypähintaan, niin siihen sitten asiakas sanoo joko kyllä tai ei, ei siitä tarvitse vetää herneitä nenään.
Itse ottaisin mielelläni vaikka 6 kk vanhan jossa hintaa vaikka -20% verrattuna uuteen. Kaikkein kallein kilometri autossa on se, kun ajat upouuden auton liikkeestä ulos. Parempi kun tuo menee jonkun toisen piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa?
Ei kai kukaan myy käytettyä autoa uutena, sehän olisi huijausta, ja jäisi vielä välittömästi kiinni kun asiakas katsoo rekisteriotetta.
Jos taas myyjä kysyy, että sopisiko esittelykäytössä ollut käypähintaan, niin siihen sitten asiakas sanoo joko kyllä tai ei, ei siitä tarvitse vetää herneitä nenään.
Itse ottaisin mielelläni vaikka 6 kk vanhan jossa hintaa vaikka -20% verrattuna uuteen. Kaikkein kallein kilometri autossa on se, kun ajat upouuden auton liikkeestä ulos. Parempi kun tuo menee jonkun toisen piikkiin.
Iso liike on, jos kilsan verran pitää ajaa autoa ulos.
Maksoitko uuden auton hinnan? En hyväksyisi kyllä esittelyautoa uuden hinnalla. Itse olen kyllä kaksi esittelyautoa ostanut, mutta ne sain halvemmalla kuin uuden auton. Nopeammin ja paremmin varustein kuitenkin vieläpä.
Hinta on ihan uudelle autolle ja niillä varusteilla mitkä halusin ja ei esittelyautossa ei olisi tullut mitään ekstraa.
Eikä mitään alennuksia olisi antanut, kun sitä kysyin.
Ja kyllä olisi ollut eri asia jos myyjä olisi kysynyt,että käykö tällainen esittelyauto, kun se tulee nopeammin ja siinä olisi ollut jotain ekstraa tai hinta olisi ollut halvempi.
Mutta antoi koko ajan ymmärtää, että tulee sieltä tehtaalta, vahingossa sain selville ettei näin ole ja lopulta myönsi, kun asiaa tenttasin.
Nyt on uusi auto tilattu, mutta myyjä antoi kyllä ymmärtää, että olen turhan niuho.
Minulla on kyllä aikaa odottaa vielä se muutama kuukausi, kunhan saan sen mitä olen tilannut ja mistä olen maksamassa.
Vierailija kirjoitti:
Hinta on ihan uudelle autolle ja niillä varusteilla mitkä halusin ja ei esittelyautossa ei olisi tullut mitään ekstraa.
Eikä mitään alennuksia olisi antanut, kun sitä kysyin.
Ja kyllä olisi ollut eri asia jos myyjä olisi kysynyt,että käykö tällainen esittelyauto, kun se tulee nopeammin ja siinä olisi ollut jotain ekstraa tai hinta olisi ollut halvempi.
Mutta antoi koko ajan ymmärtää, että tulee sieltä tehtaalta, vahingossa sain selville ettei näin ole ja lopulta myönsi, kun asiaa tenttasin.Nyt on uusi auto tilattu, mutta myyjä antoi kyllä ymmärtää, että olen turhan niuho.
Minulla on kyllä aikaa odottaa vielä se muutama kuukausi, kunhan saan sen mitä olen tilannut ja mistä olen maksamassa.
Tämä siis ap.
Ja en tiedä mitä ne sitten ois sanonu, kun olisin mennyt autoa hakemaan ja ihmetelly miten se on käyttöönotettu jo vuonna 2019.
Niin Ja siis nyt vasta puhelimessa puhuin myyjän kanssa joka ilmoitti, että auto tullut, en vielä ehtinyt autokaupalle asti hakemaan, kun tämä selvisi. Olisi se toki siellä viimeistään selvinnyt.
Ap
sehän on hyvä, kelpaa sitten naapureille esitellä :D
Jotkut ei osaa hoitaa omia asioitaan vaan täällä vinkuvat
En hyväksyisi. Joko hinnanalennus (jos olet valmis pitämään auton) tai uusi auto (se teidän autohan on tilauksessa jo eli pitäisi tulla jossain vaiheessa?).
Ihan sama, oletko myyjän mielestä niuho vai et. Jos tuossa autossa on millikään eri tavalla sen lisäksi, että sillä on ajettu x kilometriä n henkilön toimesta niin ei sitä voi rinnastaa tilaamaasi autoon. Ja tämähän lähti siitä, että myyjä kysyi, sopiiko. Sanot, ettei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein kallein kilometri autossa on se, kun ajat upouuden auton liikkeestä ulos.
Sitkeä esson baarin urbaanilegenda, joka ei pidä paikkaansa. Asiaa käsitelty täälläkin: https://www.vauva.fi/keskustelu/3335809/uuden-auton-arvo-putoaa-heti-re…
Vierailija kirjoitti:
No jos myyjä tulee hinnassa esim. 10 000e vastaan, niin asiahan on ihan ok.
Käytetty on tietenkin halvempi ..
Zinc
Kuinka tyhmä joku voi olla?
-Alccis
Totta kai uusi!