Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostettiin uusi auto saatiinkin esittelyauto

Vierailija
12.02.2020 |

Tulikin toisessa kaupungissa esittelyautona ollut auto.

Ensin sanottiin, että 3-4kk menee, auton tekemiseen ja toimitukseen. Tehtiin tilaus.
Viikon päästä ilmoitettiin, että tehtaan varastolla on meidän tilausta vastaava auto valmiina joten se tuleekin 2-3 viikon päästä. Tämä toki kävi hyvin.

Kun auto tuli, selvisi, ettei se mistään tehtaan varastosta tullut vaan on ollut jo muutaman kuukauden toisessa kaupungissa olevassa liikkeessä esittelyautona. Kilometrejä ei toki paljoa ole ajettu, mutta koeajoissa ollut.

Olenko turhan niuho, kun sanoin ettei käy? Myyjä kysyi vaan, että haluatko siis, että tilataan uusi auto?
Mitä hittoa! Sellaisestahan meillä on sopimus.
Hinta Ei siis senttiäkään halvempi olis tällä esittelyautolla.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sehän on hyvä, kelpaa sitten naapureille esitellä :D

Ei minulla ole tarve esitellä autoa kenellekkään, ei se nyt niin erikoinen auto ole, että siihen kukaan muutenkaan erityisesti kiinnittäisi huomiota.

Ja sille joka sanoi etten osaa hoitaa asioitani vaan vingun täällä, niin kyllä olen asian hoitanut ja uusi auto on tilattu.

Kysyin vaan mielipidettä siihen, että onko niuhoa välittää asiasta, mikä oli myyjän mielipide.

Ja uutta autoa ei siis silloin aikaisemmin oltu edes tilattu, kun minulle sanottiin, että sellainen löytyi tehtaan varastosta (Ei suomessa) minkä saan nopeammin ja se kävi minulle. Tai siis ihan alunperin tehtiin se tilauslomake, mutta vähän myöhemmin soitettiin ja sanottiin, että löytyykin valmiina sieltä TEHTAALTA.

Minusta toisessa autokaupassa esittelyautona muutaman kuukauden ollut auto ei ole sama asia.

Ap

Vierailija
22/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata juuttua siihen, onko se myyjän mielestä niuhoa vai ei. Jääkö sinulle hyvä mieli ja suosittelisitko kauppaa, jos saat nyt tuon esittelyauton aiemmin sovittuun hintaan? Jos ei jää, voit kertoa sen myyjälle. Sinulla on oikeus saada sovitun mukainen auto, jos niin haluat eikä myyjän tarvitse esittää arviotaan käytöksestäsi sinulle vaan hoitaa asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi ellei saisi hyvää alennusta. Yksi pahin mitä itse ajanut oli auto joka savutti mustaa jo 1000km ajettuna vaikka kone oli lämmin. Se oli selkeesti saanut kenkää ja paljon, varsinkin kylmällä koneella. Toisaalta tuttu sai siistin Audin hyvillä varusteilla hyvään hintaan, kun oli esittelymalli. Ei ollut ongelmia koko omistamisen aikana.

Vierailija
24/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä sellainen pointti, että jos otat esittelyauton, tiedostat, että takuu on vähemmän aikaa voimassa (siis periaatteessa, vähemmä aikas hyödyttää itseä). Tässä tapauksessa vielä autokin on otettu käyttöön viime vuoden puolella, joten esim. katsastukset tulevat eteen aiemmin kuin sen uuden auton kanssa.

Vierailija
25/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan oikein kun et hyväksynyt koeajossa ollutta... uusi on uusi tai sitten koeajossa ollut alehinnalla!

Mikä autoliike? Jäi kyllä vähän huijaamisen maku! Ootko nainen/mies? Itse oon naisena huomannut vedättämistä, mutta pitänyt puoleni ja sen jälkeen en ole kyseiseen kauppaan astunut...

Vierailija
26/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa edes täysin uutta autoa? Arvo alenee monta tonnia saman tien kun ajat liikkeen pihasta.

Ja joku oli ihmetellyt että ompa iso autoliike. No niitä metrejä mittariin alkaa tulla jo tehtaalla. Vai luuletko et ne ilmassa niitä liikuttelee rahtiinkin kun on valmiita ?

Vierailija
27/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa edes täysin uutta autoa? Arvo alenee monta tonnia saman tien kun ajat liikkeen pihasta.

Ja joku oli ihmetellyt että ompa iso autoliike. No niitä metrejä mittariin alkaa tulla jo tehtaalla. Vai luuletko et ne ilmassa niitä liikuttelee rahtiinkin kun on valmiita ?

No joku nyt kuitenkin ostaa ja silloin on oikeus sellainen saada, kun sellaisesta on maksanut. 

Eikä omassa uudessa autossani muistaakseni ollut kuin kaksi tai kolme kilometriä pohjalla, kun sain sen. 

Vierailija
28/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyt on ihan eri juttu kuin muutamana kerran nusaistu.

Vierailija
29/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi esittelyautoa jo ihan sen takia, että se on saanut varmasti kunnolla kenkää koeajoilla, ovet ym. saattaa olla jo naarmuiset kaiken maailman rähmäkäpälien jäljiltä.

Vierailija
30/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso liike on, jos kilsan verran pitää ajaa autoa ulos.

Jos ajelee siellä sisällä ympyrää ensin?

Vierailija
31/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sehän on hyvä, kelpaa sitten naapureille esitellä :D

Ei minulla ole tarve esitellä autoa kenellekkään, ei se nyt niin erikoinen auto ole, että siihen kukaan muutenkaan erityisesti kiinnittäisi huomiota.

Ja sille joka sanoi etten osaa hoitaa asioitani vaan vingun täällä, niin kyllä olen asian hoitanut ja uusi auto on tilattu.

Kysyin vaan mielipidettä siihen, että onko niuhoa välittää asiasta, mikä oli myyjän mielipide.

Ja uutta autoa ei siis silloin aikaisemmin oltu edes tilattu, kun minulle sanottiin, että sellainen löytyi tehtaan varastosta (Ei suomessa) minkä saan nopeammin ja se kävi minulle. Tai siis ihan alunperin tehtiin se tilauslomake, mutta vähän myöhemmin soitettiin ja sanottiin, että löytyykin valmiina sieltä TEHTAALTA.

Minusta toisessa autokaupassa esittelyautona muutaman kuukauden ollut auto ei ole sama asia.

Ap

p.o. ollut edes tilattu

Vierailija
32/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollakorolla + nollakuluilla ei ole käytettyä autoa minulle tarjottu, uutta kyllä. Samoin käsirahaa vaaditaan käytettyyn yleensä enemmän (tavallisesti n. 20 %). Jos on nollakorkodiili, en tietenkään halua laittaa käsirahaa tiskiin lainkaan, vaan mieluummin vaikka sijoitan sen summan. Tavallisesti rahoitus käytettyyn on useamman prosentin korolla + kulut päälle.

Uudessa autossa on lisäksi takuu, uudet renkaat, (yleensä) paremmat turvavarusteet eikä isot huollot ole ihan heti nurkan takana (tässäkin takuu tuo turvaa). Jo pelkästään nollakorkodiilin korkohyöty voi olla helposti toista tonnia käytettyyn verrattuna.

Todellinen hintaero vaikkapa pari kolme vuotta vanhaan käytettyyn jää edellä mainitut asiat huomioiden pienemmäksi kuin ensinäkemältä luulisi.   

Vierailija
33/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaat alacarte ja sinulle tuodaan seisovan pöydän moskaa....kelpaako?Minusta jos on tilattu niin tilaus pitää saada tai hyvitys seisovan pöydän safkasta ellei parempaa oo tarjolla

Vierailija
34/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alene. Urbaanilegenda.

Vierailija
35/35 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kallein kilometri autossa on se, kun ajat upouuden auton liikkeestä ulos.

Sitkeä esson baarin urbaanilegenda, joka ei pidä paikkaansa.  Asiaa käsitelty täälläkin: https://www.vauva.fi/keskustelu/3335809/uuden-auton-arvo-putoaa-heti-re…

Ai no jos oikein vauvapalstalla on käsitelty, niin sitten tottakai...

Auton arvo laskee 1. vuonna huomattavasti enemmän kuin minään sitä seuraavana vuonna, ja tämä selittyy juuri sillä, että 1. vuoden alussa uudesta autosta tulee käytetty. Ja käytettyjen autojen hinnat (jos ei puhuta jostain keräilymalleista) kun tuppaavat olemaan alhaisemmat kuin uusien.

Ei tämä niin kauhean vaikeaa ole, kyllä sinäkin sen vielä ymmärrät, kunhan funtsit pitkään ja perusteellisesti. Ehkä.