Kuinka paljon asuntolainaa n.3000e/kk bruttotuloilla?
Hei te noin 3000e kuukaudessa tienaavat asuntovelalliset! Kuinka paljon olette saaneet ja/tai uskaltaneet ottaa asuntolainaa? Minulla ei ole lapsia ja ensiasunto olisi kyseessä Turusta.
Kiitos vastauksista :)
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 150 000€, 2500€/kk brutto. Helsinki
Kuinka paljon maksat kuukaudessa velkaa pois? Onko vastiketta tms?
Riippuu myös, onko sulla velkoja ja millaiset on muuten kuukausittaiset menot.
Pankki tekee kuitenkin myös stressitestin eli vaikka nyt nollakorkojen aikaan lyhennyssumma olisi suorastaan pieni, pankki katsoo, että sinun tuloillasi on varaa maksaa lainaa, vaikka korot nousisivatkin.
Käy vain eri pankeissa kysymässä lainalupaukset, nämä palstavastaukset eivät kuitenkaan kerro sinulle kaikkea, koska ei voi tietää kokonaiskuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Pankki tekee kuitenkin myös stressitestin eli vaikka nyt nollakorkojen aikaan lyhennyssumma olisi suorastaan pieni, pankki katsoo, että sinun tuloillasi on varaa maksaa lainaa, vaikka korot nousisivatkin.
Käy vain eri pankeissa kysymässä lainalupaukset, nämä palstavastaukset eivät kuitenkaan kerro sinulle kaikkea, koska ei voi tietää kokonaiskuvaa.
Ei omaa harkintaa ja vastuuta voi tuolla tavalla pankille sysätä. Pitäää ihan itse tietää mitä haluaa ja miten suuren lainan kykenee maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Opintovelka, ei muuta. Kuukausittaisista menoista täytyy kyllä varmasti hieman tinkiä, jos otan velkaa. Nyt tulee liikaa käytettyä woltia ja syötyä ulkona
Ap
No mulla on about samat tulot, ja oltaisiin miehen kanssa saatu muutama vuosi sitten 270 000e laina.
Miehellä suht samat tulot kuin mulla. Ei haluttu noin isoa lainaa, ostettiin 224 000€ talo Mäntsälästä.
Lyhennys koroineen on n. 900€/kk.
En tiedä onko samassa suhteessa kun on kaksi maksamassa.
Kuten joku tossa mainitsikin, kannattaa vaan rohkeasti laittaa eri pankkeihin kyselyä niin saat varman vastauksen. Sehän ei mihkään sinua sido vielä. :)
Mä sain 150 000€, 2500€/kk brutto. Helsinki