420e jarruhuoltoon. Oliko kallis?
Tähän rahaan vaihdettiin yksi jarrusatula sekä molemmin puolin jarrulevyt ja palat.
Oliko passeli hinta?
Kommentit (19)
Aika halpa, jos sekä eteen että taakse levyt ja palat.
Jarrusatula, vai myös jarrusylinteri?
Just pari kuukautta sitten vaihdettiin joka kulmaan palat, ja eteen molemmille puolille levyt, sekä ne anturit jotka seuraa palojen kulumista (ei kovinkaan kalliit). Koko hoito oli 390e joka minusta oli halvanpuoleinen, edellisellä kerralla kun tehtiin sama merkkikorjaamolla (Mersu) maksoi jotain 600:n luokkaa.
Todella halpa jos kaikki nuo vaihdettiin. Omaan M-sarjan Bemariin maksoi pelkkä satula taakse yli 600 euroa. Kaverin 911 Porschen keraamisten jarrujen remontti maksoi sen verran, että sillä rahalla olisi saanut uuden VW Polon. Kaikki on suhteellista mikä kenellekin on kallis. Onhan se kallis jos viimeisistään maksaa.
Jos tuntuu liian kalliilta, on viisainta tehdä itse, jos osaa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän rahaan vaihdettiin yksi jarrusatula sekä molemmin puolin jarrulevyt ja palat.
Oliko passeli hinta?
Riippuu kyllä ihan siitä mikä auto oli kyseessä.
Ei Fiiatin ja Ferrarin osat ole saman hintaisia, tuskin työn hintakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika halpa, jos sekä eteen että taakse levyt ja palat.
Jarrusatula, vai myös jarrusylinteri?
Lukeeko siinä jossain jarrusylinteri?
Eri autoissa on niin eri hinnat varaosilla, ettei tuosta nyt voi tietää oliko kallis vai ei. Mikä oli työn osuus?
Vierailija kirjoitti:
Eri autoissa on niin eri hinnat varaosilla, ettei tuosta nyt voi tietää oliko kallis vai ei. Mikä oli työn osuus?
Niin ja varaosien hinta samaan autoonkin saattaa vaihdella kovasti ihan riippuen siitä hankkiiko korjaamo osan marmoritiskin paketisssa vai jotain muuta kautta. Itse tehnyt levyjen ja palojen vaihtoja ja hankkinut Saksalaisesta verkkokaupasta Brombon levyt ja Juridin jarrupalat. Parempaa tavaraa kuin marmoritiskillä ja verrattomasti halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja varaosien hinta samaan autoonkin saattaa vaihdella kovasti ihan riippuen siitä hankkiiko korjaamo osan marmoritiskin paketisssa vai jotain muuta kautta. Itse tehnyt levyjen ja palojen vaihtoja ja hankkinut Saksalaisesta verkkokaupasta Brombon levyt ja Juridin jarrupalat. Parempaa tavaraa kuin marmoritiskillä ja verrattomasti halvemmalla.
Tais kuitenkin olla Brembon levyt.. Vaihdan yleensä itse, nyt käytin korjaamolla vaihdattamassa palat eteen. 115€. Vaihtelen levyt itse kun on vähän lämpipämpää.
Vierailija kirjoitti:
Palat ja levyt siis eteen...
Ap
Ei siltikään ole kallis. Satulan vaihto vain toiselle puolelle ei taas kuulosta kovin järkevältä ellei se toinen ollut ennestään lähes uusi.
Saman verran, itse asiassa vähän enemmän, meni minulla, kun pomppasi jarruista katsastuksessa.
Sanoisin, että normihinta.
Elämä on!
Olen sen verran pihi etten ainakaan itse tuollaisia hintoja perushommasta makselisi.
Bemarin levyt ja palat on tulossa ja vaihtelen kunhan saapuvat.
Levyt 150e, satula 150e, palat 50e + 1-1,5h työt eli ihan perus hinta. Huonoilla tarvikeosilla olisi ehkä vähän voinut säästää mutta halpisosien käyttöä jarruissa en kokemuksesta suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Levyt 150e, satula 150e, palat 50e + 1-1,5h työt eli ihan perus hinta. Huonoilla tarvikeosilla olisi ehkä vähän voinut säästää mutta halpisosien käyttöä jarruissa en kokemuksesta suosittele.
Tsekkasin just omaan autoon (passat) Brembon levyt eteen, niin 44€/kpl
Palat 4kpl Bosch 38€
Satula 66€ Bosch
Kovat on katteet osissa.
Ohoh, onpa kallista. Muutaman kympin remppa jos tekee itse.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, halpisosia ei näissä kannata käyttää. Itsellä ollut varsinkin levyissä häikkää, esiintyy mukavana jumputuksena. Äkkiä muuttuu kunnon osat halvemmaksi kun sama homma tehdään uudestaan uusilla osilla.
Meillä maksoi kaikkien jarrujen vaihto 770e.