Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Postille on tapahtunut? Kaikki tammikuun puolen välin jälkeen tulleet paketit jumissa Suomessa?

Vierailija
12.02.2020 |

Kohta on kuukausi mennyt ja mitään ei tapahdu. Ja kyse on useasta paketista joka makaa seurannan mukaan Suomessa,

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo ettei mikään liiku. Mistä tämä voi johtua?

Vierailija
2/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä (vain) Kiina-paketteja vai (myös) muita lähetyksiä?

Mulla ainoastaan Kiina-nyssäkät on jääneet tulematta, nyt jo 10 pakettia kadonnut tai tosiaan makaa jossain... Sen sijaan lähetykset muualta (Suomesta, Euroopan maista ja Yhdysvalloista) on tulleet yllättävänkin nopeasti perille. Esim. Ranskasta tilaamani korutarvikkeet olivat perillä viidessä päivässä (vaikka ilmoitettu toimitusaika oli 10-20 päivää). Myös Saksasta tulleet oli alle viikossa mulla.

Mutta ainakin Aliexpress jumittaa nyt myös siellä päässä, kun on tämä "extended Spring Festival". Tilauksissa oli jo alunperin pidempi postitusaika kuin normaalisti, ja nyt sitä on pidennetty jo kahteen otteeseen. Kaikissa, myös jo tammikuun lopulla tehdyissä tilauksissa lukee tällä hetkellä "will be shipped within: 17 days 4 hours 50 minutes". Pitkäpiimäistä on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ennen lakkoa ja sen jälkeen tilannut mitään. Juuri, koska kuulin jo vuosia sitten, että paketit tulee jäätämään. 

Katsellaan sitten kesällä uudestaan, jos on ruuhkat saatu purettua tai syksymmällä ;)

Zinc

Vierailija
4/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta nyt turha tilata mitään. Ei ole lentotoimintaa, että paketit tulisi ohessa:(

Vierailija
5/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko se LAKKO?

Vierailija
6/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisiko se LAKKO?

Mikä lakko? Postin lakko oli ohi jo tuohon aikaan.

Vierailija
7/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinanpaketeissa on koronavirusuhka ja ne on kuukauden karanteenissa vähintään

Vierailija
8/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata tilata jatkuvasti huumehia. Tullissa oppivat tunnistamaan ja ratsaavat kaikki tilaukset.

Vierailija
9/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut Kiinasta tulevat paketit rekisteröityvät Postin sivustolle, vaikka paketit ovat vielä Kiinassa. Paketit tulevat entiseen tahtiin Suomeen tästä merkinnästä huolimatta, eli ei kannata turhaan hätäillä.

Vierailija
10/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin näkevinäni jonkun uutisen muutama viikko takaperin, että Posti lopettaa noiden pakettien tullausten tekemisen. En jaksa googlata, koittakaa ettiä itse.. 

Vierailija
11/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebayn paketti. En edes tiedä mistä tulee, mutta Suomeen yksi paketti on saapunut jo 3 viikkoa sitten. Sen jälkeen jämähtänyt. Eikös nyt pitänyt tulla se käsittelymaksu? Liittyisikö siihen? Posti saisi kyllä avata mitä sille kuuluu. Maksan kyllä kaiken mitä pitää kunhan rahti vain toimisi luotettavasti.

Postiinkaan ei saa nykyään enää yhteyttä kuin maksullisen nuomeron kautta.

Vierailija
12/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinanpaketeissa on koronavirusuhka ja ne on kuukauden karanteenissa vähintään

Eikä ole. Ei ainakaan Postin mukaan.

Vierailija
13/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on jäänyt jo ainakin kaksi paketteja tulematta. Eikä ollut mitään verkkokauppa roinaa vaan ihan korvaamatonta tavaraa.

Vierailija
14/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa kauhean kiva. Toivottavasti ei koske kotimaan paketteja. Koiran tuhkat ovat tulossa postin kautta tuhkaamosta.

Vierailija
15/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuussa tilatut on edelleen tulematta. Seurannassa näkyi että olisivat Helsingissä olleet jo joulukuusta.

Vierailija
16/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee firman paketit, ei yksityiset. Osassa on jopa sama lähettäjä, suomalainen, joten kyse lienee jostain postin periaatteesta.

Vierailija
17/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebay paketin kanssa on se mahdollisuus jos tulee esim amerikoista, että sinun olisi itse pitänyt tajuta tullata se ja siksi se ei liiku (näin tapahtui itselle, onneksi asun niin lähellä tullia että sain itse haettua sen juuri ennen kuin lähti takaisin). Jos kyseessä on kiinapaketti niin niitä on kyllä joka päivä lajiteltu, mutta voi olla että tämän vuoden puolella lähetetyt on joko karanteenissa tai vielä kiinassa. Vantaalla ainakin kaikki paketit lajitellaan eikä siellä mitään ruuhkaa ole. muiden lajittelukeskusten tilannetta en osaa sanoa.

Vierailija
18/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tammikuun alussa Kiinasta paketin, joka saapui pari viikkoa sitten. Ihmettelin, kun tuli suoraan kotiin. Ei tarvinnut maksaa veroja. Liittyisiköhän tuohon karanteeniin.

Vierailija
19/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tarkistanut sähköpostin roskapostinkin? Mulla tulee aina sähköpostiin tullausilmoitus.

Vierailija
20/22 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin näkevinäni jonkun uutisen muutama viikko takaperin, että Posti lopettaa noiden pakettien tullausten tekemisen. En jaksa googlata, koittakaa ettiä itse.. 

Mitä tämä sitten tarkottaisi käytännössä? En ymmärrä ollenkaan...