Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheparkki

Parkkitilaa pienväelle
12.02.2020 |

Ärsyttääkö kenelläkään muulla kun ajatte kaupanpihaan pienten lasten kanssa ja perheparkit ovat aina täynnä. Samalla näette kun tilavemmille paikoille ajaa kaikki bmw, mersu ja audimiehet jne. Väittäisin että yli 80% perheparkkia käyttävistä ajaa perheelle varatulle paikalle ihan yksikseen.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mä voin hyvin työntää niitä kärryjä vähän kauemmas, yleensä käyn kaupassa ihan jalkaisin ja laitan ostokset vaunujen alakoriin...

Vierailija
2/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ärsyttäisi. Paikat on ehkä oven lähellä, mutta mä parkkeeraan pienen lapsen kanssa mieluummin kärrypalautuksen viereen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan aina perheparkkiin. Perheitä paapotaan ihan turhan paljon muutenkin, parhaita parkkipaikkoja ette saa. :)

Vierailija
4/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Niihin mahtuu audilla nätisti kun ovat leveämpiä paikkoja yleensä.

Vierailija
5/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheparkki on leveempi ruutu ,johon huonostiliikkuvan ,on tilaa poistua autosta.Kaikki eivät ole invaliidejä,mutta vaikeasti liikkuvia kuiteskin.Nivelsairaita,eivät voi vaivalleen mitään ja tarvitsee tilaa ....

Vierailija
6/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajan aina perheparkkiin. Perheitä paapotaan ihan turhan paljon muutenkin, parhaita parkkipaikkoja ette saa. :)

Niin, Suomen syntyvyysluvuthan ovat oikein lupaavia, eix vaan?

Vierailija
7/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallon kannalta kyllä. En tiedä miten se liittyy perheparkkiin.

-3

Vierailija
8/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmasti parkkeeraan välittämättä kenelle kauppias on ruutua ajatellut. Osa myös voi noutaa tai viedä perhettään. Harvemmin näet jonkun tulon ja lähdön, jolloin et tiedä koko kuvaa. 

Vierailija
9/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-3

Huoh.

Vastasin kommenttiin joka koski "perheiden paapomista" Suomessa.

Paapotaanko silloin perheitä kun ihmiset eivät halua lapsia?

Mikä tääsäkin oli noin vaikeaa?

Vierailija
10/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-3

Huoh.

En mä kyllä ymmärtänyt vieläkään. Syntyvyys on laskussa kyllä, mutta olemassaolevia perheitä paapotaan. En ihan näe linkkiä näiden välillä.

-3

Vierailija
11/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Jos kauppias haluaa, että ne ovat vain lapsiperheiden käytössä, niin hän infoaa asiasta etukäteen ja tarjoaa perheille jonkin selkeän autoon laitettavan merkin Sen perusteella parkkipaikkoja tarkistava tietää, että tällä autolla on lupa olla tässä ruudussa. Yksikään kauppias ei ole moiseen lähtenyt todennäköisesti siksi, että ko. merkkien jakaminen saattaa aiheuttaa närää ja väki äänestää jaloillaan.

Kun lapsia syntyi paljon, ei kukaan vielä osannut edes vaatia leveää tilaa lapsiperheen autolle. Oletan, että syntyvyydellä ja perheparkkipaikkojen määrällä ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa.

Vierailija
12/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Jos kauppias haluaa, että ne ovat vain lapsiperheiden käytössä, niin hän infoaa asiasta etukäteen ja tarjoaa perheille jonkin selkeän autoon laitettavan merkin Sen perusteella parkkipaikkoja tarkistava tietää, että tällä autolla on lupa olla tässä ruudussa. Yksikään kauppias ei ole moiseen lähtenyt todennäköisesti siksi, että ko. merkkien jakaminen saattaa aiheuttaa närää ja väki äänestää jaloillaan.

Kun lapsia syntyi paljon, ei kukaan vielä osannut edes vaatia leveää tilaa lapsiperheen autolle. Oletan, että syntyvyydellä ja perheparkkipaikkojen määrällä ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa.

No kyllä täällä omalla kotiseudulla jokaisella kauppiaalla on pihassa noita perhepaikkoja. Ja tuon osuuskuntapohjaisesti toimivan ketjun pihoissa myös. Itsellä on jo isot lapset, joten hyvn voin parkkeerata muutaman ruudun kauemmas siitä ovesta ja jättää pikkulasten vanhemmille ne isommat ruudut oven vieressä. Eipähän ipanat juoksentele pitkin parkkipaikkaa, etu se on mullekkin. Terkuin: audi-nainen 

Vierailija
13/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa. Taas näkee eytä ei osata ajatella muita kuin itseään.

Vierailija
14/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne normipaikat ovat onnettoman kapeita ja osa ei saa autoaan ruudun keskelle, joten autosta ei tahdo päästä ulos. Meillä on hiukan keskivertoa isompi auto (Volvo XC90) ja satunnaisesti joutuu käyttämään sitä perheparkkia, vaikka perhe olisikin kotona.

Vierailija
15/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-3

Huoh.

En mä kyllä ymmärtänyt vieläkään. Syntyvyys on laskussa kyllä, mutta olemassaolevia perheitä paapotaan. En ihan näe linkkiä näiden välillä.

-3

No sitten et näe, ei voi mitään.

Vierailija
16/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-3

Huoh.

-3

No sitten et näe, ei voi mitään.

Hyvä argumentti. :D

-3

Vierailija
17/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ne normipaikat ovat onnettoman kapeita ja osa ei saa autoaan ruudun keskelle, joten autosta ei tahdo päästä ulos. Meillä on hiukan keskivertoa isompi auto (Volvo XC90) ja satunnaisesti joutuu käyttämään sitä perheparkkia, vaikka perhe olisikin kotona.

Opetteleppa ajamaan. Kun mä saan mun Q7:n mahtumaan niihin ihan tavallisiin ruutuihin ilman mitään ongelmaa.

Vierailija
18/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä on isompiakin murheita. Valitettavasti.

Vierailija
19/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö se riitä, että ruudun kohdalla lukee, että perheparkki? Onko invaparkkien kohdalla sama juttu?

Vierailija
20/118 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta perheparkit on hyvä juttu ja soisin niiden jäävän heidän käyttöön, jotka oikeasti tarvitsevat niitä. Pienten kanssa tarvitsee tilaa ja itselläkin on turvallisempi ajaa parkkipaikalla, kun alle metrin mittaiset ei tule yllättäen eteen.

Itse olen jättänyt niihin autoni, kun olen käyttänyt omaa vanhempaani kaupassa. Hän on huonokuntoinen, tarvitsee tilaa päästäkseen autosta eikä jaksa kävellä kuin lyhyitä matkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan