Monet Ihmiset jotka aikanaan ovat olleet hyvännäköisiä
Tuntuu, että se kuvitelma omasta vetävyydestä säilyy, vaikka ikää tai painoa olisi sittemmin tullut huomattavasti lisää. Ainakin puhutaan ja käyttäydytään siihen malliin.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaveri, joka on nykyään aika reippaasti ylipainoinen. Olen nähnyt hänestä kuvia nuorempana, ja hän oli kyllä ennen tosi kaunis ja aika hoikka.
Kuitenkin tämä työkaveri on lihomisesta ja ikääntymisestä huolimatta edelleen jotenkin tosi puoleensavetävä. Vaatteet ovat kauniita, tukka aina hyvin leikattu ja ennen kaikkea hänellä on sellainen vapautunut, iloinen ja luonteva käytös. Hän myös liikkuu viehättävästi niin painavaksi ihmiseksi.
Itse ajattelen, että siinä on mainio esimerkki ihmisestä, jonka viehättävyys syntyy karismasta, hyvästä itsetunnosta ja tietynlaisesta varmuudesta - ei kiloista tai rypyttömyydestä. Ehkä hänen on helpompaa olla niin luonteva, koska hänellä on sellainen viehättävän ihmisen identiteetti? Ehkä hän on (aiemman) kauneutensa takia saanut muilta niin hyvää kohtelua, että hänellä on varaa olla kaikille mukava ja herttainen - ei tarvitse ikinä kyräillä piikit pystyssä.
Siis sä olet lesbo vai ?
Zinc
Siis huomasitko ettei tässä mainittu kenenkään henkilön sukupuolesta mitään?
Zonc
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä palstaäämyillä.
Täälläkin on moni nainen sanonut olen kaunis yli nelikymppinen nainen.
Heeehooo..
No ethän ole.
Zinc
Kumma ettei missikisoissa ole neljäkymppisiä ryppynaamoja. Sitäpaitti monet miehet saattavat säilyä rypyttöminä 6kymppiin saakka ja jopa senkin jälkeen osasta tulee vielä hopeakettuja.
Naisilla näin ei käy .. 6kymppinen eukko näyttää aina jo mummolta.
Mun pelkät rypyt ei ole se juttu. Miehillä varsinkin takapuolen katoaminen ja kaljuuntuminen tekevät papparaisen näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tapasin miehen, ei mikään romanttinen tapaaminen, vaan ihan satunnainen keskustelu. Kertoi täyttäneensä äskettäin 50 vuotta ja kertoi, miten kaverit ovat sanoneet, ettei häntä uskoisi sen ikäiseksi. En kommentoinut asiaan mitään, koska osaan käyttäytyä (olen häntä pari vuotta nuorempi nainen, en yleensä tykkää ilkeillä). Ajatukseni kyllä oli "kyllä näytät jopa 55-vuotiaalta". Lihava hän ei ollut, mutta syvät uurteet naamassa, kaljuuntuva päälaki ja reippaasti alkoholia käyttäneen näköinen. Onkohan miehillä joku joukkoharha, että he pitävät selkeästi ikääntynyttä miestä nuorekkaan näköisenä? Tai sitten ovat sanoneet lohdutuksen sanan em. miehelle.
Moni ihminen ei tiedosta, miltä oikeasti näyttää muiden silmään. Kun näkee peilistä oman naamansa päivittäin, ei huomaa hiljalleen tulevia vanhenemisen merkkejä. Sitten kun kadulla törmää entiseen luokkakaveriin tms. tuttuun vuosikymmenien takaa, ajattelee mielessään että ”herranen aika kun tuokin on vanhentunut, onneksi en itse näytä tuolta”. Ja se toinen ajattelee täsmälleen samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin nämä keski-ikäiset naikkoset, jotka meikkaavat vahvasti ja pukeutuvat tissityrkkytoppeihin ym. rytkyihin poikkeuksetta todellakin kuvittelevat näyttävänsä nuoremmilta kuin ovatkaan. Runsas meikki ei nuorenna ketään päinvastoin ja ne nuorisovaatteet on ihan hyvä jättää niille rypyttömille nuorille.
Ja kymmenen keski-ikäistä itseään kuumaksi luulevaa alapeukutti tätä . Uskokaa jo, viisikymppinen ei näytä nuorelta ilman kirurgia vaikka mitä kuvittelisitte. -ohis-
[quote d=Vierailija]Me kaikki ikäännymme, mutta on se karseaa katsottavaa, kun oikein ruma (ja jos vielä tähän päälle tyhmä ja lihava) ihminen kuvittelee liikoja itsestään ja esiintyy huomiotaherättävän itsevarmasti. Hävettää hänen puolestaan...[/quote]
Juuri näin tekisi mieli kyllä pot.kia järjeä näiden onttoihin kalloihin.
Ja toi sama pätee muutenkin. Kaikki kommentit s
Jää takaraivoon. Esim jos mä laihdutan, ja ihmiset kommentoi mulle et ootpa sä hoikka ja timmi, m
En mä tunne itteäni sellaseks. Vaan mä nänä sen vanhan. Sit jos lihon ja oon ollu hoikka, ja ihmiset kommentoi ootpa sä lihava, nii mä ihmettelen et häh?? Enklö mä ollukkaa hoikka? Silmä ja oma tintemus ei todellakaan automaattisena käänny erilaiseksi jos ihminen muuttuu vaikka ulkoisesti. Kokemusta mm. 40 kilon pudottamisesta ja siitä et se miltä näytin, oli täysin eri ku mielikuva itestäni. Se mielikuva itestäni oli se, millanen mä olni ollu vuodet, eikä se uus minä. Sama varmasti myös muissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki ikäännymme, mutta on se karseaa katsottavaa, kun oikein ruma (ja jos vielä tähän päälle tyhmä ja lihava) ihminen kuvittelee liikoja itsestään ja esiintyy huomiotaherättävän itsevarmasti. Hävettää hänen puolestaan...
Muista hävetä myös itseäsi ettei toisten tarvitse hävetä puolestasi.
Ai ettäsen että tekee höpöä, kun kalikka kalahtaa.... :o)))))))))
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä palstaäämyillä.
Täälläkin on moni nainen sanonut olen kaunis yli nelikymppinen nainen.
Heeehooo..
No ethän ole.
Zinc
Kumma ettei missikisoissa ole neljäkymppisiä ryppynaamoja. Sitäpaitti monet miehet saattavat säilyä rypyttöminä 6kymppiin saakka ja jopa senkin jälkeen osasta tulee vielä hopeakettuja.
Naisilla näin ei käy .. 6kymppinen eukko näyttää aina jo mummolta.
Olet öyhöttäjä, perus negatiivinen ihminen joka kuuntelee vain omaa öyhötystään. Tälläiset ihmiset tekee pahaa muille, he levittävät negatiivista kuraa muille ja purkavat omaa pahaa oloaan. Olet hyvänolon ja positiivisuuden vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan ymmärrä. Eli jos on ruma ei saisi olla hyvä itsetunto? Tarkoititko tätä?
"Hyvä itsetunto" tarkoittaa, että kykenee tarkastelemaan itseään jotakuinkin realistisesti. Se ei ole sitä, että perusteettomasti ajattelee olevansa jotakin, mitä juuri kukaan muu ei näe henkilön olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, ihmisten on vaikea nähdä itseään realistisesti. Ympäristö yleensä korjaa asian.
Ja siinä se tekee väärin, koska hyvä itsetunto on iso osa ihmisen karismaa.
Kauneus on siinä sivuseikka.
Ai, ympäristön pitäisi elää mukana ihmisen harhassa? Hyvä itsetunto ja karisma ei ole valheellisen omakuvan varassa. En tarkoita, että ketään saisi haukkua mutta kyllähän ihmisten epäsuora, sanaton palautekin paljastaa mitä sinusta ajatellaan.
Itsensä on muuten tosi vaikeaa nähdä sellaisena kuin miltä oikeasti näyttää. Mä ainakin näen peilistä itseni paljon nuoremman näköisenä kuin olen. Sitten kun näen valokuvan itsestäni, niin järkytyn kun näen miltä oikeasti näytän.
Joku mainitsi "viehättävän ihmisen identiteetin". Siihen liittyy oletuksena muiden ihmisten positiivinen suhtautuminen, ei ole syytä odottaa torjuntaa ja on tottunut ihailuun. Tämä usein näkyy positiivisesti siten, että ihminen on ystävällinen ja avoin myös itse muita kohtaan, mutta voi se jäädä kielteisellä tavallakin "päälle" ja siihen voi liittyä omahyväisyyttä ja itsetietoisuutta. Silloinkin, kun ulkokuori on jo "rapistunut". Odotetaan edelleen sitä samaa palvontaa ja kuvitellaan kateutta sekä tasokkaampien (paremman sanan puutteessa) kumppanien olevan kiinnostuneita kuin enää olisi realistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan ymmärrä. Eli jos on ruma ei saisi olla hyvä itsetunto? Tarkoititko tätä?
"Hyvä itsetunto" tarkoittaa, että kykenee tarkastelemaan itseään jotakuinkin realistisesti. Se ei ole sitä, että perusteettomasti ajattelee olevansa jotakin, mitä juuri kukaan muu ei näe henkilön olevan.
Joo, ja on sinut itsensä kanssa. Hyväksyy niin omat puutteensa kuin hyvätkin puolensa.
Se on se, kun sitä ihmistä näkee koko ajan, ei hänen vanhenemistaan ja muuttumistaan huomaa vaan hänet näkee aina sinä samana tyyppinä jostain nuoruudesta - eikä johonkin lisääntyviin ryppyihin kiinnitä mitään huomiota. Voi tosiaan saada ihan eri ikäarvion jos laittaa tämän henkilön jonkun tuntemattoman eteen ja pyytää arvioimaan ikää.