Parisuhde resurssien yhdistämiseksi
Ihmettelen suuresti sitä, miksi parisuhteet liki pelkästään solmitaan tunnesyistä. Kahden ihmisen palkan ja muiden resurssien yhdistäminen helpottaa valtavasti elämää. Kun toinen ei ehdi hoitaa jotakin, toinen voi ehtiä, kun on sairaana, toinen hoivaa. Kummallakin on erilaisia taitoja ja kontakteja, joista kumpikin hyötyy. Kotityöt puolittuvat ja aina on seksiä ja seuraa. Rahatilanne paranee merkittävästi. Vaikkei alussa niin suuria tunteita olisikaan, niin kyllä tällaisesta koalitiosta tunteidenkin muodossa jotakin seuraa. Kun miettii toisen hyvää ja hän tekee samoin,luvassa on mukavia aikoja, vaikkei niin suurta tunnetta alussa olisikaan.
En aio koskaan erota, koska elämäni on nyt niin mukavaa, etten vaihtaisi sitä minkäänlaiseen ihastumiseen. Jos toinen on mukava ja helppo tyyppi, kannattaa ehdottomasti elää parisuhteessa.
Kommentit (13)
En haluaisi seksiä ihmisen kanssa, jota kohtaan en tunne halua ja intohimoa. En kaipaisi sellaiselta ihmiseltä edes läheisyyttä. Eli tuollainen resurssisuhde olisi parempi, jos se olisi ihan kämppissuhde esimerkiksi samaa sukupuolta olevan läheisen ystävän kanssa. Silloin olisi mahdollisuus myös pitää samaan aikaan silmät auki siinä toivossa, että löytää sellaisen ihmisen, johon ihastuu.
En todellakaan haluaisi myöskään olla kumppanilleni vain joku, jonka kanssa hän elää, jotta elämä olisi helpompaa.
Miksi tuollaiseen järjestelyyn tarvitsee "parisuhteen"? Eikö sitten voi vaikka muuttaa ystävän kanssa kämppiksiksi? Seksi jäisi toki pois silloin, mutta aika harva muutenkaan haluaa seksiä joltain johon ei ole rakastunut tai ihastunut. Eipähän olisi pelkoa pettämisestä.
Miten voit harrastaa seksiä ihmisen kanssa, johon sinulla ei ole mitään tunteita?
Ei kannata. Kun rakkaussuhtessakin alkaa toisen outoudet nyppiä, mieti miten paljon nopeammin ne nyppii ilman rakkautta.
Sitäpaitsi yhdessä asuessa toisen tulot vaikuttaa etuuksiin. Teidän oletetaan elättävän toisenne.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit harrastaa seksiä ihmisen kanssa, johon sinulla ei ole mitään tunteita?
A) missä sanottiin, että ei ole tunteita
B) missä sanottiin, että harrastetaan seksiä
C) ihan hyvin, jos haluaa seksiä.
En koe että tarvitsisin elämääni toista ihmistä pelkkien resurssien ja helppouden vuoksi. Ei yhden ihmisen taloudessa kotitöitä ole kovin paljon hoidettavana. Ja oma palkkani on sellainen että pärjään yksinkin mainiosti. Elämäni voisi olla jopa "helpompaa" ilman miestäni ja rahaakin olisi käytettävissä itseeni enemmän. Miehen tulot freelancerinä ovat epävarmat ja paljon pienemmät kuin minun. Olen miehen kanssa koska rakastan, en siksi että mies olisi joku kätevä kodinkone joka helpottaa arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) missä sanottiin, että ei ole tunteita
B) missä sanottiin, että harrastetaan seksiä
C) ihan hyvin, jos haluaa seksiä.
On tunteita eli kyse ei olekaan resurssisuhteesta. OK. Ja ihan itse kirjoitit "Kotityöt puolittuvat ja aina on seksiä ja seuraa."
Et tainnut loppuun asti ajatella asiaa. Itse en edelleenkään harrasta seksiä kuin ihmisten kanssa, joita kohtaa on tunteita ja nyt tarkoitan ihan erilaisia tunteita kuin ystäviä tai omia vanhempia kohtaan tunnettuja.
No siis minulla ei ollut seksiä kuin todella harvoin eikä se ollut laadullisesti kovin hyvää. Sen sivujuonteena sain kärsiä miehen tolkuttomasta mustasukkaisuudesta, koska itse pihtasi seksiä niin kuvitteli minun hakevan sen muualta.
Hän myös kommentoi ja paheksui ja yritti kontrolloida rahankäyttöäni, joten sinkkuna minulla on rahaa käytettävissä mihin itse haluan. Lisäksi olen saanut paljon kauniimman ja harmonisemman kodin, sekä ulkonäöltä että tunnelmalta.
Aika heikosti pitää olla asiat, että lähtee suhteeseen resurssien vuoksi.
Ei mulla ole mitään sellaisia materialistisia toiveita, mihin omat tuloni eivät riittäisi. Hyvin riittää rahaa säästöön ja sijoituksiinkin. En myöskään ole tehnyt elämästäni niin kiireistä, että en ehtisi hoitaa omia asioitani. Kun olen ollut sairaana ja tarvinnut hoivaa, olen ollut sairaalassa. Kotona sairastaessani mua ei tarvitse hoivata. Jos tarvitse jotain sellaista taitoa, mitä ei itselläni eikä kenelläkään lähipiiriini kuuluvalla ole, palkkaan ammattilaisen. Yhden hengen taloudessa kotitöiden määrä ei ole niin suuri, että siitä ei yksin selviäisi. Ei ole tarvetta puolittaa. Viihdyn kotona oikein hyvin yksin, en tarvitse kotiini seuralaista. Jos haluan seuraa, joko kutsun jonkun kylään tai menen jonnekin, missä tapaan muita ihmisiä. Seksi olisi siis ainoa syy parisuhteeseen enkä harrasta seksiä muuta kuin tunnesyistä.
Ihan sama, vaikka ap ei aikoisi erota koskaan, kun se toinen osapuoli voi. Kyllä siinä parisuhteessa ne tunteetkin tarvitaan tai toinen osapuoli hilpaisee jossain vaiheessa tunteittensa perään.
Siinä mielesså tuo olisi kätevää, että jos toinen ei miellytäkään, niin ois helppoa vaan vaihta toiseen.
Kuinkas paljon noita miehiä on tarjolla resurssisuhteeseen, missä antavat auliisti hoivaa ja seksiä ja tekevät puolet kotitöistä ja antavat auliisti rahaa yhteiseen hyvään ilman jatkuvia kompromisseja? Nehän on sitten ihan helmiä verrattuna moneen rakkausliittomieheen.
En ikinä olisi muuttanut resurssien vuoksi yhteen minkään "joku vaan"-tyypin kanssa, koska voi yhdistää myös intohimon, rakkauden ja resurssit. Hyvin onkin kestänyt tällä kombolla jo yli 20 vuotta.