Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini vähättelee

Vierailija
11.02.2020 |

Eli teini-ikäinen, 16v lapseni vähättelee työtä jota teen, ei usein, mutta useampaan kertaan eri yhteyksissä todennut miten minä vain sitä ja tätä yms. Tämä on alkanut nyt hieman kaivelemaan minua🤔 😟
Miten sinä reagoisit vastaavaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene siihen mukaan, koettelee vaan rajojaan. Sano vaikka, että kaikki työ on arvokasta ja sillä työllä olet kustantanut hänen elämänsä.

Vierailija
2/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylimääräistä rahaa ei ainakaan tarvitse antaa kun eihän sitä noin surkeasta työstä lapsille jaettavaksi riitä, valitettavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä abortin ajoissa

Vierailija
4/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuittaisi siihen varmaan isänsä palkasta joka parempi kuin omani. Olenkin ollut kuin "ei mitään", todennut välillä raakaa faktaa miten työni on kaikkea muuta kuin "kahvilla istumista", mutta ei vaikutusta. Sellaista vähättelyä ja rumasti puhumista nimenomaan minua kohtaan on muutenkin hällä ilmassa ja varsin "epäkunnioittavia" ja töykeitä lausahduksia. Kuuluu ikäänkin, mutta nyt alkanut ns tökkimään.

Ap

Vierailija
5/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, menee ohi.

Vierailija
6/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hänelle kaikella rakkaudella että ajatteletpa työstäni mitä vain, niin olen onnellinen kuitenkin.

Vierailija
7/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla, menee ohi.

Njaah, tätä on jatkunut varmaan lähemmäs 1v ajan ellei ylikin.

Ap

Vierailija
8/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa auktoriteetti takaisin.

Vierailija
9/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuittaisi siihen varmaan isänsä palkasta joka parempi kuin omani. Olenkin ollut kuin "ei mitään", todennut välillä raakaa faktaa miten työni on kaikkea muuta kuin "kahvilla istumista", mutta ei vaikutusta. Sellaista vähättelyä ja rumasti puhumista nimenomaan minua kohtaan on muutenkin hällä ilmassa ja varsin "epäkunnioittavia" ja töykeitä lausahduksia. Kuuluu ikäänkin, mutta nyt alkanut ns tökkimään.

Ap

Jos teinin jutut on alkanut tökkimään, niin kannattaa palata muistelemaan sitä omaa nuoruutta tuossa iässä.

Ja sanon tämän hyvällä. Se jotenkin helpottaa.

t. kolmen teinin äiti

Vierailija
10/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää vaan provosoida, älä lähde mukaan.

Eihän miehesi vähättele työtäsi tai sinä itse?

Itse varmaan aikani antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mut jos vaan jatkuis ni napauttaisin jonkun kuitin.

Vierailija
11/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos teinin jutut on alkanut tökkimään, niin kannattaa palata muistelemaan sitä omaa nuoruutta tuossa iässä.

t. kolmen teinin äiti

En koskaan laukonut vastaavia omalle äidilleni, mikä ei kyllä sinänsä ihme ollutkaan hänet huomioiden. Sinusta siis moinen on ihan fine ja normisettiä, teilläkin tapahtuvaa? Jotenkin itsestäni tuntuu ettei (enää)'ole ja tämä on nuorempi teinini.

Ap

Vierailija
12/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, ei vähättele itse työtä (joskus palkkatasoa kyllä ja työoloja) muttei myöskään koskaan puutu teinin kommentointeihin.

Ap

Vierailija
13/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

t. kolmen teinin äiti

En koskaan laukonut vastaavia omalle äidilleni, mikä ei kyllä sinänsä ihme ollutkaan hänet huomioiden. Sinusta siis moinen on ihan fine ja normisettiä, teilläkin tapahtuvaa? Jotenkin itsestäni tuntuu ettei (enää)'ole ja tämä on nuorempi teinini.

Ap

En ole tuo vastaaja, mutta ei tuo tietenkään ole fine, mutta normaalia kuitenkin. Anna olla, älä välitä. Menee ohi aikanaan.

Mieti, että samoin kuin uhmaikäinen, niin teinikin uhmaa sitä kaikkein rakkainta ja läheisintä kohtaan. Teinin "on pakko" ottaa etäisyyttä ja uhmata kasvaakseen erilliseksi, itsenäiseksi aikuiseksi.

Se on kovaa, kummallekin. Mutta älä sinä mene tuohon mukaan.

Vierailija
14/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kans asuttiin teinin mielestä slummissa ja mutsin vaatteet oli ihan hirveitä rääsyjä ja palkka surkea. Ja vanhemmilla on " velvollisuus ostaa lapsilleen uusi kännykkä joka vuosi"

Nyt opiskelijatyttö asuu solussa ja elää opintotuella jne. Ja on ääni muuttunut kellossa.

Vierailija
15/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä nyt vielä on haaveita uljaasta työstä, josta saa hyvää palkkaa. Ja niin sen kuuluukin olla! Kuuluu vielä olla haaveita parantaa maailmaa ja tehdä työtä, joka on seikkailu itsessään.

Vierailija
16/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele miehen kanssa asiasta, ehkä hän ärähtäisi vähän?

Vierailija
17/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oppilaat sanoo samaa aina välillä, miksi en mene oikeisiin töihin ym..

Vierailija
18/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kans asuttiin teinin mielestä slummissa ja mutsin vaatteet oli ihan hirveitä rääsyjä ja palkka surkea. Ja vanhemmilla on " velvollisuus ostaa lapsilleen uusi kännykkä joka vuosi"

Nyt opiskelijatyttö asuu solussa ja elää opintotuella jne. Ja on ääni muuttunut kellossa.

Meilläkin tyttö teininä aina moitti asuntomme värejä. Nyt opiskelijana jouluna kotona keittiössämme huokaisi, kuinka hän on aina niin viihtynyt täällä, kuinka meidän keittiömme on ihan hänen lempipaikkansa :D

Vierailija
19/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän on tuollaisen asenteen oppinut? Eihän vain isältään? Ei olisi ensimmäinen kerta kun isä vähätteleitiä lasten kuullen.

Vierailija
20/23 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini voi haluta että voisi olla ylpeä sinusta. Kerro sille miksi olisi syytä, ja samalla kerrot ettei kaikkea voi saada samaan pakettiin. Esimerkiksi itse autan työkseni muita, mutta liksassa ei ole kehumista. Työ on minulle merkityksellistä ja palkitsevaa vaikka näyttäytyy monelle b-luokan hommana.