Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ~ ♥ ~ Juhannuksen viettoon TAMMENTERHOT ~ ♥ ~ ♥

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne: Olen pahoillani puolestanne! Voimia oikein paljon!! VEtää sanattomaksi tällaiset uutiset.. *halaa*

beijaflor: Mahtavaa että sulla kaikki oli hyvin!

Juups täällä paistaa aurinko tällä hetkellä ja vissiin kuurosateita luvassa tääle päivälle. Aateltiin pyörähtää mummolassa viettään juhannusta, siellä on mun sisko tullut Ruotsista perheineen lomalle. Mies joutuu menemään huomenna aamuvuoroon, viideltä herätys. Eipä sitä kauan sitten valvota....

Onneksi mun vanhemmat asuu täs samalla paikkakunnalla, minne ollaan menossa.

Aateltiin että jos sitä tänään ois kertonut että meille tulee kolmas. En tiiä ovat varmaan jo arvanneet.. siskokon kysyi n.pari viikkoa sitten että odotatko. Valehtelin ihan pokkana että en. En halunnut vielä silloin kertoa kun en ollut käyny neuvolassa ja niitä sydänääniä en ollut kuullut.

Mulla aika helppoa tämä raskaus, kun oireita ei ole, muuta kuin että nukuttais paljon. Hemoglobiini oli 118 ja ei ollut puhetta että pitäis alkaa syömään rautaa. Kuka se sanoikaan että sen terkka oli suositellut raudan syömistä jos hem. alle 120?? Ei tuu nyt mieleen..

annetaampa muille vuoro..

melum ja vauvaliini 12+5

Vierailija
2/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jäi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hemoglobiini 113 ja sanoi, ettei vielä saa mitään lisärautaa ottaa. vasta myöhemmässä vaiheessa.

kuinka moni on muutes kertonut jo vauvauutisesta?? minä kerroin rv7..

rv8+5 ensiviikolla ensimmäinen lääkäri aika :)

Vierailija
4/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Emma [color=violet]mie en oo nähny vielä yhtään vauvaunta. Tosin en muistaakseni nähny niitä pahemmin tyttökään oottaessa, ku vasta loppuvaiheessa.

[color=blue]Honey [color=maroon]mulla jäi kysymättä saako np-ultraan ottaa esikoista mukaan, mutta en sitten soittanu uuestaan. Päätin, että mukava mennä ukon kans ihan kahestaan. Ja kai sitä jotenki varautuu samalla myös, että jos on huonot uutiset niin saa käsitellä sitä hetken aikaa " rauhassa" .

[color=blue]Sulina [color=violet]pysy vain joukossamme :) Ikäväähän se on ykskaks porukkaa vaihtaa, kun jo tutuiksi on alkanut yhen joukon kanssa tulemaan.

[color=blue]PetraPanin galluppiin [color=maroon]etten ole ostanut ä-vaatteita. Pari paitaa tilasin Halensilta joilla voin masua peitellä katseilta ;) Nyt kun on onneksi kesä niin ryppyhametta ja kietasuhamosta on helppo pitää. Muutamat housutki onnneksi löytyy mitkä ei kovin heti ala puristaan.

[color=blue]DreamOne [color=violet]olen niin pahoillani *halaa* sanoja ei tässä tilanteessa tarvitsekaan muilta löytyä, kunhan vain on olkapäitä tarjolla. [color=blue]Ardisia [color=violet]mielestäni sanoi hyvin, että kunpa kukaan ei joutuisi kokemaan keskenmenoja vaan ennemmin negoja. Itsellä vielä niin tuoreessa muistissa viime vuoden tuulimuna ja varhainen km, että vaikka nyt tilanne on mikä on niin kyllä nuo tapahtumat on jälkensä jättäneet.

[color=blue]Perhonen [color=maroon]toivottavasti väärä hälytys tuo np-turvotus bdbdbdbdbdbd. Ihanasti kyllä tuo kätilö oli sinulle sanonut ja varmasti tietää mistä puhuu. Koeta olla kuin et oliskaan (olipa fiksusti sanottu), koska liika huolehtiminenkaan ei ole hyväksi. Onneksi sinulla on mies tukena ja turvana :)

[color=blue]Onnea kaikille, jotka kävi onnistuneesti ultrissa/neuvoloissa :) Ihanaa aina lukea hehkutuksia ja hyviä uutisia. Toivottavasti ne onnensäteet jakautuu meille kaikille niitä tarvitseville.

[color=darkviolet]).( Eilen illalla tosissaan oli öklötystä. Ukkokin sen huomas. Ruokailu ehkä siirty liikaa ja sitten oli univelkaa. Illalla en voinu syönnin päälle muuta ku maata, joten meninki sit hyvissä ajoin nukkumaan. Tässä sellasen reilun tunnin oon ollu nyt hereillä kunnolla. Akka kyllä kävi herätteleen, mutta onneksi ukko alko aamupuuhiin ja mie sain kääntää kylkee :)

Nyt ei tarvi onneksi aatella mitään kotiaskareita eikä stressata mitään, että ihan lonkkaa aion vetää nämä kolme päivää! Juhannuskoivut haetaan jostai porraspieleen, mutta niitä korkeintaan lähen valitseen. Jos sitäkään. .

[color=blue]GALLUPPIA [color=darkviolet]Onko terhokkaat ostaneet alkoholittomia juomia, jos niin mistä löysitte? Ite yllätyin, ku alkossa oli niin surkee valikoima. Joko punkku tai valkkari (missä saattaa olla puol % eli ei mun mielestä alkoholitonta sillon) ja kuten niin fiksusti myyjä sanoi " että sitten tietenki nuo limukat" :D Sillä tais olla jo juhannusvaihteella aivot tai ainaki mun mielestä ihan ihme kommentti :)

No enivei. . .ruokakaupasta sitten löysin 0% olutta mitä otin muutaman tölkin. Mutta pitääkö niissä niin isolla lukee ALKOHOLITON ja 0%. Ketä niillä pystyy hämään, jos tarve vaatii. No onneks omalla porukalla ollaan jussi, mut silti. Sinällään, että mulla yhtään tekis mieli etes olutta oli siinä prossia tai ei. Mulla on periaate etten korkillistakaan ota mitään missä alkoholia, joten. . Ja eilen oli illalla niin öklöolo etten ois kestäny mitään olusten hajujakaan.

Nyt jos lähtis pihalle, että heräis tähän päivään.

Hauskaa Juhannusta kaikille. Vaikka käyn täällä varmaa pyörähtelemässä sillon tällön.

Zatu ja hahmo 10+4

Vierailija
5/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhonen: Tsemppiä nyt tulevaan viikkoon. Jostain olin lukevinani, että alle 3 niskaturvotus on vielä ihan " ok" . Toivotaan täällä kovasti, että kaikki on hyvin!!!Olet ajatuksissa ja peukut ja varpaat on pystyssä.

Juomagalluppia: Haikeena eilen kävelin siiderihyllyn ja alkon ohi. En yleensäkään juo kuin yhen tai kaksi silloin tällöin, tai ruuan kanssa viiniä, joten ei tää kyllä hirvee uhrautuminen oo:) Mutta en oo ostanu alkoholittomia, kun voin ihan hyvin juoda mehua kun ei tartte ketään hämätä. Äiti ja anoppi on lantraillu häitä varten omenamehua ja vichyvettä ja keksineet " seossuhteen" jolla se on ihan skumpan väristä:) Sitä sitten kilistelen ensi viikolla. Toi kohdun koko-kriisijuttu pelästytti mut niin pahasti, että en halua enää kellekään kertoa raskaudesta vaikka maanantaina tulee 12 viikkoa täyteen. Alunperin oltiin ajateltu, että häissä kerrotaan uutinen, mutta ainakaan tällä hetkellä mua ei yhtään huvita.

Juhannusta vietellään kotona, kun mieskin tuli kahen viikon työrupeaman jälkeen eilen kotiin. Huomenillalla lähetään jo pääkaupunkiseudulle ja seuraava viikko meneekin sitten hääjärjestelyjä hioessa. Ihan hullua, että ne on jo ensi viikon lauantaina eikä meillä oo edes sormuksia vielä:)

No niin, annetaanpa vuoroa seuraavalle:)

Beijaflor rv11+4

Vierailija
6/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti teille kaikille osanotosta, lohdutuksen sanoista ja myötätunnosta, onpas ollut ihana lukea viestejänne. Vuolaasti olen itkenyt niitä lukiessani. Vaikka tuntuu ettei mikään tätä tilannetta helpota, silti kirjoituksistanne saa pientä toivenvirettä ja uskoa tulevaan. Vaikka suurelta vääryydeltähän tämä tuntuu jo aiemman keskenmenon vuoksi. Tämä tuulimuna-mahdollisuus ei edes käväissyt mielessä, oikesti. Kyllä sitä nyt jo luotti siihen että tällä kertaa vaavi meille suodaan. Mutta täytyy sanoa, että tutkimattomat ovat herran tiet, vaikka en niin uskonnollinen olekaan.

Toivon teille kaikille rauhaisaa ja onnellista odotusta. Ja Omppu, olet myös ajatuksissani. Halit teille kaikille!

Vierailija
7/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie täällä töissä taas istuskelen 7-19, onneksi kello alkaa lähennellä tuota seitsemää, niin pääsee kotha kotiin rentoutumaan ja sitten vasta tiistaina töihin ja ensi viikon jälkeen alkaakin kauan odotettu kesäloma! :)

Pahoinvointi on tosiaankin vähentynyt huomattavasti! Aivan ihanaa. Mieskin on huomannut, että olo on parempi. Väsymys vaivaa edelleen ja iltaisin alkaa yheksän maissa väsyttämään niin kovin, että pitää mennä nukkumaan. Nyt on pari yötä mennyt tosi katkonaisesti, kun on ollut niin kuuma. Onneksi nyt ilmat vähän viilenivät, niin jos vaikka sais nukuttua paremmin.

Meillä on tiistaina np-ultra. Ihana päästä katsomaan pikkuista. Saas nähdä, onko saman kokoinen kuin esikoinen np-ultrassa. Esikoisen kanssa käytiin ultrassa vähän aikaisemmin, taisi olla 12+3, nyt tulee 12+4. Meillä muuten lukee np-ultraohjeissa, ettei pieniä lapsia mielellään saisi ottaa mukaan tutkimukseen, kun se on niin tarkkaa hommaa.

Alkoholittomista juomista: kaupoista löytyy hyvää alkoholitonta päärynäsiideriä, merkkiä Kopparbergs. Miusta tosi maukasta, aika makeaa, jos sellaisesta tykkää. Mies osti alkoholittomaan booliin tarpeita, niin nautiskelen sitten varmaan sitä ja tavan limpparia.

DreamOnelle pahoittelut! Harmi, että tammikuisia vieläkin tippuu. :(

Kaikesta huolimatta rentouttavaa juhannusta kaikille!

T: Monttu

Vierailija
8/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista juhannuspäivää tammenterhoille!!!!!

Tulikos railakkaasti juhlittua Jussia??? =)

Täällä syötiin hyvin, saunottiin ja uitiin ja sit katsottiin leffaa ja painuttiin pehkuihin....paitsi...isäntä, joka jatkoi matkaa kaupunkiin ja oli kotiutunut kolmen maita, oli vähän väsynyt mies navetalla =) Nyt makaa tyytyväisenä sängyn pohjalla. Me neitin kanssa katsotaan lasten ohjelmat ja sit lähdetään ulos hiekkalaatikolla ja tätiä kylään odottelemaan..

ON: on täysin kunnossa tänään ollut, ei voi valittaa mistään =)

Nyt puuron syöntiin

-E- 11+0!!!

Vierailija
9/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]No yhen alkoholittoman olusen join eli ihan 0%, ku siiderissä näytti olevan ehkä 0,03% niin sitä en ostanu. Enkä sidukan ystävä oo " normaalioloissa" lainkaan, joten en usko siitä pitävän mehumuodossakaan.

Eilen leivoin voisilmäpullia ja tein kunnon aterian, katoin pöydän ja sitten herkuteltiin. Sen jälkeen laitoin ukon kanssa kivijalkaan koristekiviä. Systerin porukka kävi päiväkahvilla, grillattiin ja saunottiin. Ukkoa yriteltiin houkutella kylille ja tuntu sitä harmittavan, ku oli sovittu kotijussista. Akka meni jo ysiltä untenmaille, joten kokot jäi näkemättä.

Öklötystä oli taas eilen illallaki. En saanu ku puolikkaan makkaran alas, tosin se oli " väärää" merkkiä mitä yleensä syön, joten silläki saatto olla osuutta asiaan. Mutta ei kyllä hirveesti saanu alas muutakaan ettei ois öllötystä ollu. Ihmeesti en vieläkään oo oksentanu.

Pitää lähtee aamusumpille, ukko tuhisee vielä peiton alla ja akka tietenki kattoo lastenohjelmia :)

Zatu ja hahmo (joka toivottavasti vahvistuu ma) 10+5

Vierailija
10/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tullut kovin rankasti juhlittua ainakaan täälläpäin ;) Eilen nimittäin ajeltiin pääkaupunkiseudulta melkein kuusi tuntia tänne Pohojanmaalle minun vanhempieni luo. Aika naatteja oltiin tuon ajourakan jälkeen, vaikka perillä oltiinkin jo alkuiltapäivästä, kun aamulla aikaisin lähdettiin.

Ilta menikin täällä minun vanhempieni luona grillaten, Mölkkyä pelaten (on muuten hauska peli, oletteko muut pelanneet?) sekä auringossa paistatellen. Muut joi olutta, viiniä, minä olin ihan vesi-linjalla.

Galluppiin: Minäkin olen todennut sen Kopparbergin alkoholittoman siiderin hyväksi. Ne tölkit ei edes eroa niin paljon alkoholillisista tölkeistä, että menee kyllä varmasti huijauksena sellaisten seurassa, joille ei raskautta vielä halua paljastaa. Maku on kyllä aikas makea, joten kaksi taitaa olla maksimi, mitä niitä saattaa kerralla juoda :)

ON: Kaikin puolin mallikas vointi. Kaikki ikävät oireet ovat selätetyt. Torstain piti aamulla vähän yökkiä, oliskohan johtunut ultran jännittämisestä.

Sulina + " papu" rv 13+2

Vierailija
11/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus meni täällä ihan koti oloissa, ja loppu illasta nukahtelin ja heräilin niin usein, että aamulla luulin olevan sunnuntai. Viime yö oli myös toinen kerta kun näin unta että tuleva lapsi on poika :) Itsellä on keskiviikkona np-ultra ja kamalasti jännittää, ja toivottavasti tällä kertaa saisin kuvia vauvelista mukaan, kun viime ultrassa en saanut..

Mutta kaikille mukavia juhannuspäiviä tasapuolisesti

Tiia & " kassu" rv11+3

Vierailija
12/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00FF00]Kyllä on osunut upeat ilmat tälle jussille vaikka säätiedotukset etukäteen povailivat vaikka mitä.

Täällä E-P:n alueella arska paistaa ainakin, tosin tuulee kohtalaisen navakasti. No eipä oo hyttysiä..[/color]

[color=FF8247]Zatun gallubbiin alkottomista: en ole ostanut. Siiderit jäivät multa muutenkin jossain vaiheessa tai oikeestaan ne vaihtuivat kuiviin. Tykkäsin smirnof ice tyyppisistä " limukoista" enemmänkin terassi-seurustelu juomana. Oluen kanssa on ollut aina se ongelma, etten ole kertakaikkiaan jaksanut koskaan juoda esim. tuoppia. Sitten kun sama tuoppi on tuntitolkulla niin se maku... Ruuan kanssa olen aikaisemmin tykännyt juoda viiniä lasin, joskus 1/2 pulloa olutta vähän riippunut ruuasta. Nyt ne on vaan kaikki jääneet, jotenkin tuntuu että 0% olut ei voi olla hyvää, koska ykkönenkin maistuu niin erilaiselta kuin " keppana" . Pitäisi kaiketi maistaa eikä tuomita etukäteen =)[/color]

[color=8B4789]Öklö olo on vähän hiipinyt takaisin mutta erilaisena. Nyt mun tuli ekaa kertaa perjantaina autossa tosi huono olo ja piti oikein pysähtyä jaloittelemaan. Sama juttu eilen vaikka tosi lyhyt lenkki tehtiin, ei voinut edes kuvitella mitään juhannusajelua :(

Kumma juttu, ei niinkään ruuan kanssa enää ole, pystyn syödä suht normaalisti, tosin makkaroihin en koskisi.

Sitten on tullut semmonen kumma paineen tunne alapäähän eikä oikein tiedä että tuntuuko se selänpuolella vai etupuolella. Jalat ovat nivusista jännän puutuneet tai semmonen levoton tunne, että pitää " koko ajan" heilutella. Onko teillä muilla tuommosia uusia tai muuttuneita tuntemuksia??[/color]

[color=36648B] [b]Onko teillä tietoa, mitä melu saattaa näillä viikoilla aiheuttaa vai aiheuttaako mitään??[/b] Pitäisi viikon päästä mennä kisoihin enkä tiedä että voinko edes mennä mahtavan melun vuoksi. Tietysti unohdin asiasta kysyä neuvolasta kun kävin..niin siis kysessä on sitä autourheilua.[/color]

Yhtä aurinkoista loppujussia ja juhlitaanhan maltilla !!!

Mary rv 10+3

Vierailija
13/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää juhannuspäivää kaikille!

Kirjoittelen ekaa kertaa tänne tammikuisten pinoon, kun nyt vasta tieni tänne löysin. Onhan tuota odotusta vielä kaksi kolmannesta jäljellä :)

Minä en ollut uskoakseen todeksi koko odotusta, kun ekaa odotellessa oli paljon voimakkaampia oireita raskaudesta. Nyt olen voinut niin hyvin, että oli aika uskomaton tunne nähdä ultrassa, että pikkuinen sieltä tosiaan huiskutteli äidille! Meillä on siis entuudestaan 07/05 syntynyt poika, joka kovasti harjoittelee kävelemistä, mutta ei vielä kävele itse. Lapsille tulee ikäeroa aika tarkalleen 1,5vuotta.

Tähän mennessä odotusta olen käynyt siis kerran neuvolassa, jossa ei vielä sydänääniä kuultu, kun oli niin aikaiset viikot silloin vielä. Ultrassa kävin keskiviikkona ja siellä se pikkuinen tosiaan vipelsi kovasti. Kyllä sykäytti nähdä virkeä pieni ihmisalku.

Juhannusta ollaan vietetty anoppilassa maalla. Kokko poltettiin, makkaraa paistettiin, herkuteltiin kaikin puolin, käytiin veneilemässä. Oltiin suvun kanssa yhdessä. Itse sain vain jostain mahataudin ja olen saanut tämän päivää ravata vessassa alvariinsa. Olo on kyllä tosi hutera, kun mikään ei tunnu pysyvän sisällä. Tuli vain mieleen, että onko kellään tietoa, että mitä oireita listerioosi antaa?? Ei ole tullu mieleenikään, että voisiko se olla se.

Onneks saan levätä ja mies huolehtii meidän viikarista..:) Hyvää aikaa levätä ja kirjoitella läppärillä...

En ole kerinnyt tutustua tähän teidän systeemiin sen enempää, mutta jotain voisin vielä kertoa itsestä. (Ei kauhean loogista laittaa näin loppuun, mutta laitanpa kuitenkin.)

Olen siis 23v sairaanhoitajaopiskelija susirajan takaa Pohjois-Karjalasta. Opiskelut on nyt jäissä, kun olen ollut viime syksystä lähtien kotona poikaa hoitamassa. Nyt kun tämä toinen tekee tuloaan, ajattelin etten lähde vielä jatkamaan opintoja. Viime raskaus oli niin hankala, kun jouduin todella varomaan kaikkea liikkuimista, istumista, nostamista ja rasitusta yleensä, kun supisteli niin paljon. Supistelu sai aikaa koko ajan muutosta kohdunsuulla, joten varovaisuus oli tarpeen. Osastollakin tuli vietettyä aikaa. Nyt en edes uskalla lähteä kokeilemaan koulussa istumista, kun se oli todella hankalaa ekaa odotellessa. Se sai aikaan supistelua. Nyt jännäillään tämän toisen kanssa, että miten käy supistelujen. Mitään syytä niille ei löytyny.

Tällaisia tuli mieleen näin äkkiseltään. En osaa nyt oikein kommentoida vielä muiden juttuja, kun en ole päässyt hommaan vielä sisään. Toivotaan että tämä tästä selviää.

Tuisku ja rv12+3

Vierailija
14/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuiskua tammenterhoihin!

Listeria osuuteesi vastailen, kansanteryslaitoksen sivuilta löytyy yleisoireiden kuvausta seuraavasti:

" Aika listeriabakteeria sisältäneen elintarvikkeen

nauttimisesta oireiden alkamiseen vaihtelee viikon ja parin kuukauden välillä." " Raskaana olevilla listerioosi ilmenee kuumetautina, joka muistuttaa tavanomaista influenssaa (kuume, päänsärky, lihaskivut)"

Tuosta oireiden ilmaantumisesta on tosin sitäkin tietoa, että ne saattavat ilmaantua päivässäkin. " Voimakas suun kautta saatu tartunta voi aiheuttaa ripulin, raskauden aikana saatu sairaus voi muistuttaa flunssaa tai olla muuten vähäoireinen."

Terve ihminen ei bakteeriin yleensä sairastu, mutta raskaana oleville ja vastasyntyneille se on vaarallinen.

Hankalaksi bakteerin tekee se, että pakastaminen ei sitä tapa ja se lisääntyy jääkaappilämpötilassa. Se tuhoutuu vasta kun lämmitetään yli 70°C.

Tuommoisia hurjia juttuja.. tosin tässä nyt kyllä itse kullakin on gallubbien mukaan välillä ummettanut ja välillä sitten ollut kovinkin toimelias tuo vatsa =D

Mutta jos itsekä huolestuttaa niin aina kannattaa neuvolaan ottaa yhteyttä ja tarkistuttaa!

Mukavaa jussinjatkoa sinullekin,

Mary

Vierailija
15/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pinoudun. Ollaan oltu tytskyn kanssa evakossa kotosalta, kun suorittelen opintojen viimeisiä harjoitteluita toisella paikkakunnalla. Nyt tultiin kuitenkin kotiin juhannuksen viettoon ja pääsen koneellekin. Tosin ihan hyvää tehnyt olla erossa nettiyhteyksistä...

Olen aina silloin tällöin päässyt lukemaan muiden kirjoituksia ja ikäväkseni huomannut joidenkin tippuneen joukosta. Voimia teille! Oma ilo on kuitenkin saada jakaa odotus muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Neuvolassa olen käynyt kerran, mutta tuolla reissulla ei vielä kovin paljon viisaammaksi tullut. Np-ultraa tässä odottelen, tosin pitäisihän se ensin varata. Kovasti on raskaus tullut ilmi, vaikka ajattelinkin ensin pitää sitä salaisuutena pidempään. No eipä onnistunut, raskaus näkyy kuulemma silmistä.... Nyt siis viikot 8+6. On vaan JO NYT alkanut vaatteet kiristämään ja maha pullottamaan. Käsittämätöntä miten jo nyt. muilla?

Tässä pikaisesti kuulumisia tältä suunnalta. Menee hetki ennen kuin pääsee taas kärryille, mistä kaikesta täällä keskustellaan, joten siirryn lueskelemaan muiden juttuja.

Vierailija
16/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä : kyselit maha kasvusta, itsellä rv 11+3 ja normaalit farkut ja muut housut jouduin jättämään pois jo viikkoja sitten. Outoa sinänsä, neuvolassa sanottiin että ei se vielä ala näkymään (luulivat varmaan että kuvittelen). Mamma vaatteita en ole vielä uskaltanut ostaa, kun maha kuitenkin kasvaa tästä vielä huimasti :)

Tiia & " kassu" rv11+3

Vierailija
17/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Sulina [color=violet]hmm vai 6 tuntia ajelitte. . .mietin tässä kuinka kaukana/likellä oot täältä ;) Mie en oo koskaan pelannu mölkkyä, eikös se oo joku " puupalikkapeli" ?

[color=blue]Mary [color=maroon]ei mullekkaan pilsneri maistu. Kerran ruokaillessa ihmettelin miten kerranki olut passaa sen kanssa, ku tajusin sit juovan pilsneriä! Mut vain tuon yhen kerran oon ykköstä sitten juonu. Yhen alkoholittoman olusen oon vasta juonu enkä kehumaan sitä ala :/ Haisi mun mielestä jo kertaalleen juodulta, mut kyllä se janojuomana meni just ja just. Tosin että en sitä pikku tölkkiä loppuun asti ihan juonu. .

[color=blue]Melu? [color=maroon]Mitenhän tuo lie. . .esikoista odottaessa aika loppuvaiheessa niin teollisuus imurista ei ainakaan akka tykänny. Oli tuskallista olla töissä, ku alko hirveitä potkuja sateleen imuroidessa. Siis nuo imurit on tosi kovaäänisiä. Mutta käyhän jotku festareillaki. En tiedä onko mitään " suosituksia" olemassa, mutta eiköhän tuota ainakin alkuraskaudessa voi olla melussakin. Kyllä minä ainakin yhteen autoralliin haluan tänä kesänä ja varmaan musiikkiakin tulee käytyä kuuntelemassa livenä.

[color=blue]Tuiskua [color=violet]teretulemast joukkoomme :)

[color=blue]Helinä [color=maroon]apen mielestä esikoista odottaessa olin " hehkeempi" ja ukon täti oli nähnyt silmistä jo ihan alkumetreillä, että oon raskaana. Onneksi tuo täti ei asu täällä likellä, koska en halua vielä paljastua ennenku oon ultrassa nähny varmasti, että masussa joku on :)

[color=darkviolet]Ukko joutu yllättäen lähtee työkeikalle. Onneksi sen ei pitäs olla ku tunnin homma, mut matkoihin menee yhteensä sellaset 3 tuntia arvelisin. Joten tää ilta menee hissukseen. Just kävin peitteleen akan sänkyynsä, että saan omaa aikaa.

Vietettiin rento päivä. Käytiin ajelulla ja sain huomata taas, että öklötys olo voi vallata. . .saapa nähä millanen kesälomareissu tulee, ku viikon päästä lähetään. No ajan kanssahan sitä huristellaan, joten pysähytään sit tuon tuosta, jos tarve vaatii :) Niin tän päiväsestä, että käytiin Kalajoella ihan muuten vaan. Oli kaikesta huolimatta mukava päivä, vaikka varsinki tulomatkalla alko autossa olo tökkimään.

Hartiat ei kyllä yhtään tykänny merituulesta. Pitäs lämmittää kauratyyny ja jumpata vähä, jos saa aikaseksi. .

Zatu, joka taitaa käpertyä sohvalle

Vierailija
18/27 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa

mekin ollaan juhannuksesta kotiuduttu. oli hienoa ajella perjantaina helsingin suuntaan, kun ruuhkaa tuntui olevan vain tänne päin. ja kun perille päästiin niin klo 15 aikaan oli esim hakaniemen tori ihan tyhjä. no, lintsillä sitä väkeä sitten olikin sen jo enemmän;) yhden laitteen (linnunrata?) jätin väliin, kun nimenomaan raskaana olevia kehoitettiin, enkä niistä hurjimmista härveleistä välitä muutenkaan, eli ihan kiva reissu oli. illalla käytiin syömässä 1. hääpäivän illallinen, ja sen kanssa kyllä uskaltauduin juomaan 12 cl viiniä, mut neuvollassakin sano ettei tuosta silloin tällöin mitään haittaa oo. sitä kyllä ihmetteli et miten joskus on mennyt kahdelta ihmiseltä pullo viiniä, ja nyt mun 12 ja

miehen 16 cl riitti ihan mainiosti:)

eilen herättiin viiden aikaan, kun ei uni enää tullut. sit käytiin puolentoistatunnin kävelyllä hakaniemessä, kalliossa, kruunuhaassa kun hotellin aamupala alko vasta puoli kahdeksalta. aamupalan jälkeen sitten jo nukuttikin pari tuntia, ja sit ehti vielä aamu-uinnille ennen klo 11. eli ihan mukavaa. tultiin riihimäen kautta kotiin, käytiin kavereita moikkaas. varsinkin eilen oli kyllä hirvittävää väsytystä, ei varmaan liity tohon viideltä heräämiseen;)

mites teillä meni jotka juhannuksena kerroitte vauvasta immeisille? meidän pitäis tänään käydä mun vanhempien ja miehen äidin luona uutisia kertomassa, veljille laitan sit varmaan viestit, niin meidän perheessä on ollut tapana. saas nähdä miten käy kun kuvat otetaan esille *sormet ristissä*

tervetuloa uusille tulokkaille! kyllä tänne väkeä mahtuu. toivottavasti enää ei moni katoaisi listoilta:(

mammavaatteista joku kyseli. mulla kun toi paino oli ainakin alussa tippu, niin vanhat vaatteet kyllä menee päälle, vaikka vatta onkin turvoksissa. mut kyl aattelin aleilta vaatteita katsella sitä hetkeä varten kun niille on tarvetta.

nyt en muista mitä muita kyselyitä on ollut, mutta ehkä niihin vielä ehtii toiste vastailla. jätän vuoron seuraavalle.

tikru ja simppis 13+4

Vierailija
19/27 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se juhannus on ohi sitten tältä vuodelta. Yllättävän mukavaa oli vaikka oltiin ihan tässä kotosalla. Mitään alkoholitonta siideriä tai olutta en ottanut, vaan ihan mehu/kivennäisvesilinjalla. Esikoista odottaessa juhannuksena ostin itselleni vaikka mitä erilaisia alkottomia oluita ja nyt sitten ei tullut edes mieleen ostaa mitään sellaisia. Näin sitä vannoutunut oluen ystävä on muutamassa vuodessa muuttunut :)

Pahoitteluni suru-uutisen saaneille tammenterhoille! Minua pelottaa koko ajan enemmän, että onko itselläkään kaikki kunnossa. No, np-ultrassahan se selviää 3.7.

Tänä iltana lähdetään esikoisen kanssa reissaamaan Kainuuseen sukuloimaan ja tullaan sitten perjantaina takaisin. Mies jää tänne töihin ja pitämään kotia pystyssä.

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

Taneli + pikkukirppu 11+3

Vierailija
20/27 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo tulla torstaina tulla kirjoittelemaan, mutta jäi... Lueskelin torstain pinoa naureskellen, kun niin moni oli käynyt kurkkimassa mitä maha-asukille kuuluu. Niin mekin! Kätilö totesi, että asukki on viikkoihin nähden isompi, mutta laskettu aika siirtyisi alle neljä päivää, joten sitä ei nyt siirretty. Tosin kätilö laski lasketun ajan uudelleen tietokoneen ohjelman mukaan ja la on nyt 31.12. Terkkari neuvolassa on katsonut la:n siitä kiekosta, joka ei ota huomioon karkauspäiviä ym. Joten siis laskettu aika siirtyi kahdella päivällä vain siis laskuvirheen vuoksi.

Maha-asukilla oli kaikki hyvin. Niskaturvotus oli 1,4mm eli hyväksyttävän rajojen sisäpuolella. Kätilö sanoi rajan olevan 2,7mm. Kovasti pikkuinen liikuskeli, heitteli kuperkeikkoja ja sätki sekä liikutteli raajojaan. Nyt ollaan sitten kerrottu uutinen lähes kaikille, vielä on mun ja miehen veljet uutispimennossa, mutta eiköhän asia pian heillekin selkene!!!

G: alkoholittomista maistuu siideri ja olut. Parasta on Nikolain alkoholiton olut, kun olen muutenkin oluen " ystävä" . Kopperbergsin omenasiideri on mun mielestä parempaa kuin päärynä.

Pahoitteluni DreamOnelle =(

Nyt sunnuntain viettoon, ulkoilemaan ja myöhemmin veljen synttärikakulle =)

Noopu tänään rv tasan 13