Vanhusten hoitolaitoksissa työskentelevät, onko kahden viikon välein läheistään katsomassa käyvä omainen
Kommentit (65)
Jos asuu samassa kaupungissa niin harvoin. Tarkoitan tällä jos esim oma vanhempi tai isovanhempi johon ollut hyvät välit. Jos kyseessä ei niin läheinen, silloin usein.
Kerran vuodessa käyvät monet, kesälomalla. Sitten alkaa se kova pommitus miten on huonosti hoidettu kun on mennyt tuollaiseksi. Just, vuosi on pitkä aika
Voe elämä. Et sitten ole kuullut skypestä tai muista videopuheluista?
Tarkoitin nyt tällä kysymyksellä sitä että jos ajattelette kuinka usein työpaikallenne useimmat omaiset käyvät, onko 2 viikon väli siihen verrattuna usein, harvoin vai aika normi? Ja tosiaan toivon vastauksia vain ko. laitoksissa työskenteleviltä, en maallikkohurskastelijoilta jotka toki kävisivät vaikka joka päivä läheistään katsomassa. ap.
Vierailija kirjoitti:
Jep, voin kertoa että aika harva esim. muistisairaiden yksikössä on siinä kunnossa että mitkään skypepuhelut onnistuu..
Työskentelen vanhainkodissa, on usein.
Osa vanhuksista meillä on ollut vuosikausia enkä ole kertaakaan omaisia nähnyt, osalla joku käy puolen vuoden välein jos jaksaa. Osalla useammin, yleensä silloin kun muisti alkaa pettämään asukkailta niin omaiset häviää. Poikkeuksia tietenkin löytyy, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, voin kertoa että aika harva esim. muistisairaiden yksikössä on siinä kunnossa että mitkään skypepuhelut onnistuu..
Ai hoitajiltakaan? Ei tarvittavia välineitä ja nettiyhteyttä? Mistä kiikastaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna mun nauraa, minun dementoitunut anoppi ei ikinä suostuisi puhumaan tietokoneelle tms.
Et kyllä tunne yhtään dementikkoa.😅
Olen myös itse ollut töissä ko laitoksissa ja tunnen muitakin kuin yhden dementikon.
Suurimmalla osalla täällä pitkäaikaisosastolla käy kerran kuussa. Siis niillä, joilla on omaisia. Joillakin ei koskaan, joillakin kerran vuodessa; yleensä jouluna nopeasti tuodaan kukka ja lähdetään äkkiä pois.
Ap aloituksessaan puhuu KATSOMISESTA ja se hoituu videopuheluin, jos asuu vaikka afrikan ambomaassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap aloituksessaan puhuu KATSOMISESTA ja se hoituu videopuheluin, jos asuu vaikka afrikan ambomaassa.
Haluat sitten tahallasi ymmärtää väärin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat sitten tahallasi ymmärtää väärin...
Hoitaja on hyvä ja opettelee laitteen käytön. Onko jollekin vielä epäselvää mitä tarkoittaa etäyhteys.
Omaa isoäitini kävin katsomassa viikossa 1-2krt... Tämä oli henkilökunnan mielestä usein. Useammin en jaksanut käydä.
Joillakin käy joka päivä. Joillakin ei koskaan. Valitettavan paljon on niitä, joilla ei käy koskaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Olen, mutta dementoituneella äidilläni on ongelmia skypen ja videopuheluiden lisäksi myös syömisen ja ulostamisen kanssa...
Jos asut paikkakunnalla ja omainen on läheinen tyyliin äiti tai isä johon on ollut hyvät välit ja hoidat hänen asioitaan jollain tapaa niin harvoin.
Jos taas et asu samalla paikkakunnalla tai ole ihan lähiomainen tai esim. joku muu käy useammin katsomassa niin tässä tapauksessa usein.
Monella vanhuksella käyvät usein omaiset vierailulla silloin kun asuvat lähellä ja pääsevät hyvin kulkemaan. Ja kun suhteet on kunnossa.
Ne joilla taas käy tyyliin parin kuukauden välein joku kylässä on usein ollut mutkikkaat välit omaisiin tai sitten omaiset asuvat kauempana. Oikein muistisairaat myös voivat olla haastavia tavattavia kun eivät muista enää omaisia ja on käytöshäiriöitä.
Riippuu mistä kuusesta asti tulee katsomaan.