Täällä älyttömien kysymysten mestari taas kyselee...
Minua jäi vaivaamaan tämmöinen asia, johon en löytänyt itse vastausta googlettamalla:
Meillä oli torstaina, eli eilen, se alkion siirto (ICSI) ja taas jännitti niin paljon, että en mitään osannut kysyä. Mihin ne sen alkion siirsivät? Leijailemaan tuonne minun rööeihini vai suoraan kohtuun? Kun nousin siitä toimenpidetuolista ylös, valahti minulta jotakin nestettä vähän lattialle - saattoiko olla niin, että se alkio valui heti ulos siinä tilanteessa?
....ei kysyvä tieltä eksy - yritän täällä vakuutella itselleni näiden typerien pohdintojeni jälkeen. Pahinta tässä varmasti on se, että en ole edes provo:)
Kommentit (4)
Olipa helpottavaa kuulla, että ei voi pudota kyydistä. Ihmettelin kun lääkäri ei mielestäni toimenpiteessä yhtään katsonut sillä ultralla minne sen laittoi, vaan ihan käsikopelolla truittaili.
Rentouttavaa juhannusta itse kullekin!
Yleensä alkion siirrossa ultralla katsotaan mahan päältä, että saavat alkion siirrettyä kohtuun. Kohtuun alkio siis siirretään. Mullekin on sanottu, että alkio ei pääse sieltä pois. Jos vuotoa tulee, se lienee sitä nestettä, jossa alkio siirretään.
Onnea ja malttia piinailuun!
Itsellä ainakin tuo on ollut aina hyvin tarkannäköistä puuhaa. Että ei sitä ihan " käsikopelolla" kuitenkaan sinne kohtuun laiteta :)
Aikas kummaa, ettei lääkäri kertonut sulle mitä tekee ja minne alkion laittaa..Itselle on aina tarkasti selostettu toimenpiteen kulkua, mutta lääkäreitäkin on tietty monensorttisia.
Tsemppiä Piinailuun!!
T.Je_Ni
Alkio siirretään suoraan kohdun limakalvolle. En kyllä tiedä lähteekö se sieltä vielä leijailemaan rööreihin vai mitä se siellä puuhaa ennen mahdollista kiinnittymistään :)
Meille lääkäri sanoi ekassa siirrossa, että alkio ei voi " pudota pois kyydistä" . Eli se pysyy kyllä siellä kohdussa, kiinnittyi sitten tai ei.
Tsemppiä piinapäiviin!! :)