Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutsi04: Onneksi teille ei käynyt pahemmin! Ja vauvallakin kaikki hyvin!

sitruska: Sähän pääset kohta tosihommiin, kun noinkin pitkälle pääset välillä!

Vierailija
22/30 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siltä että pääset kohta tositoimiin sitruska!! Jaksamisia, koitahan levähtää jos vaikka lähtö tulee jo ihan pian=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa itselläkin tuo synnytys jo poltella, kun alkaa vk olla tarpeeksi.

Esikoinen syntyi 39+4 ja kakkonen 39+6, joten varmaan se reilu viikko pitää vielä odotella...en malttaisi enää ootella.

Hoksasin aamulla, että en ole edes vauvan sängyn pohjaa tajunnut nostaa ylös päin...mitähän lie ajatellut?? varmaan se parin päivän ikäinen nyytti hyppii niin paljon, että pinniksen pohja on oltava alhaalla..taitaa tämä äitiys nousta taas päähän?! =)

Yö meni ihan kivasti ja heräsin vain kaksi kertaa juomaan ja vessassa käymään. Oli aivan ihana kun sai nukkua pitkästä aikaa kunnolla.

Suppareitakaan ei tullut, kuten normaalisti, kuin vain pari illalla.

Vauva onneksi liikkuu normaalisti ja se kolari ei vaikuttanut meihin mitenkään. Itsellä hieman mietityttää välillä, mutta ei muuta. Tyttökään onneksi ei tajunnut koko tilannetta ollenkaan ja se helpottaa myös minun oloa.

Mutta nyt menen pyykkäämään ja laittamaan puhtaat petivaatteet.

mutsi 38+2

Vierailija
24/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 yötä olen herännyt tunnin välein vessaan. Eilen illalla pamahti todella kova päänsärky, otin 1000mg:n panadolin, eikä vaikutusta. Oksetti ja oli paha olo.

Sain jotenkuten unen ja heräsin yöllä 12 jälkeen taas hirveään päänsärkyyn. Mielessä pyöri raskausmyrkytykset ym.

Sormet ja jalkapohjat ovat tosi kipeät.

Mulla on vielä astma kaikenlisäksi (lievä tosin) mut tuntuu että en saa henkeä päivällä enkä yöllä.

Onneksi huomenna sairaalaan meno vauvan koon arviointiin.

Sitruska: Sulla on synnytys tosi lähellä, tule sitten kertomaan kaikki!

Ras-mam rv 35+3

Vierailija
25/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä mietiskelen, että mitäpä me tehtäisiin. Tuntuu, ettei tämä vauvakaan taida tuolta pihalle tulla, joten voisi lähteä käymään jossain. Ähtärin eläinpuistoa hiukan tuossa mietittiin, mutta kello on jo aika paljon..Tai sitten vain ottaisi ja lähtisi. Eihän meiltä nyt kuitenkaan ajaisi kuin sen tunnin sinne! Vai pitäisikö odotella huomiseen ja lähteä heti aamusta :/ Huomenna olisi kyllä tytöllä hoitopäivä ja mulla neuvola..hmm..mitähän tässä oikein tekisi?!

Väsyttää ja päätä särkee. Viime yönä lampaat oli taas karanneet (kun ei sitä sadetta ole vieläkään tullut eikä heinä kasva, vaikka lisää niille aina vienkin..) ja kävin sitten viemässä ne takaisin sisälle >:( Huomenna haen ne eristyspalikat aitaan ja vedän lisää sähkölankaa, sitten pysyvät!

Mutta nyt lähden laittamaan perunanyyttejä valmiiksi ja sitten grilliin tulet :)

~suviande ja öttiäinen 39+2~

Vierailija
26/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruskalle, kuulostaa tositoiminnalta! Ja kaikki muutkin, jaksuja oikein paljon.

Mä luulen, että tänään irtosi limatulppa. Mutta koska en ole ennen moista kokenut, en tietenkään voi olla 100% varma, luuloni perustuu vain lukemaani ja siihen, että kyseessä ei ole ainakaan tavallista valkovuotoa. Ja nyt tunsin tänään kunnon kipeitä supistelujakin, kestoltaan muutamia kymmeniä sekunteja parin tunnin sisällä ehkä yhteensä noin 6 kertaa. Eli en usko, että ihan vielä on lähtö eessä...

Juhannusta on vietetty ihan rauhallisissa merkeissä kotimaisemissa. Tänään käytiin sitten kuitenkin miehen kanssa viimehetken ostoksilla ennen vauvan tuloa. (Jos tulevalla viikolla on h-hetki edessä:)). Aika hiljainen oli vielä tuo Helsingin keskusta, vaikka oletin ihmisiä olevan paljon enemmän liikenteessä. Verkkaisa sunnuntaipäivä-shoppailu sopi mulle, ja oli ihan kiva päästä ihmisten ilmoille.

Torstaina olin neuvolassa. Paineet on aina siellä koholla (käsimittarilla terkan mitatessa oli nytkin 120-130/90-92), mutta sitten neuvolan omalla sähkömittarilla 110-120/75-80. Kun pissakin on aina ollut puhdas, ei tullut mitään ihmeellistä mainintaa. Seurailen kotimittarilla pariin otteeseen päivittäin, jos nousua tapahtuu. Sf-mitta oli nyt 33, painoarvio th:n mielestä 3,5kg. Hb edelleen suht alhalla 117, vaikka Obsidania päivittäin 2 tbl. Hö:( Käski vain napsia sitten synnytyksen jälkeenkin rautaa. Vauvalla hyvät sykkeet 120-168.

Olo on ihan hyvä, vaikka tänään oonkin sitten ensi kertaa " kärsinyt" supisteluista. Selkä on tosi arka, alapää aika hellänä, mutta muuten kai ihan asiaankuuluvaa kipuilua. Vessassa käyn kerran, pari yössä, riippuen nesteytyksestä. Onneksi turvotus on pysynyt poissa, ja ainakin mulla kramppeihin ja suonenvetoihin on auttanut tuo Emgesan.

Nyt jälleen sohvaperunaksi. Jaksuja siis kaikille.

t. Heinähaave ja pikkarainen 37+1

Vierailija
27/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa se joskus syntyisi. Oma olotila vain pahenee päivä päivältä ja tuskaisemmaksi käy. Ei jaksais näitä tyhjänpäiväisiä supisteluja. Mua ärsyttää, et miksi sitten kehtaa edes supistella, jos ei etene tämä homma. Tiedän, että kaikki supistelut pitäisi ajatella olevan lopusta pois, mutta kuinka pitkäksi tämä loppujen lopuksi meneekään? Ällöttää, kun supistelee, niin rinnat alkaa vuotamaan ja valkovuotoa valuu koko ajan. Sellanen ällön kostee olo ja siteet jo pöksyissä koko ajan. Hermot kireellä mietin, että koskahan... Tänään olen sitten vain pötkötellyt sohvalla, koska jos liikun niin supistaa koko ajan. Ja olen yksinkertaisesti väsynyt jo siihen olotilaan. Ei se vauva näillä jomotuksilla ja suppareilla synny. Jotain jytympää tarvittais. Yritettiin eilen sitä ässistä mieluisinta ja nopeasti piti vain hoitaa homma, kun innostui supistelemaan. Eipä siitä paljon nauti, kun maha pinkeänä huohotat:))

No ehkä köllähdän tuonne sohvan pohjalle kirjan kanssa ja unohdan tämän maailman hetkeksi. Mulla on muuten närästänyt viikon ajan koko raskauden edestä. Rennietä menee koko ajan. Oisko jotain muuta tehokkaampaa? Päätin lopettaa limsojen juomisen, koska se happo varmasti ärsyttää... Ostin täksi päiväksi kanaa, joka ei ole ainakaan rasvaista:) Samalla meinaa pukata jotain kesäflunssan tapasta. Kurkku kipeä ja yskittää- voipihan tuo olla kyllä aukiolevista ikkunoista johtuvaakin.

Mutsi04 hirvikolari säikäytti kyllä! Ajelkaahan varovasti.

t.mm ja pikkunen rv 39+0

Vierailija
28/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan mökkeilty kovasti ja oon vähä ollu nettipimennossa niin olikin kovasti jo täälläkin tapahtunut sillä aikaa! Onnea ihan mielettömästi teille joilla vauva jo on sylissä!!

Mulla oli viime viikolla lääkäri ja osu sitten sille käynnille aika kovat verenpaineet (107/139) ja turvotukset niin aloitettiin verenpainelääkitys samantien kun viime raskaudessa oli toksemia. Piti ahkerasti mittailla juhannuksen ajan paineita ja ne olikin ihan hyvissä lukemissa lääkkeillä vaikka en niin rauhallisesti pystynytkään olemaan. Ens viikolla ois sitten käynti äitipolilla kun sf-mitta ei ole kasvanut oikein normaalisti vaan nyt ei ollut kahteen viikkoon tullut yhtään lisää ja oltiin käyrän alapuolella. Oli siis viikkoja 36+3 ja mitta oli 28cm. Ilmeisesti samalla tehdään myös synnytystapa-arvio (vaikka aiemmin neuvolantäti oli sitä mieltä ettei tarvii) koska esikoisella käytettiin imukuppia ja hälle tuli erbin pareesi eli hermojen venyttymä toiseen olkavarteen. Ihan hyvä että pääsee sinne vähän puhumaan ja asiat tutkitaan kun olen ollu huolissani tosta kasvusta ja toisaalta myös siitä että sujuuko synnytys paremmin kuin viimeksi.

Alkaa vaan tuntumaan pieni paniikki kaikissa vauvaan liittyvissä tavarajärjestelyissä kun tuntuu kaikki olevan vielä niin vaiheessa... No ne nyt on pienimmät murheet tässä vaiheessa. Kunhan saadaan ihanat pienemme kunnialla ulos masuistamme niin tuskinpa sillä on oikeesti väliä onko kaikki niin viimesen päälle valmiina noissa tavaroissa.

Illanjatkoja.

t. Myyti 36+6 ja tyttö -04

Vierailija
29/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Liinaharjalle ja Sitruskalle on tullut lähtö synnärille? Huhuu!

Itsellä alkaa mennä hermot totaalisesti tuohon anoppiin, ARGH! Se esitti taas äsken niin niin näsäviisasta ja kaikkitietävää, kun tuossa kävi ukon setä vaimonsa kanssa.. Kovasti selitti, että saishan tuo kohta jo lähteä.. ym..Ja sitten se päivitteli, että kun sairaalat ei pidä uudelleen synnyttäneitä enää viikkoa tai niin montaa päivää, kun ensi synnyttäjää! Mun teki mieli sanoa, että mä en ainakaan ole tuntia kauempaa kuin on pakko! Viime kerralla jäi niin tympeät muistot niistä kätilöistä ja niiden paasauksista, että en halua olla siellä kauaa. Kaikkihan riippuu tietenkin niin monesta asiasta, mutta jos kaikki on itellä ja vauvalla hyvin niin vaikka heti kotiin! Anopin mielestä se on liian riskipeliä, kun vauva on vaikka 3 päivääkin vanha ym. ym..

Onneksi asutaan tällä kertaa omassa huushollissa, niin sillä ei ole mitään oikeutta tulla tänne meitä vahtimaan! Saan oven lukkoon ;) Esikoisen synnyttyä asuttiin niiden kanssa samassa talossa, valitettavasti! Mä en voi ymmärtää, miten mä jaksoin silloin?!!??!

Pari kipakkaa supparia on tullut tänään. Huomenna tarkistetaan taas tilannetta neuvolassa. Pyydän ultraamaan ja tarkistamaan sitä lapsivettä. Mulla menee hermot tuohon " vetiseen valkovuotoon" , jos se sitä on. Vähänkin enemmän liikut niin housut on kiitettävän märät. Pitäisi kans alkaa pitämään oikein siteitä, niinkuin murmelimammakin (meniköhän oikein..)!

Mutta nyt nukkumaan ja aamulla aikaisin ylös, tytölle aamupala, hoitoon ja itse neuvolaan. Kuinkahan sitä jaksaa kammeta itsensä ylös jo kahdeksalta?! Me kun ollaan aika reippaasti nukuttu melkein kymmeneen yleensä koko sakki ;)

Vierailija
30/30 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitte mitä neuvolassa sanoivat ja jaksamisia ton anoppis kans suviande. Niitä tuntuu löytyvän joka lähtöön!

Mietin kans että jokohan sitruska ja liinaharja ovat laitoksella nyyttejään hakemassa/tekemässä.