Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilaakson suomalaiset teknovaimot elävät tyytyväisenä miestensä tuloilla – Kotirouvat lyttäävät Suomen naisihanteen: "Hirvittävän kapea tasa-arvohössötyksessään"

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpais minullekin.

Vierailija
62/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta elämältä! Kaikki miehen varassa. Noista naisista monesti tulee kuva että kotona vain tekevät kotitöitä ja imevät miehen kullia 😁

Miten niin miehen varassa? Perhe on yksikkö siinä vaiheessa kun muuttaa Yhdysvaltoihin. Ei ole erikseen miestä ja vaimoa vaan on pariskunta ja se lasketaan aina yhteen. 

Ei mun ole tarvinnut palvella miestä mitenkään. Riidellään ja tapellaan ihan normaalisti. Piilaakso on melko tasa-arvoinen paikka. Naiset ja miehet korkeakoulutettuja ja omanarvontuntoisia.  Naiset useimmiten tekevät töitä tai menevät töihin siinä vaiheesa kun lapset on middle school-ikäisiä. Mun mies ainakin tekee ihan samat kotityöt kuin Suomessa asuessa kun itse olin töissä  ja hoitaa oman osansa lasten juttujen kohdalla. Esimerkiksi hoitaa kaikki harrastuksiin liittyvän. Toimistolta voi lähteä ja olla puhelimen tavoitettavissa. Miehet täällä ovat ainakin Suomea perhekeskeisempiä.  Me päätimme aikanaan yhdessä että tulemme tänne ja puhallamme samaan pilliin. Raha ei ole se ratkaiseva tekijä meidän parisuhteessa ja tosiasiassa kuulkaa suurin osa täällä asuvista suomalaisperheistä  just ja just pärjäävät rahallisesti kuukaudesta toiseen tai sitten ovat muuttaneet Piilaakson reunamille jonnekin Bayn itärannalle että pystyvät maksamaan laskunsa. Täällä pitää tienata sellaiset 400 000/per perhe ettei tarvitse pihistellä. Suomipariskunnista nainen kun ei ole töissä ja mies tienaa reilusti alle 300 000, usein alle 200 000 niin se on kuulkaa esitystä vaan se " etuoikeutetun kotirouvan elämä" 

Siihen on vaikea uskoa, että piilaakso on tasa-arvoinen paikka, kun naisten ei ole mahdollista työskennellä. Työelämän kulttuurista on kirjoitettu muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, Hesari keksinyt tällaisen vihauutisen tällä kertaa.

Ei auta, lehtenne mädäntyneisyys on paljastunut kauan aikaa sitten.

Vierailija
64/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta elämältä! Kaikki miehen varassa. Noista naisista monesti tulee kuva että kotona vain tekevät kotitöitä ja imevät miehen kullia 😁

Miten niin miehen varassa? Perhe on yksikkö siinä vaiheessa kun muuttaa Yhdysvaltoihin. Ei ole erikseen miestä ja vaimoa vaan on pariskunta ja se lasketaan aina yhteen. 

Ei mun ole tarvinnut palvella miestä mitenkään. Riidellään ja tapellaan ihan normaalisti. Piilaakso on melko tasa-arvoinen paikka. Naiset ja miehet korkeakoulutettuja ja omanarvontuntoisia.  Naiset useimmiten tekevät töitä tai menevät töihin siinä vaiheesa kun lapset on middle school-ikäisiä. Mun mies ainakin tekee ihan samat kotityöt kuin Suomessa asuessa kun itse olin töissä  ja hoitaa oman osansa lasten juttujen kohdalla. Esimerkiksi hoitaa kaikki harrastuksiin liittyvän. Toimistolta voi lähteä ja olla puhelimen tavoitettavissa. Miehet täällä ovat ainakin Suomea perhekeskeisempiä.  Me päätimme aikanaan yhdessä että tulemme tänne ja puhallamme samaan pilliin. Raha ei ole se ratkaiseva tekijä meidän parisuhteessa ja tosiasiassa kuulkaa suurin osa täällä asuvista suomalaisperheistä  just ja just pärjäävät rahallisesti kuukaudesta toiseen tai sitten ovat muuttaneet Piilaakson reunamille jonnekin Bayn itärannalle että pystyvät maksamaan laskunsa. Täällä pitää tienata sellaiset 400 000/per perhe ettei tarvitse pihistellä. Suomipariskunnista nainen kun ei ole töissä ja mies tienaa reilusti alle 300 000, usein alle 200 000 niin se on kuulkaa esitystä vaan se " etuoikeutetun kotirouvan elämä" 

Siihen on vaikea uskoa, että piilaakso on tasa-arvoinen paikka, kun naisten ei ole mahdollista työskennellä. Työelämän kulttuurista on kirjoitettu muuta.

Ja kaikki eivät sielläkään tienaa yhtä paljon. Seurasin esim. Lapsen Maailmaan Piilaaksosta kirjoittavan äidin blogia ja he eivät kyllä rahassa kellinneet.   Pitää etsiä tuo blogi ja linkata tänne.

Vierailija
65/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://lapsenmaailma.fi/blogit/one-glass-of-milk-please/kotiaitina-pii…

Tässäpä on tuosta blogista juuri aiheeseen liittyen. 

Vierailija
66/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vapaana syntynyt kirjoitti:

Heidän tilanteessa ei tarvitse ajatella kuin normaali suominainen. Itsenäisyys ja tasa-arvo asiat eivät kuulu näiden elitistinaisten ajatusmaailmaan. Mikäli he asuvat porttien takana, ylellisessä asuinlähiössä, oikea kysymys kuuluu: "Miltä tuntuu elää vangittuna häkissä?" Vaikka häkki on hieno ja ylellinen, se on silti vankila. Henkisesti ja fyysisesti.

Mieluummin eläisin tuollaisessa varakkaassa vankilassa, kuin tässä pätkätöiden kiristyksessä vuokraslummissa

Jos menettää vapauden, menettää myos itsensä kunnioittamisen ja itseisarvon.

Minkä vapauden? Itselläni on kaikki vapaus, mitä elämässä voi olla. Tunnen arvoni, ja sen tunnustaa myös puolisoni, sukuni, ystäväni. Minua kunnioitetaan ihan omana itsenäni, olen aina saanut ollut minä, ja on hän, ja olemme me.

Anteeksi, mutta saanko luvan--> 🤮

Vierailija
67/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän tilanteessa ei tarvitse ajatella kuin normaali suominainen. Itsenäisyys ja tasa-arvo asiat eivät kuulu näiden elitistinaisten ajatusmaailmaan. Mikäli he asuvat porttien takana, ylellisessä asuinlähiössä, oikea kysymys kuuluu: "Miltä tuntuu elää vangittuna häkissä?" Vaikka häkki on hieno ja ylellinen, se on silti vankila. Henkisesti ja fyysisesti.

Mieluummin eläisin tuollaisessa varakkaassa vankilassa, kuin tässä pätkätöiden kiristyksessä vuokraslummissa

Minkä vapauden? Itselläni on kaikki vapaus, mitä elämässä voi olla. Tunnen arvoni, ja sen tunnustaa myös puolisoni, sukuni, ystäväni. Minua kunnioitetaan ihan omana itsenäni, olen aina saanut ollut minä, ja on hän, ja olemme me.

Kun ei ole parempaa argumenttia.

On se huvittavaa miten työpaikka johon on pakko mennä ei ole vankila. Oma koti muka taas on.

Eri

Vierailija
68/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmiä ovat, kun vertaavat Suomeen.

Ymmärtääkseni Usassa nainen saa noissa tapauksissa eroissa hyvät rahat ja elatusapua rikkaalta mieheltä. Suomessa ei tunneta elatusapua puolisoa kohtaan, vain lapsi voi saada sitä ja summat ovat mitättömiä noihin jenkkimiljonäärien elatusaupuihin verrattuna.

Siksi siellä ne ampuvat vaimon, tulee halvemmaksi kuin ero.

Vierailija
69/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa miten palstallakin saa lukea harva se päivä ''lompakkoloisista'' ja ''golddiggereistä'' eli siis naisista jotka ovat kotiäitejä. Lasten kasvatukseen kuuluvaa työtä vähätellään, ja kotityöt ovat vain napin painamista. Naisten kotona tehtyä panosta vähätellään jatkuvasti.

Jonkin aikaa sitten täällä oli keskustelu jossa miehet kieltäytyivät maksamasta treffeillä. "Nainen voi hankkia omat rahansa! Minä en ala maksumieheksi!"

Mutta sitten kun nainen kirjoittaa miten onnellinen hän on kotiäitinä, kaikki miehet ovat kuorossa tukemassa häntä. He muistavat myös aina mainita miten ''naiset ovat onnellisempia kotona'' ja sen kuuluisan ''naisen paikan''.

Ymmärrän miksi monet naiset eivät halua olla kotiäitejä. Se miesten kotiäiti-ihannointi perustuu vain propagandaan. Oikeassa elämässä kotona oleva nainen ei saa mitään arvostusta, miehiltäkään.

Tätä olen itsekin aina ihmetellyt. Monet nykymiehet myös haluaisivat kotirouva-ajan miesten oikeudet, mutta eivät velvollisuuksia. Heidän ihanteensa olisi ilmeisesti se, että nainen tekee kotona kaiken, laittaa valtavan panostuksen ulkonäköönsä, palvelee miestä suunnilleen tuomalla voileivänkin tämän nenän eteen, mutta yhtään ainutta senttiä ei miehen tarvitse tuloistaan naisen (eikä myöskään lasten) hyväksi laittaa, päin vastoin naisen pitäisi kai elättää mieskin.

Puhumattakaan siitä, että tollanen aviosuhde kuulostaa pinnalliselta eikä miehen omien tarpeiden priorisointi ihan tosirakkauden tunnusmerkkejä täytä.

Vierailija
70/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avioehtoa, silloin ei jää tyhjän päälle jos on rikas puoliso.

Kyllähän nuo perheet tulee yleensä yhtä tyhjänä sieltä pois kun ovat sinne menneetkin. Kaikki menee, mitä tulee helposti. Toivottavasti on eläkkeet muistettu kerryttää.

Vierailija
71/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se huvittavaa miten työpaikka johon on pakko mennä ei ole vankila. Oma koti muka taas on.

Eri

Työpaikasta saa rahaa. Rahalla saa vapautta tehdä ja suunnitella elämänsä miten haluaa jos kotona pysyminen ei ole sinun juttusi. Koti on vankila niille ihmisille jotka haluavat olla itsenäisiä raha-asioissaan.

Vierailija
72/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran: miten lompakolla loisiminen muuttuu fiksuudeksi kun sen siirtää Kaliforniaan?

Luitko juttua? Jos on oltu naimisissa 10 vuotta, eron jälkeen puolet miehen palkasta menee ex-vaimolle.

Ei kai sentään, mutta eron tullessa vaimo saa puolet omaisuudesta. Se voi olla huomattava, kun eläkesäästöt ja muu omaisuus otetaan huomioon.

Kylla vaan menee. Maksuaika voidaan maarata 5-10 vuoteen tai sitten loppuelamaksi jos naisella ei ole mitaan mahdollisuutta elattaa itseaan siihen tyyliin mihin oli avioliiton aikana tottunut.

Vierailija
73/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole työlupaa eli työnteko ei ole vaihtoehto. Lisäksi lapsia ei saa jättää yksin kotiin kovin nuorina. Lapset pitää usein viedä kouluun itse jne. Kannattaa lukea koko aiheesta kertova kirja, ettei jää vain mutu-tiedon varaan.

Vierailija
74/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei , suominainen keksii ettei se voi olla TOSI rakkautta. Sinähän puhut kuin nTOSI  uskovaiset. Onko se ihan oikeasti  kateus, mikä tuota kotiäitivihaa ruokkii.  Miksei voi hyväksyä erilaisia parisuhteita. Köyhät käyvät pakosta töissä   vaikka se työpaikka  olisi kuinka  kamala.

Vierailija
75/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta en ymmärrä mitä tarkoitat.

Vierailija
76/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmiä ovat, kun vertaavat Suomeen.

Ymmärtääkseni Usassa nainen saa noissa tapauksissa eroissa hyvät rahat ja elatusapua rikkaalta mieheltä. Suomessa ei tunneta elatusapua puolisoa kohtaan, vain lapsi voi saada sitä ja summat ovat mitättömiä noihin jenkkimiljonäärien elatusaupuihin verrattuna.

Siksi siellä ne ampuvat vaimon, tulee halvemmaksi kuin ero.

Tässäpä varteenotettava totuus tähän keskusteluun.

Vierailija
77/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Kauppalehdessä suomlaiskoodari kertoi, että koko perhe palaa Suomeen vaikka Piilaaksossa tienaa paremmin.

Usein vaimolla ei edes ole työlupaa, mutta tässä tapauksessa oli, mutta töissä ei käytännössä voinut lasten takia käydä ja rahaa jäi käteen kuulemma liian vähän. Kaikki paitsi bensa on kallista ja lasten yliopisto-opintoja varten pitäisi säästää enemmän kuin perhe pystyi.

Vierailija
78/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilaaksossa naiset saavat työskennellä ihan samalla tavalla kuin miehet.  Ensinnäkin kun korkeasti koulutettu insinööri tms. hakeutuu Piilaaksoon töihin niin pakettiin kuuluu työlupa vaimolle. Siitä joutuu pulittamaan 200 dollaria paikan päällä ja sen joutuu uusimaan kahden vuoden välein niin kauan kunnes saa green cardin. Aika huonosti asiat jos ei sitä 200 dollaria pysty laittamaan siihen työlupaan. Olen itse näin tullut tänne Piilaaksoon. Suurin osa Piilaakson äideistä on töissä. Samalla alalla useimmiten kuin miehensä. Ei ole mitään pakkoa olla kotona. Lapset ovat koulussa monta tuntia enemmän päivässä kuin Suomessa ja sekä koulupäivän alkuun että loppuun on mahdollista viedä lapsi jo kouluun. Näillä tunneilla on omat nimityksensä. 

Palkkaus ei todellakaan ole sama kaikille. Suomalaiset ovat yleensä täkäläisen palkkahaitarin keskikohdilla. Mihinkään luksukseen ei ole varaa eikä asumiseen hyvän koulun alueella. 400 000 dollaria on  palkka jolla elää hyvällä alueella ja saa lapset hyvään kouluun eikä vaimon tarvitse mennä töihin. Mutta sillä ei matkustella ja osteta luksusta. Suomalaisten perheiden keskitulo Piilaaksossa on n. 200 000 joka jää miehen harteille. On mun mieheltä muut suomalaiset miehet kyselleet että mitä kikkaa on käyttänyt jotta olen mennyt töihin. Ilmeisesti tuo kotirouvuus ei sittenkään ole ihan yhteisesti päätetty asia. 

Vierailija
79/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Työpaikasta saa rahaa. Rahalla saa vapautta tehdä ja suunnitella elämänsä miten haluaa jos kotona pysyminen ei ole sinun juttusi. Koti on vankila niille ihmisille jotka haluavat olla itsenäisiä raha-asioissaan.

Voihan kotona olevalla naisella olla ihan omaa rahaa omalla tilillä. Miksi ei voisi olla, jos on ehtinyt työelämässä olla ja on elänyt säästeliäästi? Minulle koti on maailman paras paikka, ei ikinä vankila.

Vierailija
80/118 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri Kauppalehdessä suomlaiskoodari kertoi, että koko perhe palaa Suomeen vaikka Piilaaksossa tienaa paremmin.

Usein vaimolla ei edes ole työlupaa, mutta tässä tapauksessa oli, mutta töissä ei käytännössä voinut lasten takia käydä ja rahaa jäi käteen kuulemma liian vähän. Kaikki paitsi bensa on kallista ja lasten yliopisto-opintoja varten pitäisi säästää enemmän kuin perhe pystyi.

Elämästä voi halutessaan tehdä just niin vaikeaa kuin haluaa. Täällä on nyt se aika vuodesta menossa kun firmat jakavat potkuja. Aika moni suomalainen lentää taas sinisin siivin takaisin kotiin. Tulos tai ulos. Raaka peli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän