Piilaakson suomalaiset teknovaimot elävät tyytyväisenä miestensä tuloilla – Kotirouvat lyttäävät Suomen naisihanteen: "Hirvittävän kapea tasa-arvohössötyksessään"
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Piilaaksossa naiset saavat työskennellä ihan samalla tavalla kuin miehet. Ensinnäkin kun korkeasti koulutettu insinööri tms. hakeutuu Piilaaksoon töihin niin pakettiin kuuluu työlupa vaimolle. Siitä joutuu pulittamaan 200 dollaria paikan päällä ja sen joutuu uusimaan kahden vuoden välein niin kauan kunnes saa green cardin. Aika huonosti asiat jos ei sitä 200 dollaria pysty laittamaan siihen työlupaan. Olen itse näin tullut tänne Piilaaksoon. Suurin osa Piilaakson äideistä on töissä. Samalla alalla useimmiten kuin miehensä. Ei ole mitään pakkoa olla kotona. Lapset ovat koulussa monta tuntia enemmän päivässä kuin Suomessa ja sekä koulupäivän alkuun että loppuun on mahdollista viedä lapsi jo kouluun. Näillä tunneilla on omat nimityksensä.
Palkkaus ei todellakaan ole sama kaikille. Suomalaiset ovat yleensä täkäläisen palkkahaitarin keskikohdilla. Mihinkään luksukseen ei ole varaa eikä asumiseen hyvän koulun alueella. 400 000 dollaria on palkka jolla elää hyvällä alueella ja saa lapset hyvään kouluun eikä vaimon tarvitse mennä töihin. Mutta sillä ei matkustella ja osteta luksusta. Suomalaisten perheiden keskitulo Piilaaksossa on n. 200 000 joka jää miehen harteille. On mun mieheltä muut suomalaiset miehet kyselleet että mitä kikkaa on käyttänyt jotta olen mennyt töihin. Ilmeisesti tuo kotirouvuus ei sittenkään ole ihan yhteisesti päätetty asia.
Tuo Kauppalehden paluumuuttaja tienasi 200 000 eikä se kuulemma riitä hyvään elintasoon, vaimo ei ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole työlupaa eli työnteko ei ole vaihtoehto. Lisäksi lapsia ei saa jättää yksin kotiin kovin nuorina. Lapset pitää usein viedä kouluun itse jne. Kannattaa lukea koko aiheesta kertova kirja, ettei jää vain mutu-tiedon varaan.
Kaikkien korkeakoulutettujen ( mm. insinöörien) visaan kuuluu työlupa vaimolle. Se täytyy vain aktivoida ennen työn alkua ja maksaa noin 200 dollaria. Tietenkään lapsia ei voi jättää yksin kotiin. Sitä varten on aamukerhot ja iltapäiväkerhot. Yhteisöt toimivat täällä erittäin hyvin. Piilaakso ei ole Amerikkaa siinä mielessä että täällä ei ole kotirouvakulttuuria vaan naiset käyvät töissä siinä missä miehet. todella moni POMO on nainen ja yleensä joku neljä lasta. Siinä sulle pureksimista.
Mä olen asunut täällä 10 vuotta. Tiedän ihan varmaan paremmin kuin joku kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmiä ovat, kun vertaavat Suomeen.
Ymmärtääkseni Usassa nainen saa noissa tapauksissa eroissa hyvät rahat ja elatusapua rikkaalta mieheltä. Suomessa ei tunneta elatusapua puolisoa kohtaan, vain lapsi voi saada sitä ja summat ovat mitättömiä noihin jenkkimiljonäärien elatusaupuihin verrattuna.Siksi siellä ne ampuvat vaimon, tulee halvemmaksi kuin ero.
Tässäpä varteenotettava totuus tähän keskusteluun.
Asuminenkin tulee halvemmaksi kun istuu loppuelamansa linnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilaaksossa naiset saavat työskennellä ihan samalla tavalla kuin miehet. Ensinnäkin kun korkeasti koulutettu insinööri tms. hakeutuu Piilaaksoon töihin niin pakettiin kuuluu työlupa vaimolle. Siitä joutuu pulittamaan 200 dollaria paikan päällä ja sen joutuu uusimaan kahden vuoden välein niin kauan kunnes saa green cardin. Aika huonosti asiat jos ei sitä 200 dollaria pysty laittamaan siihen työlupaan. Olen itse näin tullut tänne Piilaaksoon. Suurin osa Piilaakson äideistä on töissä. Samalla alalla useimmiten kuin miehensä. Ei ole mitään pakkoa olla kotona. Lapset ovat koulussa monta tuntia enemmän päivässä kuin Suomessa ja sekä koulupäivän alkuun että loppuun on mahdollista viedä lapsi jo kouluun. Näillä tunneilla on omat nimityksensä.
Palkkaus ei todellakaan ole sama kaikille. Suomalaiset ovat yleensä täkäläisen palkkahaitarin keskikohdilla. Mihinkään luksukseen ei ole varaa eikä asumiseen hyvän koulun alueella. 400 000 dollaria on palkka jolla elää hyvällä alueella ja saa lapset hyvään kouluun eikä vaimon tarvitse mennä töihin. Mutta sillä ei matkustella ja osteta luksusta. Suomalaisten perheiden keskitulo Piilaaksossa on n. 200 000 joka jää miehen harteille. On mun mieheltä muut suomalaiset miehet kyselleet että mitä kikkaa on käyttänyt jotta olen mennyt töihin. Ilmeisesti tuo kotirouvuus ei sittenkään ole ihan yhteisesti päätetty asia.
Tuo Kauppalehden paluumuuttaja tienasi 200 000 eikä se kuulemma riitä hyvään elintasoon, vaimo ei ollut töissä.
Niin just, ei se riitä. Hän on nauttinut perusinssin palkkaa Piilaaksossa. Suurin osa nauttii samaa palkkaa mutta vaimo nauttii myös sitä saman tason palkkaa. Täällä on pakko naisten mennä töihin jos mies ei ole miljonääri. Suomalaiselle se aukeaa usein liian myöhään kun kuvitellaan että tullaan elelemään luksuslaiffia. Kun alue on täynnä miljonäärejä niin hinnat on sen mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kusinen loppuhan tuommosilla aina on.
Missä itsekunnioitus. Miten toi eroaa huoruudesta.
Näin toteaa meille yh-Alma Kontulasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin just, ei se riitä. Hän on nauttinut perusinssin palkkaa Piilaaksossa. Suurin osa nauttii samaa palkkaa mutta vaimo nauttii myös sitä saman tason palkkaa. Täällä on pakko naisten mennä töihin jos mies ei ole miljonääri. Suomalaiselle se aukeaa usein liian myöhään kun kuvitellaan että tullaan elelemään luksuslaiffia. Kun alue on täynnä miljonäärejä niin hinnat on sen mukaiset.
Minkä hintaista on alle kouluikäisten päivähoito? Jos vaimo ei ole koodari tai muuten hyvässä työssä, ei ehkä ole helppoa käydä kokopäivätyössä.
Hahaha. totuushan sieltä iski. Jos osaa enkkua niin kannattaa lukea mitä alueesta kirjoitetaan. Naiset käyvät töissä siellä ihan samalla tavalla kuin miehet:) Pikkulapsiaika ollaan kotona ja jos mies tienaa tarpeeksi niin on mahdollisuus jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. totuushan sieltä iski. Jos osaa enkkua niin kannattaa lukea mitä alueesta kirjoitetaan. Naiset käyvät töissä siellä ihan samalla tavalla kuin miehet:) Pikkulapsiaika ollaan kotona ja jos mies tienaa tarpeeksi niin on mahdollisuus jäädä kotiin.
Käsittääkseni lastenhoito tulee kalliiksi.
https://thestoryexchange.org/what-2020-looks-like-for-women-in-technolo…
Vau, Piilaaksossakin on vaikeaa olla nainen mutta! 2700 naisten aloittamaa start uppia Piilaaksossa vuonna 2018 ( muinakin vuosina on aloitettu mutta tässä yks vuosi! Vaikka naiset ovat Piilaaksossa edelleen aliarvostettuja niin naiset puskevat alalle voimakkaina koska haluavat tehdä töitä:) Kuinka moni nainen Suomessa on aloittanut teknologia-alan yrityksen viimevuosina ja palkannut niihin lisää naisia????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin kalliiksi kuin työttömyys. Tietty voi itse aloittaa lastenhoidon. Asiakkaita löytyy heti. Hyvä palkka. Kertoo siitä että naiset menevät töihin.
Luulen, että sukupuolesta riippumatta aika monelle ihmiselle maistuisi tuollainen elämä, jos olisi taloudellisesti mahdollista. Mitä kävisi, jos teknovaimon puoliso jossain vaiheessa päättäisi, että nyt on hänen vuoro lokoilla ja hoitaa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Kusinen loppuhan tuommosilla aina on.
Missä itsekunnioitus. Miten toi eroaa huoruudesta.
No tämä kommentti on jo liikaa. Jos kaksi ihmistä päättää että toinen käy töissä ja toinen tekee kotityöt ja he myös ovat PARISUHTEESSA keskenään niin siinä ei kyllä ole mistään huoruudesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin kalliiksi kuin työttömyys. Tietty voi itse aloittaa lastenhoidon. Asiakkaita löytyy heti. Hyvä palkka. Kertoo siitä että naiset menevät töihin.
Vastauksia ei tullut joten kalliiksi taitaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä hintaista on alle kouluikäisten päivähoito? Jos vaimo ei ole koodari tai muuten hyvässä työssä, ei ehkä ole helppoa käydä kokopäivätyössä.
Jos vaimo ei ole kouluttautunut niin hän ei voi kovin paljon vaatia elämisen tasolta. Sitten voi asua Piilaakson laidalla, olla kotona päivät, tehdä lapsille lounaat ja ostaa ruoka tarjouksista. Ei laukkujen ostelua eikä matkustelua. Kannattaa ottaa Piilaaksossa asuminen kokemuksena ja satsata aika muiden juuri alueelle muuttaneiden kotiäitien kanssa viettämiseen. Sekin voi olla kiva kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Outoa miten palstallakin saa lukea harva se päivä ''lompakkoloisista'' ja ''golddiggereistä'' eli siis naisista jotka ovat kotiäitejä. Lasten kasvatukseen kuuluvaa työtä vähätellään, ja kotityöt ovat vain napin painamista. Naisten kotona tehtyä panosta vähätellään jatkuvasti.
Jonkin aikaa sitten täällä oli keskustelu jossa miehet kieltäytyivät maksamasta treffeillä. "Nainen voi hankkia omat rahansa! Minä en ala maksumieheksi!"
Mutta sitten kun nainen kirjoittaa miten onnellinen hän on kotiäitinä, kaikki miehet ovat kuorossa tukemassa häntä. He muistavat myös aina mainita miten ''naiset ovat onnellisempia kotona'' ja sen kuuluisan ''naisen paikan''.
Ymmärrän miksi monet naiset eivät halua olla kotiäitejä. Se miesten kotiäiti-ihannointi perustuu vain propagandaan. Oikeassa elämässä kotona oleva nainen ei saa mitään arvostusta, miehiltäkään.
Ajattelin jo päivällä tuon luettuani, kuinka tutut palstamiehet tulevat taputtamaan karvaisia käsiään ja kehumaan noita naisia, koska he ovat naisellisia ja äidillisiä ja kaikkea sitä, mitä naisen pitäisi olla. Tosin heidän tapauksessaan sen uhrautuvan kotiäidin pitäisi kuitenkin tuoda talouteen vähintään puolet rahoista. En ymmärrä miten se tapahtuu, mutta ilmeisesti he kaikki haaveilevat rikkaista perijättäristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vapaana syntynyt kirjoitti:
Heidän tilanteessa ei tarvitse ajatella kuin normaali suominainen. Itsenäisyys ja tasa-arvo asiat eivät kuulu näiden elitistinaisten ajatusmaailmaan. Mikäli he asuvat porttien takana, ylellisessä asuinlähiössä, oikea kysymys kuuluu: "Miltä tuntuu elää vangittuna häkissä?" Vaikka häkki on hieno ja ylellinen, se on silti vankila. Henkisesti ja fyysisesti.
Mieluummin eläisin tuollaisessa varakkaassa vankilassa, kuin tässä pätkätöiden kiristyksessä vuokraslummissa
Jos menettää vapauden, menettää myos itsensä kunnioittamisen ja itseisarvon.
Mitä vapautta on juossa tässä työkkärin ja pätkätöiden kurimuksessa 67v3kk ikäiseksi ja toivoa, että vuokranantaja ei myy asuntoa alta ja ole taas asunnon etsiminen edessä. En koe tätä mitenkään vapaaksi ja koe kunnioittavani itseäni enempää ja itseisarvoa.
Voisin aivan hyvin elellä rikkaana ja vapaana rahahuolista ja asumishuolista ja terveydestä
Silloin sinun kannattaa etsiä puoliso, joka elättää. Kukaan ei sitä kiellä, emme edes me pahat feministit. Itse en voisi kuvitella heittäytyväni sirpaselänteeksi, joka hyväksyy miehen pettämisen ja muun nöyryytyksen vain saadakseen elää tuollaista elämää.
Minusta - näin suomalaisena, ei niin reippaana, miehenä - on ihan hienoa että suomalainen nainen on innokas tekemään töitä.
Ei tarvitse itse painaa kieli vyön alla.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että sukupuolesta riippumatta aika monelle ihmiselle maistuisi tuollainen elämä, jos olisi taloudellisesti mahdollista. Mitä kävisi, jos teknovaimon puoliso jossain vaiheessa päättäisi, että nyt on hänen vuoro lokoilla ja hoitaa lapsia?
Meille tämä tuli ajankohtaiseksi. Seuraavana vuonna me elellään mun tuloilla. Aloitin työt muutama vuosi sitten ja nyt on vakituinen työ. Kannattaa varautua siihen ettei kotona olon jälkeen heti saa oman alan töitä mutta parin vuoden sisällä pääsee jo omalle tasolle. Säästöjä on ja mies ollut samassa työpaikassa yli 20v työnantaja myönsi sapattivuoden. Meidän lapset on sen verran vanhoja ettei enää tarvitse hoitaa niitä mutta viedä harrastuksiin ja osallistua koulun ilmaishommiin. Ne kuuluvat kaikille perheille.
Ottaa yleisesti ottaen päähän miten Piilaaksosta yleensä julkisuuteen kertoo joku tallukka joka ei todellakaan ole tutustunut alueeseen vaan on alusta asti elänyt kotipallossa. Jos täällä on asunut kaksi vuotta niin ei todellakaan voi kertoa että tietää miten asiat menevät. Voi vaan sanoa miten asiat ovat menneet omalta osalta. Tunnen monta suomalaista naista täällä jotka ovat töissä. Perspektiivi on heti eri perheellisellä naisella joka käy töissä ja sellaisella jolle se on jo ajatuksena mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ei , suominainen keksii ettei se voi olla TOSI rakkautta. Sinähän puhut kuin nTOSI uskovaiset. Onko se ihan oikeasti kateus, mikä tuota kotiäitivihaa ruokkii. Miksei voi hyväksyä erilaisia parisuhteita. Köyhät käyvät pakosta töissä vaikka se työpaikka olisi kuinka kamala.
Niinpä ja aina tämä ”mitäs sitten kun se ottaa nuoremman kauniimman” päläpälä. Ottaahan ne tavallisetkin miehet sellaisia toisinaan ja jättää. Ja miksi on jotenkin vieras ajatus että tälläinen pariskunta voisi olla yhdessä rakkaudesta eikä jostain ihme sopimuksesta.
Jos minun puolisoni ihastuu nuorempaan/kauniimpaan/päläpälään, niin elintasoni ei muutu millään tavalla. Asumiskulut nousevat, mutta eivät niin paljon ettenkö voisi ylläpitää ihan samaa elintasoa kuin tähänkin saakka.
Niinpä ja aina tämä ”mitäs sitten kun se ottaa nuoremman kauniimman” päläpälä. Ottaahan ne tavallisetkin miehet sellaisia toisinaan ja jättää. Ja miksi on jotenkin vieras ajatus että tälläinen pariskunta voisi olla yhdessä rakkaudesta eikä jostain ihme sopimuksesta.