Miksi kuolevat pääsevät aina taivaaseen?
Tai miksi uskovaiset luulee aina niin? "Hyvää matkaa taivaan isän luokse" tms. miten voivat toivotella noin, kun eikös Jumala ole se joka lopulta tuomitsee ja päättää mihin kukakin menee? Eli ihan yhtä hyvin se kuollut voi joutua sinne helvetin lieskoihin kärventymään, kuin taivaaseen.
Jos taas toivovat, että pääsee taivaaseen, niin eikö se ole vähän myöhäinen toive jo siinä vaiheessa? Olisi kannattanut toivoa jo aikaisemmin että henkilö kykenee synnittömään elämään ja että uskoo varmasti aidosti Jumalan olemassaoloon, saadakseen ne synnit anteeksi mitä on tehnyt.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat pelastetut Nooan liiton kautta, ja sen merkkinä on taivaalla sateenkaari.
Eipä näy sateenkaarta nytkään, kas kun on tieteellisesti todistettu miten sateenkaari syntyy, eikä sillä ole mitään tekemistä Nooan kanssa.
Ja jes hyvä, kaikki on pelastettu, joten on ihan samaa uskooko vai ei ja tekee syntiä tai ei.
Millainen sinä olet ja haluat olla ihmisenä, mieti. Kirjoita vaikka kolme virkettä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä päässyt taivaaseen. Taivaaseen pääsee vasta viimeisenä päivänä.
Joka kuun viimeisenä päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulette lasten tulevan 🤔 taivaassa hekin ovat ennen kuin maan päälle tulevat, samoin "kuolleet".
Lapset tulee siitä, kun miespuolinen henkilö laittaa siittimensä naispuoliseen henkilöön, purskauttaa sinne joukon siittiöitä, jotka uivat munasoluun, missä alkaa jakautuminen. Lapsi muodostuu molekyyli molekyyliltä äidin vatsassa, myös lapsen aivot, jotka tekevät lapselle "persoonan", joka pohjautuu perintötekijöihin ja muokkautuu kokemusten ja oppimisen myötä. Kun ihminen kuolee, aivot lakkaavat toimimasta ja ihminen lakkaa olemasta. Kyse on siis molekyylien yhdistymisestä toisiinsa oikealla tavalla, kuten kaikkien muidenkin elollisten kohdalla, tässä asiassa ihminen ei poikkea esim. sienestä, tuleeko sienikin mielestäsi taivaasta ja palaa sinne kuoltuaan?
Kaikki tämä opetetaan jo koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat pelastetut Nooan liiton kautta, ja sen merkkinä on taivaalla sateenkaari.
Eipä näy sateenkaarta nytkään, kas kun on tieteellisesti todistettu miten sateenkaari syntyy, eikä sillä ole mitään tekemistä Nooan kanssa.
Ja jes hyvä, kaikki on pelastettu, joten on ihan samaa uskooko vai ei ja tekee syntiä tai ei.
Millainen sinä olet ja haluat olla ihmisenä, mieti. Kirjoita vaikka kolme virkettä.
Mitä se asia sinulle kuuluu? Kirjoita itse kolme virkettä. Koen olevani ihan riittävän hyvä ihminen, enkä tarvitse siihen olemiseen edes mitään Jumalanpelkoa, vaan ihan itse vain haluan elää esim. satuttamatta muita ja yrittäen olla vähemmän itsekäs. Eikö ole uskomatonta, ettei sellaiseen tarvita minkäänlaista uskoa korkeampaan voimaan, vaan saattaa ihan pyytteettömästi vain olla sellainen, ilman että haluaa mitään vastalahjaksi tai että kokisi minkään pahan uhkaavan, jos en toimi oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulette lasten tulevan 🤔 taivaassa hekin ovat ennen kuin maan päälle tulevat, samoin "kuolleet".
Lapset tulee siitä, kun miespuolinen henkilö laittaa siittimensä naispuoliseen henkilöön, purskauttaa sinne joukon siittiöitä, jotka uivat munasoluun, missä alkaa jakautuminen. Lapsi muodostuu molekyyli molekyyliltä äidin vatsassa, myös lapsen aivot, jotka tekevät lapselle "persoonan", joka pohjautuu perintötekijöihin ja muokkautuu kokemusten ja oppimisen myötä. Kun ihminen kuolee, aivot lakkaavat toimimasta ja ihminen lakkaa olemasta. Kyse on siis molekyylien yhdistymisestä toisiinsa oikealla tavalla, kuten kaikkien muidenkin elollisten kohdalla, tässä asiassa ihminen ei poikkea esim. sienestä, tuleeko sienikin mielestäsi taivaasta ja palaa sinne kuoltuaan?
Kaikki tämä opetetaan jo koulussa.
Ehei .. Matrix on dualistinen.
On olemassa maallinen temppelisi ja mieli on siitä erillinen.
Tiedän, koska olen ollut muissakin kropissa.
Zinc
Haluan kohdella muita oikein, koska minulle tulee paha olo jos kohtelen muita väärin. Jos olen liian ahne, siitäkin tulee huono-omatunto, vaikkei helvetin lieskat minua uhkaakkaan. Ymmärrän myös sen, että se miten kohtelen muita vaikuttaa myös siihen miten muut kohtelevat minua, jos kaikki olisivat toisiaan kohtaan kilttejä, tämä maailma olisi kaikille parempi paikka elää.
Ja tämä kohtelu ei ole kiinni ihonväristä, uskonnosta eikä esim. seksuaalisesta suuntautumisesta, kaikki ihmiset ansaitsevat tulla kohdelluiksi ihmisinä.
Osa raamatun käskyistä ovat mielestäni toisarvoisia vaikka itse olen pidättäytynyt myös seksistä (koska se ei minua vain kiinnosta), niin en silti koe, että seksin harrastamisen avioliiton ulkopuolella olisi mitenkään väärin, tosin ymmärtääkseni se ei ole siitä raamatunkaan mukaan ja raamatussa hyväksytään myös polyamoria.
Kieltämättä uskomus heti kuollessa taivaaseen pääsystä on outo ja kerettiläinen. Jos uskoo kristilliseen taivaaseen, miksei usko raamattuun ja sen sanomaan tuomiopäivästä?
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä uskomus heti kuollessa taivaaseen pääsystä on outo ja kerettiläinen. Jos uskoo kristilliseen taivaaseen, miksei usko raamattuun ja sen sanomaan tuomiopäivästä?
Tuntuu olevan niin, että sitä raamatun sanomaa muokkaillaan nykyäänkin vähän omien tarpeiden mukaiseksi, joten ei ole mitään syytä uskoa, etteikö raamattua kirjoittaneetkin olisi niin tehneet, jos nyt leikittäisiin että Jumala olisi tosiaan muinoin puhunut ihmisille, niin raamattu on kuitenkin vain niiden ihmisten tulkintaa Jumalan sanoista, voitu myös oikaista vähän siellä sun täällä, varsinkin aikana ennenkuin paperia oli edes keksitty. Hidasta puuhaa se kiveen kaivertaminen.
Vierailija kirjoitti:
Nooan liitossa Jumala lupasi olla enää hukuttamatta maailmaa vedellä. Ei muuta.
Eli kyllä, Jumala on luvannut että uutta vedenpaisumusta ei tule. Siltä nimenomaiselta asialta olet varmasti pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä päässyt taivaaseen. Taivaaseen pääsee vasta viimeisenä päivänä.
siihen asti ollaan maduja limbossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooan liitossa Jumala lupasi olla enää hukuttamatta maailmaa vedellä. Ei muuta.
Eli kyllä, Jumala on luvannut että uutta vedenpaisumusta ei tule. Siltä nimenomaiselta asialta olet varmasti pelastettu.
Talmudin mukaan Nooan liittoon kuuluu myös ne seitsemän lakia, joita noudattamalla ihminen pelastuu. Vähän kuin Mooseksen lait, vaan vanhempaa perua.
Raamattuahan ei ole kirjoittanut Jumala, vaan ihmiset ja ihmiset tekee virheitä. Aika sokea taidat olla uskossasi, jos kuvittelet ettei tuollaiseen sääntökirjaan olisi yhtään eksynyt valtaa haluavien ihmisten pikku lisäyksiä, vaikka osa raamatun tiedosta tulisikin Jumalalta, et voi mitenkään tietää mikä niistä.
Minusta on eri asia uskoa Jumalaan, kuin johonkin ihmisten kirjoittamaan lööperiin joka on ennen kirjoittamista vielä kulkenut suullisena kertomuksena ihmiseltä toiselle ja kaikkihan sen tietää miten tuollaisille kertomuksille on käynyt ja käy vieläkin.[/quote]
Kuvitellaanpa, että olet kirjoittamassa kirjettä jollekin ihan vanhanaikaisesti kynällä. Tuleeko paperille silloin kynän ajatuksia ja kynän viestejä vai sinun? Samalla tavoin ne ihmiset ketkä kirjoittivat Raamatun toimivat Jumalan kyninä. Ei millään automaattikirjoituksella jota pahat henget käyttävät, vaan niin että Jumala vaikutti ihmisten ajatuksiin mitä he kirjoittivat. Raamatussa sanotaan, että Jumala itse valvoo sanaansa (etkö sinäkin pitäisi huolen, että sinun sanasi olisi oikein jos kirje olisi tarkoitus levittää julkisesti. Et estäisi kaikkia väännöksiä ja väärennöksiä, mutta pitäisit huolen, että se oikea alkuperäinen on saatavilla). Hän on kyllä pitänyt huolen siitä että maailmassa on saatavilla ihan virheetön Raamattu. Väännöksiä on toki tehneet monet kuten vuoden 1992 käännöskomitea, mutta silti meilläkin on saatavilla suomeksi Raamattu kansalle käännös, joka on kaikkein tarkin, 1933/38 käännös on myös hyvä. Englanninkielisistä King James Version (KJV) on se jne.
Jumala on antanut löytyä todella vanhoja arkeologisissa kaivauksissa esilletulleita Raamatun tekstejä. Ne ovat aivat samanlaisia kuin nykyiset. Kopiot on tehty huolellisesti vuosisadoista ja tuhansista toiseen. Jumala on varjellut sanansa.
Ilmestyskirjassa Jeesus varoittaa lisäämästä tai poistamasta Hänen teksteistään mitään.
Näin Jumala tuomitsee / armahtaa meidät:
Vierailija kirjoitti:
Raamattuahan ei ole kirjoittanut Jumala, vaan ihmiset ja ihmiset tekee virheitä. Aika sokea taidat olla uskossasi, jos kuvittelet ettei tuollaiseen sääntökirjaan olisi yhtään eksynyt valtaa haluavien ihmisten pikku lisäyksiä, vaikka osa raamatun tiedosta tulisikin Jumalalta, et voi mitenkään tietää mikä niistä.
Minusta on eri asia uskoa Jumalaan, kuin johonkin ihmisten kirjoittamaan lööperiin joka on ennen kirjoittamista vielä kulkenut suullisena kertomuksena ihmiseltä toiselle ja kaikkihan sen tietää miten tuollaisille kertomuksille on käynyt ja käy vieläkin.
Kuvitellaanpa, että olet kirjoittamassa kirjettä jollekin ihan vanhanaikaisesti kynällä. Tuleeko paperille silloin kynän ajatuksia ja kynän viestejä vai sinun? Samalla tavoin ne ihmiset ketkä kirjoittivat Raamatun toimivat Jumalan kyninä. Ei millään automaattikirjoituksella jota pahat henget käyttävät, vaan niin että Jumala vaikutti ihmisten ajatuksiin mitä he kirjoittivat. Raamatussa sanotaan, että Jumala itse valvoo sanaansa (etkö sinäkin pitäisi huolen, että sinun sanasi olisi oikein jos kirje olisi tarkoitus levittää julkisesti. Et estäisi kaikkia väännöksiä ja väärennöksiä, mutta pitäisit huolen, että se oikea alkuperäinen on saatavilla). Hän on kyllä pitänyt huolen siitä että maailmassa on saatavilla ihan virheetön Raamattu. Väännöksiä on toki tehneet monet kuten vuoden 1992 käännöskomitea, mutta silti meilläkin on saatavilla suomeksi Raamattu kansalle käännös, joka on kaikkein tarkin, 1933/38 käännös on myös hyvä. Englanninkielisistä King James Version (KJV) on se jne.
Jumala on antanut löytyä todella vanhoja arkeologisissa kaivauksissa esilletulleita Raamatun tekstejä. Ne ovat aivat samanlaisia kuin nykyiset. Kopiot on tehty huolellisesti vuosisadoista ja tuhansista toiseen. Jumala on varjellut sanansa.
Ilmestyskirjassa Jeesus varoittaa lisäämästä tai poistamasta Hänen teksteistään mitään.
No niinhän ne ihmiset väittää, uskotko sinä kaiken mitä ihmiset väittää?
Ja jos käännöksessä on ollut virhe, niin miksei Jumala korjannut sitäkin? Ja aika paljon hänestä kirjoitetaan sinun mielestäsi valheitakin, netti on niitä pullollaan, ei tunnu haluavan niitäkään korjata.
Kaikenlaiset tulkinnat raamatustahan ovat lisäämistä/poistamista, paljon on syntisiä uskovaisissa, itseasiassa veikkaan että hyvin hyvin harva seuraa raamatuksen opetuksia kuten kuuluisi, vääntää ne joksikin aivan muuksi kuin miten ne on kirjoitettu ja näin olen häpäisevät oman pyhän tekstinsä.
Vierailija kirjoitti:
Tartte ilmestyä mihkään kun tarvittava tieto on kirjassa. Eikä minua ainakaan kukaan ohjaile mitenkään. Ei ole pakko uskoa mihinkään eikä ole pakko haukkua muita pskanokiksi jos ei välttämättä halua. Ihan sama ja hyvää jatkoa. Jos ei itse kirjaa ymmärrä niin tulkitsijoita löytyy kyllä.
Ai niinkuin inkvisitio ja noitaroviot?
Vierailija kirjoitti:
Tartte ilmestyä mihkään kun tarvittava tieto on kirjassa. Eikä minua ainakaan kukaan ohjaile mitenkään. Ei ole pakko uskoa mihinkään eikä ole pakko haukkua muita pskanokiksi jos ei välttämättä halua. Ihan sama ja hyvää jatkoa. Jos ei itse kirjaa ymmärrä niin tulkitsijoita löytyy kyllä.
Missä kirjassa? Harry Potterissa? Puhelinluettelossa? Maailmanhistorian Pikkujättiläisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia mikä häiritsee on se, että joku uskovainen paskanokka on elänyt elämänsä sortaen muita tehden vaikka kuinka paljon syntiä, eikä edes kadu sitä, niin hän muka pääsee taivaaseen, jos vaan uskoo aidosti Jumalaan, mutta sitten joku ateisti joka on elänyt paljon hyveellisempää elämää, myös kristinuskon määritelmin, joutuu helvetin lieskoihin kärventymään ihan vain sellaisen periaatteellisen syyn takia, ettei usko Jumalaan.
Tämän ristiriidan vuoksi en usko raamatun olevan totta, vaan pelkkä satukirja joka on luotu jotta sillä voi ohjailla tyhmää kansaa ja pitää se kurissa ja nuhteessa.
Ihmeen paljon sinä näet vaivaa satukirjan takia.
Itse uskon, että Raamattu on totta alusta loppuun. Jeesus pelastaa jokaisen, joka ottaa pelastuksen vastaan.
Ateistin virhe on kieltää Jumalan olemassaolo.
Oletpa sinä hölmö jos uskot että pii on kolme tai että lepakot ovat lintuja.
Afrikan pimeimmässä viidakossa asuva Pygmi kuolee ja sillä ei ole mitään hajua mistään "taivaasta".
Ei, vaikka lähetyssaarnaajat ovat ruoskalla pieksämällä yrittäneet pakottaa Pygmin taikauskoonsa.
Turha tulla selostamaan muuta.
Mitä uskoa se sellainen on jos todisteita kaipaa. Sen vain tietää sisimmässään.