Miksi kuolevat pääsevät aina taivaaseen?
Tai miksi uskovaiset luulee aina niin? "Hyvää matkaa taivaan isän luokse" tms. miten voivat toivotella noin, kun eikös Jumala ole se joka lopulta tuomitsee ja päättää mihin kukakin menee? Eli ihan yhtä hyvin se kuollut voi joutua sinne helvetin lieskoihin kärventymään, kuin taivaaseen.
Jos taas toivovat, että pääsee taivaaseen, niin eikö se ole vähän myöhäinen toive jo siinä vaiheessa? Olisi kannattanut toivoa jo aikaisemmin että henkilö kykenee synnittömään elämään ja että uskoo varmasti aidosti Jumalan olemassaoloon, saadakseen ne synnit anteeksi mitä on tehnyt.
Kommentit (85)
Siellä tulisessa järvessä demoonit nylkevät kadotettuja ja perseräiskaavat niitä isoina ryhminä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat pelastetut Nooan liiton kautta, ja sen merkkinä on taivaalla sateenkaari.
Eipä näy sateenkaarta nytkään, kas kun on tieteellisesti todistettu miten sateenkaari syntyy, eikä sillä ole mitään tekemistä Nooan kanssa.
Ja jes hyvä, kaikki on pelastettu, joten on ihan samaa uskooko vai ei ja tekee syntiä tai ei.
Muista tehdä syntiä, muuten jeesus kuoli turhaan.
Lähinnä olen kuullut kun uskottomat puhuvat jonkun menneen Taivaaseen vaikka on minkälaisen tahansa elämän elänyt.
Matteuksen evankeliumi:
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Siunausta!
Ne ihmiset kenelle olen toivonut hyvää taivasmatkaa ovat olleet ihan hyviä ihmisiä ja sellaisiakin, jotka ovat täällä maanpäällä jo joutuneet kärsimään esim. juoppojen hampaissa, joten tottaki he pääsevät taivaaseen tai ainakin parempaan paikkaan kuin tämä ghetto planeetta jolla me eletään työtä raatamassa, tauteja kärsimäsä yms. Ehkä se on niin, että jos on vaikka juoppo niin joutuukin tänne takaisin. Ehkä tänne jää lopulta vaan kaikki alkoholistit, mutta me muut ketkä ei haluta elää sellaista elämää päästään pois.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä päässyt taivaaseen. Taivaaseen pääsee vasta viimeisenä päivänä.
Jeesus on historiasta tiedossamme oleva maan päällä elänyt ihminen, joka nousi kuolemansa jälkeen taivaaseen.
Suomi-taivas. Suomalaisuutta taivaassa ja luontoa. Suomitellaan yhdessä.
Taivaaseen pääsee, jos uskoo Jeesukseen.
Helvettiä ei ole Raamatussa, ja näin ollen sitä ei ole olemassakaan, vaan tämä on ihmisten harhaoppi.
En oleta, että joku menee taivaaseen, ellen hyvin tiedä tämän uskovan Jeesukseen. Esimerkiksi minä olen perheessäni ainoa kristitty, eikä minulla ole mitään syytä olettaa, että kukaan heistä menisi taivaaseen, toisin kuin minä. Eivät tosin mene helvettiinkään. Lakkaavat vain olemasta, mitä itsekin odottavat tapahtuvan kuolleessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä päässyt taivaaseen. Taivaaseen pääsee vasta viimeisenä päivänä.
Jeesus on historiasta tiedossamme oleva maan päällä elänyt ihminen, joka nousi kuolemansa jälkeen taivaaseen.
Toki, mutta Jeesus ei olekaan "pelkkä" ihminen.
Kun ihminen kuolee niin hänen elämä vaan lakkaa. Mikään osa ei siirry taivaaseen. Jos kaikki siirtyisivät taivaaseen, miten lentokoneet mahtuvat lentämään siellä?
Ei kaikki pääse. Esimerkiksi jehovilla on jo taivaspaikat täytetty.
Ei jehovat niitä taivaspaikkoja ole voineet täyttää :D...mutta entä jos taivaaseen meno onkin reinkarnaatiota. Naapurin alakouluikäinen poika totesi, että sitten kun kuollaan mennään taivaaseen ja synnytään tänne uudestaan. Olin, että ei helvetissä. Tänne uudestaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta Jeesus ei olekaan "pelkkä" ihminen.
Ajattelin kirjoittaessani, että pitäisikö laittaa jotain lisämääreitä ihmisen lisäksi. Koska Jeesus oli ihminen en laittanut lisämääreitä. Jeesus oli Jumalan poika, joka syntyi ihmiseksi. Jumala lähetti Jeesuksen, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Jeesus sanoi: myy kaikki mitä sinulla on ja seuraa minua.
Pistää itselläkin korvaan kun joku paatunut ateisti kuulemma pääsi taivaan kotiin, vaikka Raamatun mukaan sellaisilla ei ole sinne mitään asiaa.
Mutta kaipa siinä koetetaan olla hienotunteisia omaisia kohtaan ja välttää tuomitsemista, mikä Raamatussa kielletäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimi, kristitty ja ateisti tapaavat jumalan:
En jaksanut pahemmin katsoa, mutta populaa kuolee sen verran tiheään (108 ihmistä minuutissa) että jumalalla tuskin olisi aikaa ottaa ihmisiä vastaan ja keskustella "kuinka menni noin niinku omasta mielestä"
Kaikkivoipaa olentoa ei mikään aika sido, joten voi olla hyvinkin aikaa, voi vaikka "jakaantua useammaksi kuin on" ja tätähän raamatun Jumala on käsittääkseni tehnytkin.
Tämähän on se kaikkeen pätevä selitys: Voi olla niin ja voi olla näin. Mutta oikeassa olen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee niin hänen elämä vaan lakkaa. Mikään osa ei siirry taivaaseen. Jos kaikki siirtyisivät taivaaseen, miten lentokoneet mahtuvat lentämään siellä?
Olisko uskovien taivas korkeammalla? Mitä sanoo Raamattu asiasta?
En ole ollut yksissäkään hautajaisissa joissa raato ammutaan katapultilla taivaalle, kyllä ne on aina maan alle kuopattu.
Ei kuoleva pääse taivaaseen. Sinne pääsee vasta, kun on jo kuollut.
tuo kuoleman jälkeinen "taivas" on ihmisten mielikuvituksen tuote. Jokainen "taivaaseen" uskova kuvittelee sen erilaiseksi. Kukaan ei tiedä varmaksi, onko sellainen olemassa vai ei. Mutta vaikka olisikin, se tuskin on sellainen kuin ihmiset kuvittelevat.
t. ex-uskovainen
Vierailija kirjoitti:
Ei jehovat niitä taivaspaikkoja ole voineet täyttää :D...mutta entä jos taivaaseen meno onkin reinkarnaatiota. Naapurin alakouluikäinen poika totesi, että sitten kun kuollaan mennään taivaaseen ja synnytään tänne uudestaan. Olin, että ei helvetissä. Tänne uudestaan?!
Ehkä se on juuri se helvetti, kun joutuu tulemaan tänne elämään uusi elämä. Eikö kerta riitä tätä kärsimystä?
Korona viirukset, heinäsirkkaparvet Tansaniassa ja Ugandassa, metsäpalot, maanjäristykset ja vedenpaisumukset! Lopun ajan merkkejä!