Ärsyttääkö muita nämä hehkutukset, joissa Suomi on aina maailman paras asiassa XX?
Jotenkin lapsellista ja usein vieläpä katteetonta uhoamista. Tulee mieleen joku totaalitääristen maiden propaganda ja tällainenhan kääntyy yleensä itseään vastaan.
Kommentit (25)
Propagandalla pidetään massa hiljaa ja tyytyväisenä
Olen lopen kyllästynyt miten osa kansasta tuntuu keskittyvän ongelmien osoitteluun ja kilpailuun siitä, kenellä menee surkeimmin ja kenellä on sitä kautta isoin oikeus valittaa. Maailman onnellisin kansa -titteli on suorastaan loukkaus. Suurinta sisua on nähtävissä silloin, kun etsitään vastapuolesta heikkoja kohtia ilkuttavaksi ja puolustetaan omaa oikeassa olemista tai oikeutta uhriutua.
On selvää, että Suomi on ongelmien äärellä ja eikä niistä pidä vaieta, mutta se ei ole koko todellisuus. Tämä on yhä yksi maailman hyvinvoivimmista ja vakaimmista maista, jonka kansalaisista iso osa saa elää maailman mittakaavassa suorastaan yltäkylläistä elämää. Vaikka kaikilla suomalaisilla ei mene hyvin, valta osa elää ihan kelpo elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopen kyllästynyt miten osa kansasta tuntuu keskittyvän ongelmien osoitteluun ja kilpailuun siitä, kenellä menee surkeimmin ja kenellä on sitä kautta isoin oikeus valittaa. Maailman onnellisin kansa -titteli on suorastaan loukkaus. Suurinta sisua on nähtävissä silloin, kun etsitään vastapuolesta heikkoja kohtia ilkuttavaksi ja puolustetaan omaa oikeassa olemista tai oikeutta uhriutua.
On selvää, että Suomi on ongelmien äärellä ja eikä niistä pidä vaieta, mutta se ei ole koko todellisuus. Tämä on yhä yksi maailman hyvinvoivimmista ja vakaimmista maista, jonka kansalaisista iso osa saa elää maailman mittakaavassa suorastaan yltäkylläistä elämää. Vaikka kaikilla suomalaisilla ei mene hyvin, valta osa elää ihan kelpo elämää.
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. Minä ja minun viiteryhmäni on se tärkein. Kuvitellaan että voidaan seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Kunpa nämä koko ajan kaikesta valittajat lähtisivät jonnekin sinne onnelaansa, olisi täällä vähemmän katkeruutta.
Suomessa on pienin tuloverotus heti Monacon jälkeen ja aito työvoimapula. Työttömiä alle 0,1 prosenttia työvoimasta. Asuminen todella halpaa, terveydenhoito pelaa jonottamatta eikä kenelläkään ole paha olla. Ei mikään ihme että olemme vuodesta toiseen maailman onnellisin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. Minä ja minun viiteryhmäni on se tärkein. Kuvitellaan että voidaan seistä piiska k
Osalle tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin. Tavallinen arkikin tuntuu olevan loputonta kärsimystä, töissä on kamalaa, perhe-elämä on ankeaa ja ihmissuhteet ahdistavat.
Riippuu asiasta. Yleensä ei ärsytä,lähinnä huvittaa. Oma lukunsa ovat innostuneet lehtijutut siitä kun Suomi on ohimennen mainittu jossain ulkomailla. Hyvänä esimerkkinä South Parkin jakso jossa Suomi räjäytetään.
Mahtaa se siellä venäjällä harmittaa.
Paistoin muuten eilen illalla iltapalaksi banaanilettuja, kun oli niin paljon ylimääräisiä banaaneja ja kananmunia kaapissa päivääntymässä.
Ulkosuomalaisena se huvittaa ja joskus nolottaa. Suomi on hyvä maa, niinkuin tämäkin, jossa asun. Mutta nämä maailman paras-hehkutukset jätän omaan arvoonsa.
Se onnellisin vuodesta toiseen on hauska. Mä en väitä puoleen enkä toiseen mitään, mun mielestä tää on maailman paras maa asua, mutta saisinko mä joskus jonkun oikeasti kysymään multa jotain ennen ku mä nään näitä juttuja jossain julkisilla sivuilla 😅😅😅
Eihän Suomi itse itselleen mitään sijoituksia ole antanut. Tittelit perustuvat kansainvälisiin tutkimuksiin.
Kova halu täällä tuntuu olevan mitätöidä ne. Muuttakaa niihin parempiin maihin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Paistoin muuten eilen illalla iltapalaksi banaanilettuja, kun oli niin paljon ylimääräisiä banaaneja ja kananmunia kaapissa päivääntymässä.
Aina tule joku jankuttamaan venäjän trolleista. Eikö ikinä oma kansalainen voi olla eri mieltä, olla tykkäämättä jostain? Ällöttävää se venäjän hokeminen.
Ei ärsytä. Se kyllä ärsyttää, että kaikkiin positiivisiin Suomea koskeviin uutisiin löytyy porukkaa kommentoimaan, että "eipäs ole ja ei ole minulta kysytty" - ja silti asutaan Suomessa ja puhutaan suomea ilman aikomustakaan muuttaa muualle.
Noloimpia ovat ne, jotka yrittävät ylentää itseään haukkumalla omaa kotimaataan muunmaalaisille. Tuloksena on vain kuulijoiden myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Mites jauheliha ja kurkku? Tule ostamaan?
Samaa mieltä. Psykologiassa sitä sanotaan ryhmänarsismiksi. Samanlaista meidän maa on paras -propagandaa syötetään ja uskotaan myös Saudi Arabiassa ja Venäjällä. Käänteisesti vastaavaa tapahtuu Gazassa, jossa palestiinalaiset haluavat esiintyä suurimpana uhrina kaikista, vaikka samaan aikaan huomattavasti suurempi humanitaarinen kriisi on menossa esim. Jemenissä, mikä ei keskiluokkaa ja vasemmistomediaa kuitenkaan kiinnosta.
Niin. Ei Suomi mikään paratiisi ole, mutta monessa muussa maassa asiat vielä paljon enemmän persiillään. Siihenhän nuo perustuu.
Suomi ei ole paras missään, no ehkä paras sosiaalitoimisto.