Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailu ja maksaminen nykyaikana?

Vierailija
10.02.2020 |

Olen tapaillut erästä miestä. Tapailu saattaisi jonkin ajan päästä olla siinä rajoilla, minkä voisi laskea seurusteluksi. Ikää meillä ~ 35.

Yleensä hän on huomaavainen. Kuitenkin ihmettelen, kun hän ei ole koskaan tarjoutunut maksamaan esim. parin euron kahviani oman kahvinsa yhteydessä. Yleensä miehet ovat ensitapaamisesta lähtien halunneet tarjota juoman tai jo 2. treffeillä esim. ravintolalaskun, jolloin olen itse aina joko kieltäytynyt kohteliaasti ja maksanut omani tai tapailun syventyessä antanut tarjota ja luonnollisesti itsekin tarjonnut siitä lähtien vastavuoroisesti. En siis koskaan ole hyötynyt tai pyrkinyt hyötymään rahallisesti toisen huomaavaisuudesta, enkä jatkossakaan sitä halua tai tarvitse.

Kaipaisin kuitenkin sellaista tunnetta, että mies haluaisi ihan omasta tahdostaan joskus tarjota vaikka yhden edullisen juoman. Mielelläni myös maksaisin luontevasti sen jälkeen sitten meille seuraavat juomat.

Mitähän mies ajattelee, kun maksaa vain oman laskunsa esitettyään treffikutsun ravintolaan? Varmisti ennakkoon, että kumpikin maksaa omansa. Luulin, ettei tällainen olisi minulle iso juttu, mutta jostain syystä kuitenkin tuntuu, kuin mies olisi hyvin tarkka rahoistaan ja en koe itseäni kovin arvostetuksi. Jos ottaisin asian puheeksi, hän saattaisi muuttaa toimintaansa. Minusta ei ehkä sen jälkeen tuntuisi luontevalta hänen kanssaan, että kumpikin tarjoaisi toiselle vuorotellen. Luultavasti pitäisin sen jälkeen tarkasti kiinni siitä, että en anna hänen vahingossa maksaa ravintolassa minun aiemmin maksamaani laskun loppusummaa enemmän ja en antaisi koskaan maksaa kahviani niin, etten heti olisi maksamassa samaa summaa takaisin tms.

Järki ja tunteet ovat ristiriidassa keskenään. Hän vaikuttaisi sopivalta kumppanilta. Samaan aikaan koen, että jotain on ehkä vähän vialla. Mies on kertonut tapailevansa minua vakavissaan, eikä vaikuta olevan rahapulassa.

Olenkohan vain liian vanhanaikainen? Miten löytäisin ymmärrystä miehen toimintaa kohtaan jo ennen kuin tulee se hetki, jolloin raha-asioista keskustellaan tarkemmin?

Onko joku ollut samassa tilanteessa, ja miten asia ratkesi?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on nykynormi, maksaako kumpikin omansa vai yrittääkö nykyisin miehet enää tarjota ollenkaan..

Vierailija
2/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä asia on sulle edes tärkeä? Siis minkä osoitus tuo maksaminen edes on?

Itse maksan ihan aina omani ja koen kiusalliseksi, jos mies edes ehdottaa tarjoavansa. Mun seura on ilmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin oletus on aina että molemmat maksaa omansa. En tajua tuota ”ongelmaasi”. Tarjoa sinä hänelle ensin? Ehkä hän sit seuraavalla kerralla tarjoaa.

N29.

Vierailija
4/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kertookan te jotka käytte paljon, usein treffeillä, miten ne kahvien maksamiset oikein menee?

Tarjoutuuko mies maksamaan enää nykyisin molemmat kahvit.

Vierailija
5/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle mies on aina maksanut ja jopa sanonut ota mitä haluat.

Vierailija
6/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko sinä tarjonnut hänelle? Miksi hänen pitäisi aloittaa tarjoaminen? Nykypäivänä deittailu on siitä helppoa, että jokainen saa puhua ja kysyä ja sanoa mielipiteensä ihan vapaasti. Sen kun avaat suusi ja sanot että haluaisin tarjota sulle drinkin, tarjootko sä sit seuraavalla kerralla. 

Vierailija
7/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut tuossa tilanteessa ja kuulostaa... pihiltä? Ratkaisisin tilanteen niin että tarjoaisin miehelle muutaman kerran ja katsoisin tuleeko vastavuoroisuutta. Jos ei, hän saattaa kalastella elättäjää itselleen.

Vierailija
8/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tapailu sujuu liian hyvin, kun pitää kahvikupista kehittää ongelma.

Vierailija
9/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on menty kahvilan tiskille, mies on sanonut että hän tarjoaa, haluatko makeaa vai suolaista syötävää,  ja ottanut automaattisesti vesilasilliset kummallekin. 

Olisi epäkohteliasta kieltäytyä jos toinen haluaa tarjota.

Vierailija
10/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään siitä että jos mennään vaikka iltaa istumaan kahden pubiin (käyty ensin syömässä jossa kumpikin maksaa ruokansa) niin kumpikin vuorotellen hakee juomat molemmille. Se tuntuu mukavalta. Nyt olen ekaa kertaa tällaisen miehen kanssa jolle on luontevaa tarjota juomat molemmille ja jolle on myös luontevaa ottaa vastaan minun tarjoamani juoma kun haen omalla vuorollani molemmille.

Vierailija
11/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnellessani 26-vuotiaan ystäväni tinderkokemuksia sain selville, että suurin osa miehistä ei tarjoa. Tää johtuu siitä, että he käyvät niin usein treffeillä. Ei olisi varaa.

Mun mielestä on ihan hyvä, että kumpikin maksaa omansa. Jotkut voi jopa loukkaantua tarjoamisesta. Siitä voi tulla sellainen olo, että nainen on köyhä ja tarvitsee miestä pitämään itsestään huolta. Itse en siitä ota nokkiini. Jos mies tarjoaa, kieltäydyn kohteliaasti. Jos se vieläkin vaatii saada maksaa, niin maksakoon. Joillekin miehille se on kai oman miehisyyden pönkittämistä.

Oman poikaystävän kanssa tehdään niin, että välillä hän maksaa ja välillä minä. Useammin hän, koska hänellä on paljon suuremmat tulot.

Vierailija
12/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarjoaa aina naiselle, joka hänen silmissään näyttää fiksulta naiselta.

Vierailija
13/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on ostettavissa kahdella eurolla.

Siinä on sitä suurta rakkautta, kun mies maksaa. 

Aloittajallako ei ole voimaantuneena, itseänäisenä naisena rahaa? 

Vierailija
14/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä kaffeja maksamaan, kun irtoaa muutenkin. Ja saa vielä iltapalan palkaksi.

Vierailija
15/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä aloittajan omassa kahden euron kolikossa on vikana? Tälläkö mittaat miehen kiinnostavuuden? 

Vierailija
16/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä asia on sulle edes tärkeä? Siis minkä osoitus tuo maksaminen edes on?

Itse maksan ihan aina omani ja koen kiusalliseksi, jos mies edes ehdottaa tarjoavansa. Mun seura on ilmaista.

Minunkin seurani on ilmaista - siksihän olen aina tarjonnut itsekin jos mies on ollut huomaavainen. Kuitenkin kaipaan sitä tunnetta, että olen erityinen ja toinen olisi valmis vähän tekemään jotain puolestani, olisi erityisen huomaavainen, mitä ei kaikille olisi valmis tekemään. Jotenkin itselleni luo kaverifiilistä, kun kumpikin maksaa omansa. Mies ei ole koskaan antanut kukkia tai yrittänyt tarjota. Ovia onneksi avaa, jos sattuu ennättämään, ennen kuin itse tempaisen oven auki. Ehkä se vika sitten on vain omassa päässäni. Onhan tämä järjellä ajateltuna naurettava juttu, toivoisin vaan että toinen yrittäisi tarjota minulle vaikka parin euron kahvin.

Vierailija
17/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon miehiä ei enää ole! Pirjo 35v joutui itse maksamaan kahvinsa.🖕

Vierailija
18/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jo menette, niin juotteko pelkkää kahvia, ettekö koskaan ota mitään kahvileipää?

Tuntuu naurettevalta istua pelkän kahvikupin kanssa juttelemassa uppo-oudon tyypin kanssa. Ihan sama kuka kahvit maksaa, mutta pelkän kahvin hörppiminen on tosi outoa.

Vierailija
19/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä aloittajan omassa kahden euron kolikossa on vikana? Tälläkö mittaat miehen kiinnostavuuden? 

Tällä mitataan käytöstapoja, huomaavaisuutta ja arvostusta. Kaikki suhteessa aivan kriittisen tärkeitä juttuja. Naisen ei kannata ryhtyä suhteeseen arvottoman miehen kanssa, koska yksinkin pärjää hyvin. Siksi näillä pikkuvihjeillä miehen kuntoisuudesta on väliä.

Vierailija
20/75 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi tässä maassa on niin paljon sinkkuja, kun kerran tuollaisesta saa ongelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan