Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettaisitko työsi, jos voittaisit 1,2 miljoonaa euroa Lotossa? Mitä työtä teet?

Vierailija
10.02.2020 |

Minä lähtisin heti.

Olen toimistosihteeri.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana tulisin töihin vain, kun kukaan muu ei.

Vierailija
82/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittömästi.

Kokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa aina nämä kommentit, joissa sijoitetaan ties mihin ja tuplataan summa joka toinen vuosi osingoilla ja korkojen koroilla ja ties millä. Ihan yhtä lailla voi käydä niin, että kaikki menee eikä ole enää edes sitä työpaikkaa.

Vierailija
84/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa aina nämä kommentit, joissa sijoitetaan ties mihin ja tuplataan summa joka toinen vuosi osingoilla ja korkojen koroilla ja ties millä. Ihan yhtä lailla voi käydä niin, että kaikki menee eikä ole enää edes sitä työpaikkaa.

Tässä taas meillä "todellinen asiantuntija". Hyvin hoidetun osakesalkun todennäköisyys sille että "kaikki menee" on likipitäen nolla. JA jos niin käy niin väitän että se osakesalkun nollaantuminen on huolista pienimpiä siinä vaiheessa.

Vierailija
85/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla rahalla saa vasta kun asunnon ja auton. Eipä olisi varaa lopettaa työntekoa. Opettaja olen.

Pöljä! Raha kuuluu sijoittaa ja elää tuotoilla.

Tiedän, niin tekisinkin. 

Kirjoitin, mitä kirjoitin, jotta osoitan kuinka pienestä summasta on kyse. Itse olet pöljä, kun et sellaista tajunnut. 

Ai sellainen 48 000 - 120 000 €/vuosi Pelkkiä tuottoja on "pieni summa".. On kyllä kovat palkat opettajilla.

En ole luokanopettaja. Ja minulla on pääomatuloja.

Vierailija
86/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vähentäisin työntekoa ja teksin ehkä 3 pv/ viikko töitä. Ja olisin vuoden, vaikka vuorotteluvapaalla ja matkustelisin.

1.2 milj. on lopulta aika pieni summa, jos sillä pitää koko loppuelämä elää.

Toki sijoittamalla oikein tuottoja tulee tuollaisesta summasta ihan mukavasti.

Siitä riittäisi 40:si vuodeksi 30.000€/v, plus korkotuotot päälle. Vaikka olisi vasta 30 vuotias, niin järkevällä sijoituksella (riskittömällä) riittäisi 70-vuotiaaksi saakka ja keski-ikä on jtn 78 v.

Eli ei se ihan pieni ole. Ja tuolla rahalla eläisin ihan hyvin ainakin itse, 2.500€/kk käteen.

Vierailija
87/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin kustantamaan nykyisen elämäntyylini yli 120 vuodeksi ilman sijoittamistakin, joten työt loppuis hyvin nopeasti.

Vierailija
88/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön IT-osaaja, ikää viiskymmentä ja risat. Lopettaisin työnhaun ja vaikka olisin töissä sanoutuisin irti. Joskus sopivan projektin tullessa tarjolle voisin tehdä töitä mutta vain määräaikaisena. Hyväntekeväisyydessä ja harrastuksissa saa kontakteja muihin ihmisiin jos niitä kaipaa. Lisäksi tää maa on täys erilaista yhdistystä ja kerhoa joihin olisi kiva tutustua kun on aikaa.

Vierailija
89/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla rahalla saa vasta kun asunnon ja auton. Eipä olisi varaa lopettaa työntekoa. Opettaja olen.

Pöljä! Raha kuuluu sijoittaa ja elää tuotoilla.

Tiedän, niin tekisinkin. 

Kirjoitin, mitä kirjoitin, jotta osoitan kuinka pienestä summasta on kyse. Itse olet pöljä, kun et sellaista tajunnut. 

Ai sellainen 48 000 - 120 000 €/vuosi Pelkkiä tuottoja on "pieni summa".. On kyllä kovat palkat opettajilla.

En ole luokanopettaja. Ja minulla on pääomatuloja.

No kerrotko ne tulot jos kerta tuo haarukka on "pieni"... Minulle pieni on max 10% muista tuloista...

Vierailija
90/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kovat elintasot ihmisillä, joille 1,2 miljoonaa on "vähän" eikä riittäisi loppuelämäksi. Oma mieheni (vihaa työtään) oli laskenut että hänelle riittäisi 700 000 euroa loppuelämäksi niin, että voisi jäädä pois töistä ja säilyttää nykyisen elintason. Ikää 47v. Ei osaa/aio sijoittaa. Toki hän oli laskenut vain ns. oman osuutensa, mutta silti, hurjat on teidän tavoitteet :o

Vierailija
91/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voitin reilu miljoona markkaa opiskelijana.

Sain hyvän vinkin pankin sijoitusneuvojalta.

Maksoin veljeni asuntolainan pois.

Hän maksoi minulle takaisin 500 mk kk ja nyt 100 e, korko 0% ja lahjoitan 3 v välein mitä on sallittu antaa verovapaana.

Maksoin vanhempieni ison remontin.

Ostin nykyisen kotimme. Tästä oli eroteltu pieni yksiö, asuin siinä ja isompi osa oli vuokrattu. Ja ostin 3 sijoituskaksiota kantakaupungista.

Rahat menivät , eivätkä ihan riittäneetkään.

Valmistuin, sain työpaikan, tapasin mieheni ja vasta, kun olimme kihloissa, mies ehdotti asunnon ostamista, kerroin totuuden.

Esikoisen syntymän jälkeen jäin kotiäidiksi. En ole nostanut mitään tukia.

Asuntojen hinnat ovat nousseet niin paljon.

Mies käy töissä, minä olen kotiäitinä edelleen.

Vierailija
92/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin heti.

Inssi

Vierailija
93/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta työtäni ennen kuolemaa. Mulla on jo miljoona . Luovalla alalla on kivaa.

Vierailija
94/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta työtäni ennen kuolemaa. Mulla on jo miljoona . Luovalla alalla on kivaa.

Vierailija
95/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin heti, olen business controller. 

Vierailija
96/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lopettaisi nykyistä toimeani!

T: Työtön

Samma här. Itseasiassa tuplaisin panokseni ja nauttisin siitä että kukaan ei höngi niskaan enää.

Vierailija
97/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi työtäni, sillä viihdyn työssäni hyvin. Ja työni on tärkeää ja tuottavaa yhteiskunnalle.  Koulutukseni menisin täysin hukkaan, jos jäisin pois työstäni.

Rahat sijoittaisin ja hankkisin sellaisen asunnon josta olen aina haaveillut.

Lapsia auttaisin myös asunto-ja koulutusasioissa.

Vierailija
98/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi. Haluan saada tämän työkokemuksen nykyisestä työpaikastani ja myöhemmin opiskella lisää. Tykkään työstäni ja työkavereistani. Tosin jos olisi tuollaiset rahat, ei tarvitsisi yrittää valikoida työvuoroja lisien takia eikä välttämättä tehdä kokoaikaista työtä. T. Psykiatrinen sh

Vierailija
99/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kovat elintasot ihmisillä, joille 1,2 miljoonaa on "vähän" eikä riittäisi loppuelämäksi. Oma mieheni (vihaa työtään) oli laskenut että hänelle riittäisi 700 000 euroa loppuelämäksi niin, että voisi jäädä pois töistä ja säilyttää nykyisen elintason. Ikää 47v. Ei osaa/aio sijoittaa. Toki hän oli laskenut vain ns. oman osuutensa, mutta silti, hurjat on teidän tavoitteet :o

Minun unelmani on Kalasatamasta 1,2 miljoonan kämppä. On venesatama, mutta ei se raha siihen veneeseen enää riittäisi...

Ymmärrän kyllä, ettei sitä.kannatta käteisellä ostaa, vaan sijoittaa osa rahoista ja maksaa vuokraa tuotoilla. Mutta kyllähän elintaso pitää asettaa niin, että jos pörssi romahtaa, niin silti pystyy velkansa maksamaan.

Jos nyt sitten ostaisin kakkosvaihtoehdon, niin sellainen maksaa 700 000 e. Eikä tuo ole paha hinta. Sitten parit autot 100 000 e. Lapsille (6 kpl) 200 000 e.

Eihän siitä jää enää kuin 200 000 e, eikä sillä kauaa elä. Jos kämppä menee osin rahoitusvastikkeeseen (niin, että pärjään, jos pörssi kaatuu), niin rahaa on käytettävissä vain 400 000 e. Ja kaksi ihmistä sillä elää (+lapset, jotka osin omillaan).

Vierailija
100/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Olen kotisiivooja.