Lopettaisitko työsi, jos voittaisit 1,2 miljoonaa euroa Lotossa? Mitä työtä teet?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia jos olisi 12 miljoonaa, sitten voisin hyvinkin lähteä. Tosin en varmaan heti, koska tykkään työstäni ja haluaisin valmistella työkaverit että joku muu voisi oppia nämä hommat ja ottaa vastuun.
Kylläpä vastuu painaa. Luulet ilmeisesti, että maailma, tai vähintään työpaikkasi tuhoutuu, jos sinä satut ku o lemaan huomenna.
No ei tietenkään tuhoudu! Enkä mitään sellaista sanonut. Mutta kyllä totuus on että jos jostain syystä yht'äkkiä jättäisin tulemasta työpaikalle, eikä minuun saisi mitään yhteyttä enää, niin kyllä työkaverini olisivat aikamoisessa liemessä. Olen ollut sen verran pitkään että tiedän monia asioita joita muut täällä eivät tiedä. Tottakai he saisivat kaiken selville, ja homma alkaisi jälleen pyöriä, mutta aikaa siihen menisi.
Sijoittaja kirjoitti:
Sijoittaisin summan heti osinkoa maksaviin osakkeisiin ja myös ETF- ja muihin rahastoihin. 8% tuotto-odotuksella tienaisin 8000e/kk brutto, pääomaverojen jälkeen käteen jäisi kuukausittain 5280e, eikä alkuperäinen pääomani kuluisi lainkaan, vaan tekisi minulle jatkuvasti lisää rahaa ja turvatun tulevaisuuden.
Ja tuo 8 % tuotto olisi sinusta tosi helppoa saavuttaa? Kuukaudesta ja vuodesta toiseen, kuin automaatti? Rohkenen epäillä.
Olen tällä hetkellä opiskelija, varmaan jatkaisin opinnot loppuun kun on niin vähän jäljellä. Ottaisin lepiä. Palkkatöihin muille en menisi, mutta kyllä varmasti jotain alkaisin tehdä. Käsitöitä, vapaaehtoistyötä tms. En kaipaa korkeaa elintasoa tai rikkauksia, joten tuo summa riittäisi helposti koko elämäksi.
"Mitä te kuvittelette että kaikella sillä vapaa-ajalla tekisi?"
Mitä kuvittelet että eläkeläiset tekee? Tai miljonäärit? Eivät he kaikki suinkaan alkoholisoidu.
Mahtaa olla ankea elämä, jos ei keksi muuta tekemistä kuin työnteko tai ryyppääminen. Jälkimmäisestäkö itse aiot elämän sisällön löytää, kun työntekosi aikanaan loppuu?
Ostaisin kivan asunnon ja auton. Jäisi säästöön vähän. Sijoittaisin 200-500.000 ja jatkaisin duunejani. Ei oo iso raha jolla eläisin
Eläkeikään alle 10 v. joten miksipä enää itseäni työllä rasittaisin.
Olen 52-vuotias IT alan ammattilainen. Asuntolainat etc on maksettu. Jättäisin työt.
Tuo summa tarkoittaa tasaisesti jaettuna 40 000 euroa per vuosi 30 vuodeksi.
Kun tuon sijoittaa niin vielä pitemmäksi aikaa.
Sen verran paljon on harrastuksia, että keskittyisin niihin.
Lopettaisin työttömänä olon. Eli ilmoittaisin TE-toimistoon, etten ole enää työtön työnhakija. Edelleen kuitenkin hakisin töitä aina kun sopiva paikka tulisi eteen. Mutta eipähän kukaan enää hätyyttelisi kuntouttavalla työtoiminnalla, ja voisin paremmin keskittyä opiskeluihin, kun ei tarvitsisi miettiä, kuinka paljon voin opiskella menettämättä toimeentuloani.
Lopetin. Asun vaatimattomasti, mutta matkustelen paljon. En kaipaa töihin, pienimuotoinen sijoitustoiminta pitää mielen virkeänä.
En lopettaisi. Minut on kasvatettu sosialistiksi. Eli se että lopettaisin työnteon ei tule kuuloonkaan. Antaisin rahat kommunisteille hyvään tarkoitukseen.
Tuo takaisi asiallisesti sjoitettuna 3-4 donaa kuussa käteen, eli mahdollistaisi päätoimisen vähän loisteliaamman takaliston raapimisen mutta ei kuitenkaan herroiksi elämistä.
Eipä riitä milli kunnolliseen loppuelämään ja jälkikasvun turvaksi. 10 miljoonaa olisi jo riittävä summa, jolla nostaisin jalat pöydälle. IT-nörtti.
En lopettaisi, mutta vähentäisin. Olen lääkäri, bruttovuositulot n. 70000-80000 euroa. Jos saisin tuollaisen reilun miljoonan niin ottaisin palkattomia lomia (Eesim. joka talvi kuukausi etelässä) ja vähentäisin työnteon muuten normaaliin n. 40h/vko määrään. Nykyään joka toinen viikonloppu menee päivystäessä eli on vain 4 vapaapäivää per kk, joten normaali toimistoaikain tuntuisi ihan luksukselta ainakin jonkin aikaa. Asunnon päivittäisin heti yksiöstä kaksioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla rahalla saa vasta kun asunnon ja auton. Eipä olisi varaa lopettaa työntekoa. Opettaja olen.
Pöljä! Raha kuuluu sijoittaa ja elää tuotoilla.
Tiedän, niin tekisinkin.
Kirjoitin, mitä kirjoitin, jotta osoitan kuinka pienestä summasta on kyse. Itse olet pöljä, kun et sellaista tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lopettaisi nykyistä toimeani!
T: Työtön
Oikeastihan kaikista parhaiten ja onnellisimpina pärjäilee ne lottovoittajat, jotka EI lopeta työntekoa, eikä ylipäätään yritä muuttaa elämäntyyliään joksikin massikeisarin elämäksi.
Just joku työtön tai siivooja kun kuvittelee, että voisi muuttaa voittorahoilla vaikkapa Westendiin - millaista arvelette täysin toisesta sosiaaliluokasta tulevan ihmisen elämän siellä olevan? Että naapurit tervehtisi tms? Hah!
Samaten ajatus, että töiden lopettaminen olisi hyvä idea - ei ole. Mitä te kuvittelette että kaikella sillä vapaa-ajalla tekisi? Niinpä, suomalaiseen tyyliin alkoholisoituisi. Ja sitten vielä kun rassukkana kuvittelee että ne baarikaverit on oikeita, kun niille tarjoaa viinaa...
Siinä ei ole mitään pahaa tietenkään, että lähtee opiskelemaan ja vaihtaa alaa. Mutta ne, jotka kuvittelee, että se raha itsessään ja sen käyttäminen riittäisi elämän sisällöksi, niille käy järjestäen huonosti.
Minulle työ ainakin on vain rahan hankkimista. Ja entistä enemmän näin viimeaikoina, vaikka olenkin vastuuta sisältävässä työssä monikansallisessa yhtiössä ja palkkakin mukava. Se sisältö elämään on kaikkea muuta kuin työhön liittyvää. Mitään ongelmaa ei olisi täyttää päivää mielekkäällä tekemisellä vapaaherrana. Tekisin ihan sitä samaa kuin vapaa-ajalla nytkin, paitsi enemmän ja olisin stressittömämpi, parempikuntoinen ja virkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaja kirjoitti:
Sijoittaisin summan heti osinkoa maksaviin osakkeisiin ja myös ETF- ja muihin rahastoihin. 8% tuotto-odotuksella tienaisin 8000e/kk brutto, pääomaverojen jälkeen käteen jäisi kuukausittain 5280e, eikä alkuperäinen pääomani kuluisi lainkaan, vaan tekisi minulle jatkuvasti lisää rahaa ja turvatun tulevaisuuden.
Ja tuo 8 % tuotto olisi sinusta tosi helppoa saavuttaa? Kuukaudesta ja vuodesta toiseen, kuin automaatti? Rohkenen epäillä.
6% bruttotuotollakin tuo tekee 6000 €/ kk, ja tuollaisen osinkotuoton saaminen sijoitetulle pääomalle pitkällä aikavälillä ei ole temppu eikä mikään kun oikein sijoittaa. Minulla on yhtiöitä salkussani jotka maksavat 50% osinkotuottoa sijoitettuun pääomaan nähden...
T:Ohis.
Olen yläkoulun aineenopettaja. En lopettaisi töitä, mutta vähentäisin niitä minimituntimäärään. Ei tuollainen summa vielä kovin kummoinen ole. Sitten kun puhutaan 12 miljoonasta, päästään asian äärelle. Sellaisesta summasta alkaisin tehdä puoltapäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla rahalla saa vasta kun asunnon ja auton. Eipä olisi varaa lopettaa työntekoa. Opettaja olen.
Pöljä! Raha kuuluu sijoittaa ja elää tuotoilla.
Tiedän, niin tekisinkin.
Kirjoitin, mitä kirjoitin, jotta osoitan kuinka pienestä summasta on kyse. Itse olet pöljä, kun et sellaista tajunnut.
Ai sellainen 48 000 - 120 000 €/vuosi Pelkkiä tuottoja on "pieni summa".. On kyllä kovat palkat opettajilla.
Oon nyt 40-v, jos ajattelen et tuolla summalla elelisin 80-v saakka niin 2500€/kk puhtaana käteen joka kk vois "nostaa" tuosta. Velkaa jos ei olis, niin joo lopettaisin työt heti.