Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettaisitko työsi, jos voittaisit 1,2 miljoonaa euroa Lotossa? Mitä työtä teet?

Vierailija
10.02.2020 |

Minä lähtisin heti.

Olen toimistosihteeri.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi nykyistä toimeani!

T: Työtön

Vierailija
2/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla rahalla saa vasta kun asunnon ja auton. Eipä olisi varaa lopettaa työntekoa. Opettaja olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vähentäisin työntekoa ja teksin ehkä 3 pv/ viikko töitä. Ja olisin vuoden, vaikka vuorotteluvapaalla ja matkustelisin.

1.2 milj. on lopulta aika pieni summa, jos sillä pitää koko loppuelämä elää.

Toki sijoittamalla oikein tuottoja tulee tuollaisesta summasta ihan mukavasti.

Vierailija
4/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehkä lopettaisin, olen talousassari.

Käyttäisin vapaa-ajan kouluttautumalla johonkin mistä tykkään, ja sijoittaisin rahat järkevästi.

Vierailija
5/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin nykyisessä työssäni heti, olen henk. koht. avustaja. Nauttisin hetken rahoista, opiskelisin kuitenkin myöhemmin uuden ammatin ja työskentelisin esim osa- aikaisesti.

Vierailija
6/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi, se on kuin harrastus 😍

Olen laitekuski.

Vierailija
7/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen kotiäiti. Jos voittaisin tuollaisen summan, en kiirehtisi töihin paluuta. "Eläkkeelle" ei tuolla summalla voisi vielä jäädä.

Vierailija
8/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla summalla eläisi makoisasti kymmenen vuotta ja normaalisti 20, vaikka ei sijoittaisikaan mihinkään. Sinä aikana ehtisi tehdä yhtä jos toista. Opiskella pari eri ammattia, kokeilla eri alojen yrittäjyyttä, opetella uusia taitoja ja tulla hyväksi niissä ja vaikka mitä. Työntekoa en lopettaisi, mutta nykyiset hommat, joita pitää tehdä lähinnä rahan takia, saisivat jäädä ja olisi mahdollisuus paneutua itseä kiinnostaviin asioihin. Niistä toivon mukaan kehkeytyisi uusi ammatti, jolloinka sen 10-20 vuoden jälkeenkin olisi elanto. Jos ei, ainahan voi palata sitten perusduuniin. 

Vierailija
9/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin, olen yrittäjä.

Vierailija
10/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaisin nykyisessä työssäni heti, olen henk. koht. avustaja. Nauttisin hetken rahoista, opiskelisin kuitenkin myöhemmin uuden ammatin ja työskentelisin esim osa- aikaisesti.

Melkein kuin minun vastaukseni. Paitsi aloittaisin opiskelut heti, kun saisin opiskelupaikan. Nyt opinnot ovat vain rahoituksesta kiinni. 

Vierailija
11/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin uuden, pienen asunnon josta ei olisi paljon kuluja, ja jäisin odottamaan eläkettä. Tiukille menisi, mutta jotenkin pärjäisi.

Menisikin sekin työ tarvitsevalle. Ja minulla on koiran virka, jos jotakuta koiraa kiinnostaa.

Vierailija
12/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ei kiinnostaisi pätkääkään jatketaanko määräaikaista vai ei. Toimistotyöntekijä.

Vierailija
13/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin lopettaisin. Teen henkilökohtaisen avustajan työtä vain ja ainoastaan palkan takia. Tuolla rahalla saisin toimeentulon niin pitkäksi aikaa, että ehtisin kouluttautua mielekkäälle alalle ja hakea työtä, jota oikeasti haluan tehdä.  

Vierailija
14/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, enkä kyllä lottovoitonkaan jälkeen menisi.

Vierailija
15/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla rahalla saa vasta kun asunnon ja auton. Eipä olisi varaa lopettaa työntekoa. Opettaja olen.

Pöljä! Raha kuuluu sijoittaa ja elää tuotoilla.

Vierailija
16/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi! Päinvastoin, tekisin jopa enemmän töitä, koska voisin hankkia isommat tilat. Pyöritän yritystoimintaa yhdessä mieheni kanssa. Mieheni kuulemma vähentäisi työntekoa, joten pitäisi kai palkata assari :D 

Vierailija
17/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin heti. Olen it-arkkitehti/koodari.

Vierailija
18/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200000e heti käyttöön, eli lainat pois ja ehkä uusi auto. Loput sijoittaisin. Jos tuotto 5-10% vuodessa, niin sehän on 50-100k vuodessa. Kyllä sillä elää mukavasti kun on velaton.

Vierailija
19/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä velatonta asuntoa itsellesi ostaisi? Rahoista otetaan tietenkin pelkkä käsiraha asuntoon ja loput maksetaan asuntolainalla kuten "normaalistikin". Loppurahat sijoitetaan niin, että osinkotuotoilla lyhennetään lainaa ja elellään. Eikä kai mitään puolen millin autoakaan tarvitse ostaa? Pysy kohtuudessa, niin rahat riittää lopun elämäksi. Toki jos töitä haluaa tehdä niin se on eri asia.

Vierailija
20/104 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.2 miljoonalla saisi 3,5% nettotuotolla 48ke per vuosi, eli 3500e per kk eli hieman yli nykyisen duunin neton. Ja tullpin pääomaa ei syötäisi alussa yhtään esim uudella asunnolla tai autolla.

Jos lopettaisin duunin, tulot pysyisivät about samana, mutta vapaa-aika lisääntyisi 100%. Ja jotta talouden tulot pysyisivät samana, puolison pitäisi jatkaa täyspäiväduunissa. Ei hyvä combo.

Eli jatkaisin nykyisessä duunissa, joskin ehkä vaihtaisin 4pv viikkoon ja suosittelisin saa puolisollekin.