Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä kerrostalossa hissiä käyttävä - älä panttaa sitä sinne kerroksiin vaan käytön jälkeen palauta se katutasoon!

Vierailija
09.02.2020 |

Eikö se ole itsestäänselvää? Palautetaanhan ostoskärrykin kärryparkkiin, eikä jätetä sinne juustotiskille! MOT

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain laiskat käyttää hissiä.

Asun 67 kerroksessa, en jaksa kävellä.

M. 55

Los Angeles

Laiskuri.

Vierailija
22/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hienoa, menen vanhanaikaisella hissillä kutoseen, sitten astun takaisin hissiin, odotan että ovi sulkeutuu ja painan napin pohjaan jotta saan hissin liikkumaan takaisin pohjakerrokseen. Sitten kävelen takaisin kutoseen.

Oletko tietoinen siitä että voit useimmiten painaa nappia ennen hissistä poistumistasi? Näin hissi jatkaa matkaa ovien sulkeuduttua ilman sinua.

En kyllä ala toimia ap:n ajatuksen mukaan, ei ykkösessä välttämättä ole seuraavaksi hissille tarvetta. Tarve jakautunee aika tasan ylimpien ja alimman kerroksen kesken kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa on muuten järkevät hissit.

Kun hissi pysähtyy johonkin kerrokseen ja ihminen tulee sieltä pois, hissi jää siihen kerrokseen OVI AUKI. Ja se hissi seisoo siinä niin kauan ovi auki, kunnes joku tilaa hissin tai suoraan kävelee sisään samasta kerroksesta.

Hissi voi siis olla jopa tuntikausia siinä ovi auki. Hyvin tuulettuu parfyymit, röökinhajut, roskisten haju jne.

Ja siinä säästyy myös oven avaus ja sulkumekanismi, sillä niin monesti hissi olikin siinä "valmiina" ovi auki, kun hissille tulin.

Vierailija
24/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kutosessa ja tosi usein, kun olen tullu kutoseen, painan hissin katutasoon takaisin. Joskus tasapuolisuuden nimissä lähetän hissin kolmoseen.

Vierailija
25/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi jättää hissin seinään heippa-lapun. 

"Lähetäthän hissin katutasoon yläkerroksiin mentyäsi. Kiitos!"

Vierailija
26/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa asuessa hissi palasi automaattisesti katutasoon ja pysyi siinä ovet valmiina auki. Tämä oli näppärää koska suurin osa talonasukkaista käytti rappusia mennessään alaspäin..

Vierailija
27/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas liikuntaporopaganda purrut. Totta kai hissiä käyttävä ihminen on läski ja laiska, kaikkien pitäisi kävellä jne. jne.

Ottaisitte huomioon, että hissiä käyttävät myös vammaiset, vanhat, sairaat, lastenvaunujen kanssa kulkevat, pyörätuolissa olevat ihmiset jne. Itse en voi käyttää portaita, koska ne ovat kierreportaat ja minulla on huimausta, kaatuisin niissä.

Sitä paitsi portaiden nouseminen on nivelille rasittavaa, myös muilla kuin lihavilla, eikä ole kauhean terveellinen liikuntamuoto. Parempi kun kävelee ulkona ja jättää bussin ottamatta.

Sairaukset ja vammailut on vaan tekosyy. Aina voi kontata.

Toivottavasti tuo oli provo. Oma äitini, jolla on vakava sydäntauti, joutuu joskus nousemaan portaat. Hänelle tulee paha hengenahdistus ja joutuu lepäämään parin portaan välein. Hän on ihan uupunut kun pääsee toiseen kerrokseen.

Meinaatko että pitäisi konttailla vaan ja sillä asia korjaantuu?

Empatiakyvytön paska.

Vierailija
28/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla älyhissi, joka oppii asukkaiden kulkemisrutiinit.

Vierailija
29/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas liikuntaporopaganda purrut. Totta kai hissiä käyttävä ihminen on läski ja laiska, kaikkien pitäisi kävellä jne. jne.

Ottaisitte huomioon, että hissiä käyttävät myös vammaiset, vanhat, sairaat, lastenvaunujen kanssa kulkevat, pyörätuolissa olevat ihmiset jne. Itse en voi käyttää portaita, koska ne ovat kierreportaat ja minulla on huimausta, kaatuisin niissä.

Sitä paitsi portaiden nouseminen on nivelille rasittavaa, myös muilla kuin lihavilla, eikä ole kauhean terveellinen liikuntamuoto. Parempi kun kävelee ulkona ja jättää bussin ottamatta.

Kuvittele aikuisia ihmisiä konttaamassa portaissa. Hyvät naurut sain.

Eiköhän se 39 asteen kuumeessa oleva ihminen hyydy siinä jossain välissä. Ja pyörätuolilla ei pahemmin kontata.

Vierailija
30/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hienoa, menen vanhanaikaisella hissillä kutoseen, sitten astun takaisin hissiin, odotan että ovi sulkeutuu ja painan napin pohjaan jotta saan hissin liikkumaan takaisin pohjakerrokseen. Sitten kävelen takaisin kutoseen.

Oletko tietoinen siitä että voit useimmiten painaa nappia ennen hissistä poistumistasi? Näin hissi jatkaa matkaa ovien sulkeuduttua ilman sinua.

En kyllä ala toimia ap:n ajatuksen mukaan, ei ykkösessä välttämättä ole seuraavaksi hissille tarvetta. Tarve jakautunee aika tasan ylimpien ja alimman kerroksen kesken kuitenkin.

Oletko tietoinen että ihan oikeasti on vieläkin hissejä, joissa nappia on painettava pohjaan oven sulkeutumiseen asti, jotta "tilaus" menee perille..

Vierailija
31/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hissi menee automaattisesti keskimmäiseenkerrokseen, jossa itse asun. En siis lähetä hissiä takaisin katutasoon, kun se tulee kuitenkin kohta takaisin, jos kukaan ei ole just silloin tulossa alhaalta.

Vierailija
32/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan kakkoseen.

Vierailija
33/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuo oli provo. Oma äitini, jolla on vakava sydäntauti, joutuu joskus nousemaan portaat. Hänelle tulee paha hengenahdistus ja joutuu lepäämään parin portaan välein. Hän on ihan uupunut kun pääsee toiseen kerrokseen.

Meinaatko että pitäisi konttailla vaan ja sillä asia korjaantuu?

Empatiakyvytön paska.

Mitä :D Eikö ihmisillä ole mitään sarkasmintajua? Tuskin tuo kommentoija tosissaan ehdotti portaissa konttaamista, vaan v*ttuili sille jonka mielestä hissin käyttäminen on aina laiskuutta. Haloo nyt oikeasti, ei voi olla niin kiire päästä pahoittamaan mieltä, ettei yhtään voi ajatella ennen kommentoimista.

Vierailija
34/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko pitkän ikäni asunut kerrostaloissa, eikä yhdessäkään ole ollut tuollaista käytäntöä! En edes tiennyt, että niin voi tehdä.

Vierailija
35/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvun 15-kerroksisessa talossa on 2 hissiä per rappu. Jos hisseillä ei ole ajoa, niin tonen hissi menee odottamaan 10. kerrokseen ja toinen pohjakerrokseen.

Jos olisi vain 1 hissi, niin mitään järkeä ei olisi ajattaa sitä aina alas, vaan ehkä juurikin hieman keskivälin yläpuolelle.

Vierailija
36/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en käytä pyykkikonetta tyhjänä, enkä ajeluta hissiä tyhjänä.

Vierailija
37/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja hissejä ei yleensä pysty lähettämään minnekään ja uudet hissit oppivat päivärytmien mukaan optimoimaan odotuspaikkaansa joten niidenkään menoihin ei pidä puuttua.

Vierailija
38/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan sen eteiseen odottamaan seuraavaa käyttöä. Muut saa kävellä.

Vierailija
39/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissi kuluttaa kaikista eniten energiaa silloin kun se kulkee tyhjänä alas. Tämä johtuu siitä, että se joutuu hilaamaan vastapainon ylös. Jos hissi ei ole älykäs niin että osaisi itse miettiä minne sen kannattaisi mennä valmiiksi, niin turha on palstamamman ruveta tekoälyä leikkimään ja tuhlata samalla energiaa!

Vierailija
40/41 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä turhin avaus vauvapalstan historiassa. 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi