Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lastensuojeluviranomaisille tehdä nimettömänä ilmoituksen? Onko joku tehnyt ja mihin tarkaan ottaen?

Vierailija
22.06.2006 |

En voi enää yhtään kauempaa kuunnella naapurien huutamista ja kiroamista pienelle, noin 1,5-vuotiaalle tytölleen. Tälläkin hetkellä lapsi parka vielä valvoo ja teini-isä (yhtään leimaamatta kaikkia nuoria vanhempia) kiroaa ja karjuu hänelle. =(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko lastenvalvojalle? Itse soitin neuvolaan, josta asia meni eteenpäin mainitsematta minun nimeä.

Vierailija
2/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai omalla nimellä ja sanoa, että juttu pitää ns käsitellä nimettömänä ilmiantona.

Olen tehnyt ilmoituksen ja ei se sen kummempi juttu ole.

Sossuntäti kertoi, että perhe on entuudestaan tuttu lastensuojelulle ja kiittivät ilmoituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin. Minusta teki ilmoituksen oma äitini! olen kelvoton äiti koska minulla on aviottomia lapsia (äpäriä, äidin sanoin..) ja huoraan kaikkien kanssa ja lumpustelen viikonloput ympäri kyliä. tosiasiassa olen viimeksi juonut 10 vuotta sitten, miehiä ei elämässäni ole. äitini on uskovainen ja se hemmetin lahko on aivopessyt hänet täysin. emme ole enää väleissä..

Vierailija
4/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojeluilmoituksen ja sanoa että nimeä ei saa paljastaa, sillä joutuisit mahdollisesti hankaluuksiin esim. naapurin kanssa. Lastensuojeluilmoitus on tehtävä sosiaalitoimistoon, älä missään nimessä tee sitä neuvolaan. Asia ei edes kuulu neuvolaan eikä todennäköisesti johda yhtään mihinkään. Sosiaalitoimella on velvollisuus tutkia perheen lastensuojelun tarve kun saavat ilmoituksen. Perhe voi saada apua ajoissa!!

Tv. lastensuojelun sosiaalityöntekijä

Vierailija
5/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo...

Vierailija
6/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseenkin voi soittaa ja ottavat yhteyttä perheeseen jo tänään.

Vierailija
7/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe, jossa ei ikinä koroteta tai suututa lapselle, olettaa että jokaisessa perheessä pätee samat sävelet. Ei huutaminen vissiin vielä väkivaltaa ole, vaan sen (puheen/huudon) sisältö sen määrittää.

Toivottavasti ette aivan tyhjästä näitä ilmiantoja tee.

Vierailija
8/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.10

Vierailija
9/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi tehdä aikuistensuojeluun ilmoituksen taaperon huudosta???? APUA!

Vierailija
10/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missä voi tehdä aikuistensuojeluun ilmoituksen taaperon huudosta???? APUA!

Hae itsellesi apua jostain, jos hermot on niin tiukilla, ettet muuten osaa lastasi kasvattaa, kuin huutamalla takaisin.

Vierailija
11/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että siitä voisi nimetön ilmianto seurata. Kyllä kai tuo ap:kin osaa arvioida mikä on " hyväksyttävää" huutamista ja kiroamista (kirotaanko teilläkin lapsille?).

Vierailija
12/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittivatko sanulle,tulivatko käymään ja tutkivat asiaa?

Vierailija
13/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinko että meillä karjutaan tai kiroillaan... menkää vaikka noh, italiaan, te tekisitte varmaan joka perheestä ilmoituksen! =)))

Todella todella naurettavaa !!! Ei voi kuin nauraa!!!

Vierailija
14/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jolle hän haluaisi kelvata, vihaa häntä niin paljon että saa hänet pelkäämään ja uhkaa häntä.

Vierailija
15/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo että naapurissa karjutaan ja kiroillaan lapselle. Sinä kerrot että teilläkin huudetaan, so what, ap ylireagoi. Eli jos vertaat itseäsi ja ap:n tapausta toisiinsa, niin tottahan siitä voi päätellä että teilläkin karjutaan. Ja jos ei, niin mitä järkeä oli halootteluissasi?

Vierailija
16/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelin tehdä ilmoituksen yhdestä samassa puistossa käyvästä äidistä, koska hän on vapaa-kasvattaja. En hyväksy sellaista, että lasta ei kielletä mistään tai negatiivisia tunteita ei saa näyttää, se aiheuttaa lapselle traumoja. Kaikkien pitäisi kasvattaa kuten minä, johdonmukaisesti ja ei-sanaa käyttäen, ääntäkin korotetaan tarvittaessa.

Vierailija
17/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jopa kiroavat, mutta ei pahalla.

Jotkut huutaa ihan muuten vaan, ei pahalla.

Minä en pyytänyt sinua olettamaan mitään, olet todella älyllisesti vajaa jos edes viitsit kuvitella tuntemattoman ihmisen elämästä mitään.

Pointti oli, että meillä HUUDETAAN, ja edelleen HUUDETAAN.

Voit nähdä meidän lapsesta että hänellä on todella turvallinen olla, hänestä huokuu se, että hän saa olla juuri se mitä on ja näyttää juuri ne tunteet mitä on, niin kuin mekin, aikuiset.

POINTTI on se että vaikka te seinän takaa kuulette mitä huutamista tahansa, te ette voi tietää oikeasti mikä on tilanne.

Sen sijaan että te raukkamaisesti nimettömiä " ilmiantoja" teette, voisitte mennä reilusti naapuriinne katsomaan mikä on tilanne ja kertomaan huolenne..... mutta ehei, te täällä, netissä vuodattatte tuollaista.... HOHOIJAA.

Vierailija
18/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usko vaan, tasan pystyn satavarmasti sanomaan, että olis ilmianto ollut paikallaan. Mun tapauksessa äiti piti koko päivän aivan hirveää mekkalaa pienelle parivuotiaalle lapselleen. MITKÄÄN perheen kommunikointilässynlässynjutut ei sitä tilannetta voi selittää parhain päin. Harmi, että olin niin nysvä etten ilmoittanut. Olis nimittäin siinä todennäköisesti äitikin saanut itselleen apua. Tai ainakin saanut herätyksen. Oli pieni paikkakunta ja pieni kerrostalo, perhe oli vielä tuttu mutkan kautta.

Enkä kyllä edelleenkään käsitä millä lailla huutaminen olis mitenkään hyvä kasvatusmenetelmä. Itse olen huomannut että jos sitä joskus tulee väsyneenä harrastettua, se ei kasvata lapsessä MITÄÄN muuta kuin uhmaa. Varsinkaan ei tottelevaisuutta. Ja kyllä, meilläkin on lapsi josta " huokuu onnellisuus blaa blaa" . Tunteet saa osoittaa ja osoitetaankin sata kertaa päivässä. Ei siihen kumminkaan mitään huutavaa aikuista tarvita että se olisi mahdollista.

Vierailija
19/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja usko vaan, tasan pystyn satavarmasti sanomaan, että olis ilmianto ollut paikallaan. Mun tapauksessa äiti piti koko päivän aivan hirveää mekkalaa pienelle parivuotiaalle lapselleen. MITKÄÄN perheen kommunikointilässynlässynjutut ei sitä tilannetta voi selittää parhain päin. Harmi, että olin niin nysvä etten ilmoittanut. Olis nimittäin siinä todennäköisesti äitikin saanut itselleen apua. Tai ainakin saanut herätyksen. Oli pieni paikkakunta ja pieni kerrostalo, perhe oli vielä tuttu mutkan kautta.

Enkä kyllä edelleenkään käsitä millä lailla huutaminen olis mitenkään hyvä kasvatusmenetelmä. Itse olen huomannut että jos sitä joskus tulee väsyneenä harrastettua, se ei kasvata lapsessä MITÄÄN muuta kuin uhmaa. Varsinkaan ei tottelevaisuutta. Ja kyllä, meilläkin on lapsi josta " huokuu onnellisuus blaa blaa" . Tunteet saa osoittaa ja osoitetaankin sata kertaa päivässä. Ei siihen kumminkaan mitään huutavaa aikuista tarvita että se olisi mahdollista.

Vierailija
20/29 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä välttämättä ilmottaisi asiasta... Olen aivan varma, että neuvolastakin apua löytyy, sinne voi soittaa ja he soittavat sitten sosiaaliviranomaisille.

Neuvolatyöntekijöiden tulee myös olla perillä perheolosuhteista, jotta voivat arvioida lapsen hyvinvointia ja kehitystä.

Ja varmasti neuvolastakin käsin tehdään ilmoituksia, jos huomataan lapsen kasvatuksessa tai ravinnonsaannissa vakavia puutteita tai piittaamattomuutta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi