Onko 168/78 nainen auttamattomasti lihava?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä ihan siitä, koostuuko paino lihasmassasta (urheileva tyyppi) vai pelkästä rasvasta.
Höpö höpö. Vaikka olisi urheilevaa tyyppiä, niin enemmänkin kuulantyöntäjä kuin mitään muuta. Pitäisi olla pituutta paljon enemmän, että tuolla painolla voisi sanoa muuta kuin lihava. Pahoittelen, mutta näin se on. Itse kysyit, en voi valehdella ja sanoa, että tosi sutjakassa kunnossa.
Perehdy vähän asiaan.
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005151099.html
https://olo.fressi.fi/painavatko-lihakset-enemman-kuin-rasva/
Fakta nyt vaan on se, että naisella ei lihas kasva kuten miehillä ja saa treenata vähintään 4 kertaa viikossa, että mitään näkyvää lihasta saa aikaiseksi. Harva näin tekee ja vielä harvempi nainen on lihaksikas. Mutta on helpompi uskotella rasvan olevan lihasmassaa kuin myöntää totuutta.
Vierailija kirjoitti:
20 kg fädää on lihava. Ällö vastaus
Zinc
Normaalipainon yläraja on noin 70 kg tuon pituisella ja kaikki sen jälkeen on ylipainoa. Voit olla vain lievästi lihava, tai se seuraava luokka, mutta et vielä sairaalloisen läski.
Yritä nyt unohtaa paino ja läski ja keskittyä vain terveellisiin elämäntapoihin.
Litra lihasta painaa 1,1kg ja litra rasvaa painaa 0,9kg. Ei kovin suurta eroa siis.
On, vaikka harrastaisi voimamies-kilpailuja.
BMI 24-25 naisvartaloitakaan ei esitellä bikineissä juuri missään muualla kuin kehonrakennuskilpailuissa tai vahvasti photoshopatuissa "voimaannuttamiskuvissa".
Iso osa naisista on vielä lihavampia kuin vaaka näyttää koska todellinen rasvaprosentti hukatun lihasmassan kanssa on luultuakin suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Urheilen ja kasvatan lihasmassaa ja olen 170cm ja 57kg. Vertailun vuoksi.
Miksi pitäisi sinuun verrata?
Ei ap
Ei ole mielestäni lihava edes vaikka itse olen aika pienikokoinen. Ulkomuoto riippuu siitä miten paino jakautunut.
Itse 173cm/85kg
Eli lähes sama suhde, pari kiloa itsellä enemmän. En koe olevani vielä lihava peilistä katsottuna, mutta olen silti ylipainoinen enkä ole hoikassa kunnossa kuitenkaan. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ihan omista elintavoista johtuu, olen perso suolaisille ja rasvaiselle ruualle (pahimpia paheita ovat pizza ja sipsit). Toki syön sitä terveellistäkin ruokaa, mutta edellä mainittuja liikaa. En myöskään tällä hetkellä paljoa liiku vaikka se on ollut aikaisemmin iso osa elämää.
Olen malliltani kuitenkin enemmän raamikas kuin siro, minusta olisi erittäin vaikea saada 65 kiloista. 70 kg on minulle aika passeli. Pitäisi siis pudottaa noin 15 kiloa pois. Paino on itsellä aina ollut korkeampi mitä on esim. terkkarilla odotettu. Tiedän sen kun on sanottu ääneen että paino on yllättävän korkea, mutta vartalosta näkee ettei se ole rasva mikä painaa kehossa. Tällä hetkellä ärsyttää että olen itseni tähän jamaan saanut, mutta eipä tässä auta kuin hyväksyä tilanne ja tehdä asialle jotain tai vaihtoehtoisesti olla välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 kg fädää on lihava. Ällö vastaus
Zinc
Samaa mieltä. 20 kg fädää on ällöä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
On, vaikka harrastaisi voimamies-kilpailuja.
BMI 24-25 naisvartaloitakaan ei esitellä bikineissä juuri missään muualla kuin kehonrakennuskilpailuissa tai vahvasti photoshopatuissa "voimaannuttamiskuvissa".
Mutta se on vaan lihasta. Miettikää mikä body fitness maailmanmestari tuollaisen vartalon alta kuoriutuu, kun polttaa rasvat lihasten päältä pois? Lihasmassaa on jo kerta niin hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Laita se 5 litran ämpäreihin, niin sulla on läskiä neljä 5 kg ämpärillistä.
Ihan tajuton määrä! Siinä saa kaataa ja pienen porsas tilan ne kerätäkseen, kun kyse on vain ylimääräisestä.
Ja vielä jää kroppaankin.
Zinc
VOI ISO-V mitä vastauksia
" Parasta sussa on toi bojoing-läski"...aah...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilen ja kasvatan lihasmassaa ja olen 170cm ja 57kg. Vertailun vuoksi.
Miksi pitäisi sinuun verrata?
Ei ap
Painoeroa löytyy aika paljon. Lihaksia tuskin on 20 kg enemmän.
No mä oon 174cm pitkä ja painoin syksyllä tuon 78kg. Kaikki ihaili mua, miten hoikka olin ja olin itsekin sitä mieltä, olin just laihduttanut 15kg ja täysin tyytyväinen itseeni. Nyt painan 69kg ja ero tuohon 78 kiloon ei musta oo valtava, mut vaatteet putoaa päältä. Olin jo tuohon 78kg tyytyväinen ja niin olivat muutkin, paino on sen jälkeen tippunut vähän vahingossa lisää.
Olen tosin vähän pidempi kuin sinä.
Kyllähän tuossa auttamattomasti on jonkin verran ylimääräistä, vaikka olisitkin tikissä. Luulisi olevan parempi olokin vähemmillä kiloilla, jos pudottaisit vaikkapa sen 10kg. Silloin olisit ainakin normaalipainoinen, vaikka mikään hoikka et vielä silloinkaan. Kannattaa myös kehittää itsetuntoa ettei ole niin kiinni siinä, mitä muut mahtavat ajatella. Jokainen kuitenkin kantaa itse kehonsa ja kilonsa, joten ne pitäisi kantaa pystypäin.
Vierailija kirjoitti:
Litra lihasta painaa 1,1kg ja litra rasvaa painaa 0,9kg. Ei kovin suurta eroa siis.
Ap tuskin tekee mitään tuolla tiedolla. Ihmisestä näkee ulospäin onko paino lihasta vai rasvaa. Tuskin ap täällä kyselisi jos olisi urheilullinen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä ihan siitä, koostuuko paino lihasmassasta (urheileva tyyppi) vai pelkästä rasvasta.
Näytä mulle nainen ap:n mitoilla jolla on niin paljon lihasmassaa ettei häntä voi kutsua ylipainoiseksi. Hiljaista on, muutama bodari ehkä koko maasta löytyisi mutta he tuskin kyselisivät av:lla mielipidettä tähän kysymykseen.
Miten niin 20kg? Normaalipainon yläraja tuon pituisella on 70,5kg, joten ylipainoa on 7,5 kg.