Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työllistymissuunnitelma työkkärille

Vierailija
09.02.2020 |

Täällä pitää selittää heille, että mistä etsin avoimia työpaikkoja - voi jehna sentään...

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita vaan, että netistä. Mulle aikoinaan soitti sit virkailija suunnitelman päivittämistä varten eikä se kuunnellut yhtään mitä sanoin. Laittoi sitten työllisyyssuunnitelmaan, että työelämäkokeilusta kiinnostunut. Luuriakaan ei voi korvaan iskeä eikä ilkeästi sanoa.

Miksi ne tarjosi työkkäristä palvelua, jonka tarjoaa kaupunki eikä työkkäri?

Toisaalta suunnitelma on voimassa vasta sitten, kun sinä olet sen oma asioinnissa hyväksynyt. Ja vaikka suunnitelmassa ei olisi valmennusta, on sinne mentävä, jos työkkäri niin tulkitsee.

Mutta on tässä hyvääkin: työllisyyspalvelut siirtyvät kunnille ja ne saa sitä enemmän rahaa mitä vähemmän väki on työttömänä.

Tarkoitat varmaan, että kunnat saavat sitä enemmän rahaa mitä enemmän väki on kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
42/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 5v työtön ja kertaakaan ei ole kutsuttu tapaamiseen ja yhtään työhön osoitusta ei ole tullut. N38.

Kannattaisiko ilmoittautua työnhakijaksi, niin voisi tulla kutsuja ja tarjouksia. Osoituksia et voi saadakaan.

Olen ollut kokoajan työnhakijana.

Oletko työtön vai työvoiman ulkopuolella? Työvoiman ulkopuolelle kirjataan esim eläkettä odottavat ja työkyvyttömät eli palveluja ei tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi jehna sentään, kun jotain tarvitsisi tehdä elätyksensä eteen...ranteet auki vetämällä ongelma poistuu..

Et saa.

Silloin te-toimiston suojatyöntekijät jää tyhjän päälle jos "asiakkaat" loppuu.

Vierailija
44/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 5v työtön ja kertaakaan ei ole kutsuttu tapaamiseen ja yhtään työhön osoitusta ei ole tullut. N38.

Kannattaisiko ilmoittautua työnhakijaksi, niin voisi tulla kutsuja ja tarjouksia. Osoituksia et voi saadakaan.

Oletko työtön vai työvoiman ulkopuolella? Työvoiman ulkopuolelle kirjataan esim eläkettä odottavat ja työkyvyttömät eli palveluja ei tarjota.

Ihan olen tavallinen työnhakija.

Vierailija
45/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi jehna sentään, kun jotain tarvitsisi tehdä elätyksensä eteen...ranteet auki vetämällä ongelma poistuu..

Sun kohdalla lobotomia voisi olla paikallaan, tai sehän on jo sulle tehty.

Lobotomia on 1940–1970-luvuilla käytössä ollut neurologinen hoitomenetelmä, jolla pyrittiin hoitamaan pääasiallisesti psyykkisesti sairaita henkilöitä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lobotomia

T. eläkeläinen

Vierailija
46/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat siihen, että katsot työpaikkoja työkkärin sivuilta ja yksityisiltä työpaikkasivuilta.

Valmistaudut työkkärin käyntiin huolellisesti ottamalla koulutodistukset ja työtodistukset mukaan ja jos työtodistuksessa ei lue työsuhteen päättymisen syytä, otat irtisanomisilmoituksen mukaan. Muuten sinut tulkitaan ilman syytä irtisanoutuneeksi ja saat selvityspyynnön ja/tai karenssia.

Käynnin jälkeen vastaat jokaiseen saamaasi hakukäskyyn (ovat nimeltään työhönosoitus, mutta siinä todellakin vaan vaaditaan hakemaan vaikka sitä kaupan kassan paikkaa, koska sinulla on "kaupallinen koulutus" yliopistosta, kauppa kuin kauppa!) ja haet omatoimisesti niitä paikkoja, mihin todennäköisesti voisit työllistyä. Myös kaikkiin kurssiosoituksiin on pakko suostua.

Mitään apua et työkkäristä tule saamaan, mutta todennäköisesti et sitä tarvitsekaan.

Ap kaiketi kaipaa apua suomalaisen järjestelmän kanssa. Missä maassa tehdään osoituksia ja pitää selvittää kaikkien työsuhteiden päättymiset?

Suomessa.

Jep, ennen vuotta 2012. Ei enää. (paitsi ne työsuhteiden päättymiset, kassa tai Kela haluaa ne ja siksi työkkäri niitä kysyy).

Ei koskaan ole tarvinnut selvittää kuin edellisen 3kk ajalla päättyneet työsuhteet. Mahdollinen karenssi alkaa työ päättymisen jälkeen seuraavasta päivästä, joten vanhempia ei ole ennen vuotta 2012 kysytty. Vuodesta 2012 työkkäri ei ole tarvinnut todistuksia, koska maksaja pyytää ne.

Näinhän se on, mutta silti porukka kantaa työkkäriinkin todistuksia mukanaan, kun äiti tms käskee 😐

Vierailija
47/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kohdalla lobotomia voisi olla paikallaan, tai sehän on jo sulle tehty.

Lobotomia on 1940–1970-luvuilla käytössä ollut neurologinen hoitomenetelmä, jolla pyrittiin hoitamaan pääasiallisesti psyykkisesti sairaita henkilöitä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lobotomia

T. eläkeläinen

Eikä lobotomia ole edes auttanut.

T. eläkeläinen

Vierailija
48/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sellaista ei ole ainakaan työkkärissä.

Vierailija
49/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanelin suunnitelmaan, että etsin töitä omien verkostojeni kautta, seuraan oman alani firmojen ilmoittelua avoimista työpaikoista heidän kotisivuillaan, jätän firmoihin avoimia hakemuksia heidän reksysovellustensa kautta. Lisäksi seuraan aktiiviseti MOL:n ja muiden välitysfirmojen työpaikkatarjontaa.

Hyvin kelpasi.

Tuohan on hyvä ja varmasti kelpasi :)

T. eläkeläinen

Vierailija
50/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanelin suunnitelmaan, että etsin töitä omien verkostojeni kautta, seuraan oman alani firmojen ilmoittelua avoimista työpaikoista heidän kotisivuillaan, jätän firmoihin avoimia hakemuksia heidän reksysovellustensa kautta. Lisäksi seuraan aktiiviseti MOL:n ja muiden välitysfirmojen työpaikkatarjontaa.

Hyvin kelpasi.

T. eläkeläinen

Jep, sillä pääsee eläkkeelle.

Vierailija
51/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että en ole hakenut yhteenkään paikkaan ja silti päiväraha juoksee.

Vierailija
52/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä klikkailin rasteja annettujen vaihtoehtojen ruutuihin. Ei ollut vaikeaa. Noiden vaihtoehtojen pohjalta sitten voi kirjoittaa ajatuksiaan vapaamuotoisesti, minulta loppui tila ennen kuin olin päässyt edes puoliväliin aikeitani. Puhuin loput asiat puhelimessa virkailijan kanssa.

Olen ollut työttömänä kaksi ja puoli vuotta ja äskettäin sain ensimmäisen TE-toimiston "työtarjouksen" eli kehotuksen hakea palkkatuettua työpaikkaa. Olin melko yllättynyt siitä, että omavirkailijani oli oikeasti ajatellut asiaa ja etsi minulle paikan, joka ei suoranaisesti ole kummaltakaan alaltani mutta jossa pystyisin tekemään itseäni näkyväksi toisen alani työnantajien suuntaan. Palkkakin olisi ihan kohtuullinen koulutukseeni ja kokemukseeni nähden.

Tämä on tietenkin vain kehotus (käytännössä ehdoton käsky) hakea tuota paikkaa. Hakijoita on varmasti paljon, enkä usko saavani paikkaa, mutta tämä on sentään jonkinlainen tuulahdus satojen ei-vastausten ja kokonaan kommentoimatta jääneiden työhakemusten rivissä.

Vierailija
53/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita vaan, että netistä. Mulle aikoinaan soitti sit virkailija suunnitelman päivittämistä varten eikä se kuunnellut yhtään mitä sanoin. Laittoi sitten työllisyyssuunnitelmaan, että työelämäkokeilusta kiinnostunut. Luuriakaan ei voi korvaan iskeä eikä ilkeästi sanoa.

Minulle taas suositeltiin sairaanhoitajan luona käyntiä (tiettyjen terveysongelmien vuoksi, tämä mahdollisuus on työttömälle) vaikka olin käynyt saman vamman vuoksi lääkärissä vajaan vuoden aikana jo 10 kertaa (tutkittu ja kuvattu vamma monella tavalla). Silti tämä ihminen oli sitä mieltä että sairaanhoitajasta olisi apua enemmän kuin kolmesta tai neljästä erikoislääkäristä :D Jutteluapua en ole koskaan tarvinnut. Kyllä nuo viranomaiset on ihan täysin tarpeettomia välikäsiä työnhaussa. 

Työttömien terveystarkastukseen ohjataan nykyisin jokainen, jolla on työkykyongelma, mutta ei siitä mitään todisteita siitä, pelkät puheet. Joten sillä tavalla turhia ne on, että yrittää selvittää, miksi et työllisty.

En kyllä ymmärrä mitä hyötyä siitä sairaanhoitajan kanssa juttelusta on jos lääkärien hoidossa työtön jo on. Eihän se sairaanhoitaja voi auttaa työnhaussa.

Vierailija
54/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas suositeltiin sairaanhoitajan luona käyntiä (tiettyjen terveysongelmien vuoksi, tämä mahdollisuus on työttömälle) vaikka olin käynyt saman vamman vuoksi lääkärissä vajaan vuoden aikana jo 10 kertaa (tutkittu ja kuvattu vamma monella tavalla). Silti tämä ihminen oli sitä mieltä että sairaanhoitajasta olisi apua enemmän kuin kolmesta tai neljästä erikoislääkäristä :D Jutteluapua en ole koskaan tarvinnut. Kyllä nuo viranomaiset on ihan täysin tarpeettomia välikäsiä työnhaussa. 

Työttömien terveystarkastukseen ohjataan nykyisin jokainen, jolla on työkykyongelma, mutta ei siitä mitään todisteita siitä, pelkät puheet. Joten sillä tavalla turhia ne on, että yrittää selvittää, miksi et työllisty.

En kyllä ymmärrä mitä hyötyä siitä sairaanhoitajan kanssa juttelusta on jos lääkärien hoidossa työtön jo on. Eihän se sairaanhoitaja voi auttaa työnhaussa.

Väärinymmärrys. Ehkei lääkäreistä ole kerrottu työkkärissä.

Vierailija
55/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään muulla ollut sellaista kokemusta, että kaipaisi enemmän apua työkkäritädiltään? Omastani ei ole paljon kuulunut ja silloin, kun siitä ihmisestä kuuluu, niin faktat ovat jatkuvasti sinne päin ja virallisissa lähteissä sanotaan aivan toisin kuin tämä kovasti vakuuttaa asioiden olevan. Monenlaista persoonaa olen tavannut, mutta koskaan ennen ei ole tunnut sellainen olo, että osaako elämääni vaikuttava ihminen hoitaa työnsä kunnolla. 

Vierailija
56/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kelpasi.

T. eläkeläinen

Jep, sillä pääsee eläkkeelle.

Etkö tuon vertaa ymmärrä. Sillä haetään töitä - ei eläkettä.

Ohis

Vierailija
57/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään muulla ollut sellaista kokemusta, että kaipaisi enemmän apua työkkäritädiltään? Omastani ei ole paljon kuulunut ja silloin, kun siitä ihmisestä kuuluu, niin faktat ovat jatkuvasti sinne päin ja virallisissa lähteissä sanotaan aivan toisin kuin tämä kovasti vakuuttaa asioiden olevan. Monenlaista persoonaa olen tavannut, mutta koskaan ennen ei ole tunnut sellainen olo, että osaako elämääni vaikuttava ihminen hoitaa työnsä kunnolla. 

Aika onnettomassa tilanteessa saa olla, jos työkkäristä olisi aidosti jotain apua. Jos on hakenut viimeisen 10 vuoden aikana töitä, tietää kyllä miten asiat nykypäivänä menee.

Työkkäri on vanhakantainen, yksinkertaistettu ratkaisu monimutkaiseen ongelmaan. Suomessa ongelmana on, että kaikille ei vaan löydy töitä, avoimia paikkoja on murto-osa työttömien määrästä ja avoimet paikat menevät pääasiassa jo työssä oleville vaihtajille.

Itse tiedät paremmin mitä osaat ja todennäköisesti mihin sillä osaamisella voisi päästä kuin ylikuormitettu työkkärintäti, joka ministeriön määräyksestä lähettää jatkuvalla syötöllä kehotuksia hakea paikkoja. Siellä on äkkiä esim. etsitty suunnittelija paikkoja koneelta ja sen jälkeen jokainen asiakkaana oleva koulutussuunnittelija tai sisustussuunnittelija saa kehotuksen hakea sähkösuunnittelijan tai ohjelmistosuunnittelijan paikkaa. Ja sen hakemuksen jälkeen olisikin kiva hakea sitä myöhemmin avautuvaa, oman osaamisen mukaista paikkaa, kun pilasi nimensä jo tuollaisella hakemuksella?

Vierailija
58/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriö ei määrää tekemään työtarjouksia, määräaikaishaastatteluja kyllä.

Vierailija
59/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi porukka ei ole vieläkään löytänyt Työmarkkinatorille, se on tuon ikivanhan mollin tilalla.

Ei, vaan te-palvelut tuli mollin tilalle ja työmarkkinatori ei ole vielä valmis.

Onhan työpaikat jo siellä.

Vierailija
60/102 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen sairaanhoitajan kautta saadaan selville edes se, onko sinulla työkykyongelmia vai ohjataanko lääkärille hankkimaan todistus siitä, että et kykene töihin. Muussa tapauksessa saat nillitellä miten paljon tahansa, mutta haet töitä, joita et omasta mielestä voi tehdä.